Wie is de mol... maakt me niet zoveel uit meer dit jaar. Ik zou bij geen van deze drie kandidaten van mijn stoel vallen als hij of zij de mol is. En dat heeft te maken met het feit dat zij alledrie al heel wat afleveringen verdacht zijn.
Vanaf de start vond ik een aantal mensen opvallend in hun gedrag: Klaas, Annemieke, Tim, Ellie en Marjolein.
Ellie vloog er al snel uit, dus zij viel van mijn lijstje. Ik had haar overigens een geweldige mol gevonden.
Marjolein was overduidelijk bij alles aan het mollen. Een Nadja-Hüpsertje -de kandidaat die enorm molt- of een Kim Pieterstje -de mol die enorm molt. Gelukkig werd het een Nadja Hüpsertje. Ik vond het jaar van Kim te opvallend en zij was een rode vlag vanaf aflevering 1.
Van een aantal andere kandidaten had ik het geweldig gevonden als zij de mol waren. Taeke: als hij de mol was geweest, hadden we eindelijk weer een Dennis Weening jaar. Bovendien de eerste sport-mol. Cecile: zo'n mol zouden we nog nooit gehad hebben. Geweldige vrouw, neemt alles niet te serieus en we zouden haar elke fout vergeven hebben.
Dan zijn er nog 3 over: Tim, Klaas en Annemieke.
Tim is vrij opvallend aan het mollen. Afleiden, gek doen, tijd rekken, geen kaart kunnen lezen.
Annemieke heeft genoeg momenten gemold, maar ook echt een aantal kandidaat veroveringen binnen gehaald. Van haar zou ik nog het meest verrast zijn.
En dan Klaas. Vanaf aflevering 1 denk ik al: Klaas komt niet relaxed en authentiek over bij de testimonials. Te gemaakt. Te bedacht. En juist Klaas werd de 1e 3 afleveringen helemaal niet zo opvallend in beeld gebracht, waardoor ik nog meer op hem ging letten. En toen werd ook nog de kloosterhint ontdekt...
Als Art vraagt wie de mol is in de finale en:
- Tim blijkt de mol te zijn, denk ik: 'mèh...'
- Annemieke is de mol, denk ik: 'Goh, best aardig gedaan...'
- Klaas is de mol, denk ik: 'Duh..!' en zap ik vrij snel weg.
Geen top jaar voor mij.