Frank: Hahaha. Ik wil zo graag die aanvallende Mol zien, de klungelmol. Rop die het pleintje waar hij heen moet voor geld verkeerd doet, inderdaad dat gedoe met dat teruglopen. Nu geef ik hem oprecht dat gedoe bij de laseropdracht. Rop ziet eruit als iemand die tijdens een potje Jenga meteen probeert onderin zo’n ding weg te halen.
Peter: Haha. Deze. Ik pak deze. Dat gaat prima.
Frank: Maar mag ik zo even een zo kort mogelijke analyse voor en tegen Mol Klaas spuien?
Peter: Kort - niet waar je om bekend staat, maar doe maar.
Frank: Want ik heb uiteraard de hele aflevering echt goed op hem gelet. Komt-ie. Klaas doet veel op het oog niet-verdachte dingen. Hij haalt geld met Tim tijdens die biljettenopdracht. Niet veel, maar toch, 250 euro. Hij haalt geld tijdens de laseropdracht, met verdubbelaar. 200 euro. Hij is ook nog eens degene die zegt: hee, jongens, er was iets met een hint op het Molgeld, laten we iets met die achterkant doen. Waarom? Dat zou de rest naar hem kunnen leiden, want het is een mozaïek.
Dan vóór Klaas als Mol: we zien natuurlijk wel vaker Mollen die meedoen als kandidaat, actief zijn, maar tegelijkertijd het minimale doen met minimale inspanning. Wel geld, maar niet heel veel, en meer voorkomen. Klaas kon bij de biljetten meeliften op Tim, die maar blijft vertragen. Klaas pakt een verdubbelaar, maar heeft maar weinig geld mee gekregen, dus iemand met meer geld kan die verdubbelaar niet meer pakken.
En ik denk dan: ach, hij brengt het in de pot en haalt het er daarna - bijvoorbeeld met dat bieden op de testvragen op het eind - weer uit. Maar daar krijgen we nu in ieder geval nog niets van te zien. Was die 2.345 van hem? Who knows. Maar dat vind ik niet zo spectaculair en interessant Mollen. Ik noem het Annemarie-Jung-mollen.
Peter: NIET KORT.
Frank: Nee, niet kort. Sorry. Toch niet. Maar je gaat nu vast zeggen: …maar erg de moeite waard!
Peter: Maar erg de moeite waard. Bijbehorende: deze tweet. Weet niet hoeveel waarde ik eraan moet hechten.