Auteur Topic: Aflevering 1 - wijsmaken  (gelezen 130352 keer)

Offline Shell

  • Forumlid
  • Hold your breath and count to ten...
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #260 Gepost op: 7-01-2016, 20:11:35 »
Hallo Mede Mollootjes :)

Ik was er ook weer dit jaar hoor :) ik heb alleen nog geen tijd gehad om alle theorieën hier door te nemen omdat ik een beetje in een bumpy ride zit momenteel in mijn privéleven (uitsluitend positief overigens)
Toch is de mollenjacht ook hier natuurlijk weer losgebarsten. Ik denk 2 belangrijke dingen ontdekt te hebben in aflevering 1 rond opdracht 1. Beide leiden in de richting van Annemieke.

Nog voor opdracht 1 start en klaas gesproken is zien we shots van de kandidaten in beeld. Ik zeg bewust kandidaten. Er komt er namelijk 1 niet in beeld (daar zien we alleen iemand in het zwart met een duimring die (net als alle anderen overigens) een envelopje met de beruchte woorden in haar hand houdt. Een beetje streepwerk levert op dat je alle gezichten in beeld ziet, behalve die van Annemiek. Laat dat nou precies degene zijn met een zwart shirt en een duimring?

Dan de omschrijvingen van de mensen die ze moeten zoeken. Bij niemand lijkt dit enig verband te houden met wie ze zijn of wat ze doen. Behalve bij? Weer Annemieke! Die moet 2 36-jarigen zoeken en krijgt ook nog eens het meeste tijd (na Klaas de eerste die instapt en het met haar vloeiende Spaans niet voor elkaar krijgt 2 36-jarigen te vinden? Strange! ondertussen maakt ze Marjolein nog even wijs dat ze best personen dubbel mogen tellen (volgens mij was zij de eerste die dit opperde toen marjolein iemand van 36 in uniform gevonden had)

Meer mensen dit opgevallen?

All the crazy shit I did tonight. Those will be the best memories!

Offline Blieb2013

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #261 Gepost op: 7-01-2016, 20:17:22 »
Goede ideeën! Dat van die informant en tweelingzus lijkt me echt onzin. Dat er meer mollen zijn wordt elk jaar geroepen maar klopt nooit. Dan zou de test ook niet kloppen. Dat geloof ik dus niet.

Shell, interessante ontdekking! De mol is behalve kandidaat ook mol, dus als Annemiek de mol is en twee leeftijdsgenoten moet zoeken, kan dat slaan op haarzelf. Ze zegt in haar biecht: "ik zag alleen maar mensen, ik en mijn kaartje." En: "twee 36-jarigen, in de pocket!" Of zou dit toch te vergezocht zijn?


Voor wat betreft de hint/rode draar "richting" die naar mijn mening net iets te vaak terugkwam of toevallig te zijn: een metro rijdt ook heen en terug langs dezelfde metrostations. Ik heb het idee dat daar iets mee zou kunnen zijn. Ik ga nog maar weer eens terugkijken  ;D.

Teruggekeken inmiddels: ik ziet steeds metro's elkaar kruisen en je ziet in het begin en voor de opdracht metro's met 001 en 002 rijden. Klaas stapt in 002 in maar vlak daarvoor zie je 001 langsrijden. Ik denk dat de mol misschien vanaf mama tingo naar het begin is gereden en daarna pas weer is ingestapt naar mama tingo. De mol zou dan al halverwege al te horen hebben kunnen krijgen wat Klaas zegt, misschien. Omdat ke eerst 002 ziet aankomen en dan Klaas in 001 ziet stappen. De mol zou dan iemand zijn die in de opdracht is geslaagd. Bv. Airen, Tim, Marjolein of Taeke. Airen zie je niet of nauwelijks in beeld met de andere kandidaten, valt mij op. Bij het eind van de opdracht is er een shot dat terugblikt op Klaas die de vraagt naar van Art krijgt. Dit shot begint met links de tegenligger van hun metro (die dus het perron rechts van zich heeft. En laten de kandidaten nu tijdens de opdracht vanuit de metro bezien het perron ook aan de rechterhand hebben. Die andere metro is dan die waar Klaas daarvoor al in zat en de vraag kreeg en waarin misschien ook de mol al zat, die de info kreeg doorgespeeld. Zomaar een gedachte.

Nog even terug naar het intro van Art. Bij Airen wijst hij naar de Mol als hij "Surprise Surprise" noemt. En hij zegt: "Airen. ...Mylene" en tikt even later met zijn wijsvinger in haar dossier. Zou een mooie hint zijn! Overigens doet hij wel ook tikjes bij Taeke, Marjolein en Tim en bij Rop wijst hij ook even naar voren, maar anders.

Dit bericht heb ik later gewijzigd ivm nog even teruggekeken.
« Laatst bewerkt op: 7-01-2016, 21:44:24 door Blieb2013 »

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #262 Gepost op: 7-01-2016, 20:19:23 »
Hmm, heb gisteren dat stukje waar je het over hebt meerdere keren afgespeeld, volgens mij zie je Annemieke wel? Maar heel zeker weet ik het ook niet. Ik dacht trouwens dat het Ellie was die de enveloppe vasthield. Ik voel dat ik zo nog maar eens moet gaan kijken ;-)

Dat Annemieke echter slecht haar best doet in de Metro en anderen op het verkeerde been schijnt te zetten, is gezien de voorspelling van Klaas niet echt mols. Maar ja, je kunt het ook omdraaien. Ik heb haar nu al zowat afgeschreven omdat ik denk dat ze een mollende kandidaat was... wat een slimme tactiek zou kunnen zijn ;-)

Maar nee, ik geloof er nog niet helemaal in, maar het zou evengoed een hele goede hint kunnen zijn :-)

Edit/Toevoeging: Ik begrijp nog steeds niet helemaal het verband in Geinsteins verhaal tussen 'Ellie/informant' (wat mij betreft onzin) en 'omgekeerd kijken'?

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #263 Gepost op: 7-01-2016, 20:26:22 »
Wordt inderdaad terugkijken want ik meen dat het Marjolein was die het voorstelde en dat Annemieke zoiets zei als: "Dan bij deze". Ik denk dat we ons niet moeten verkijken op het Spaans van Annemieke. Ze gebruikt weliswaar de goede woorden, maar een en ander kost tijd. Vindt ze iemand van 36, dan moet die ook nog mee naar de laatste halte. Het is ook weer niet zo dat je in een oogopslag ziet of iemand 36 is. Hoeveel mensen zou je moeten vragen voor je helemaal goed zit? Vijf? Tien? En dan nog mee moeten naar het laatste station. Ik denk dat de opdracht moeilijker is dan hij lijkt.

Offline Blieb2013

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #264 Gepost op: 7-01-2016, 20:45:56 »


eerste beeld van aflevering 1: kunnen we hier wat in zien?

"Air"en Mylene  ;)

Offline Blieb2013

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #265 Gepost op: 7-01-2016, 20:55:54 »
Maar wat is de aanwijzing dat we zouden moeten omdraaien?

"Het spel verandert achter je rug" is toch niet hetzelfde als omdraaien?

Richting (veranderen gebeurt in deze opdracht en wordt door Art voor de opdracht genoemd. Maar ook bij zijn intro mbt de kaart van het land spreekt Art over de richting.

Offline Shell

  • Forumlid
  • Hold your breath and count to ten...
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #266 Gepost op: 7-01-2016, 21:28:17 »
Wordt inderdaad terugkijken want ik meen dat het Marjolein was die het voorstelde en dat Annemieke zoiets zei als: "Dan bij deze".

Klopt ze zegt: "Tuurlijk! Bij deze!" Ze is heel erg happig met bevestigen. Marjolein (en later nog 2, heb mijn boekje ff niet bij de hand) weten het allemaal niet zo zeker. In de biecht aan het eind weet ze ook precies te vertellen dat het er 54 moesten zijn. Ze wist dus ook dat je met dubbel tellen nooit aan 54 komt. Maar kan zijn dat die informatie aan het eind gewoon gegeven is, hou elke keer mijn aandacht net niet lang genoeg vast om dat te checken...

Ik heb de aflevering overigens gekeken zonder mol in mijn hoofd, ik had als strategie bedacht " niets is wat het lijkt. " degene die je niet ziet, is wat het lijkt... Dus ik heb puur gekeken naar wat ik zag maar vooral naar wat ik niet zag. Zo viel het me op dat ik AM 2 keer niet af kon strepen. Dat het zo letterlijk uit de eerste minuten zou komen had ik alleen niet verwacht. Toen ik later terug ging kijken vond ik haar stukje in de leader ook nog wel een beetje apart. Maar goed ik vrees dat ik al gesetteld ben in mijn tunnel voorlopig... Nu maar hopen dat er geen metro rijdt hier...   :-\\

Je ziet AM overigens wel in het intro voorbij komen, maar ze is de enige waarvan je het gezicht niet ziet en alleen gezoomd is op de envelop. Ze wijst ook nog ff het woord mol aan  ;) Het volgende shot is van Airen die ook in het zwart is en met envelop in beeld komt maar zij draagt geen duimring en komt met gezicht in beeld. Als je er niet op let denk je dat het Airen is die eerder gezoomd was met envelop maar dit blijkt het (voor zover ik heb kunnen ontdekken enige?) shot van AM te zijn.
« Laatst bewerkt op: 7-01-2016, 23:13:31 door Shell »
All the crazy shit I did tonight. Those will be the best memories!

Offline Ray026

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #267 Gepost op: 7-01-2016, 22:17:40 »
Als je als mol zijnde weet dankzij de briefing met Art dat Tim goed in puzzelen is. Dan stem je toch niet op Tim voor het penningmeesterschap?
Zeker niet als je weet dat de achterzijde van het geld een puzzel is met jouw portret erop.
Dit maakt Taeke voor mij wel minder verdacht.

Offline Shell

  • Forumlid
  • Hold your breath and count to ten...
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #268 Gepost op: 7-01-2016, 22:57:15 »

Shell, interessante ontdekking!

Gracias!


Teruggekeken inmiddels: ik ziet steeds metro's elkaar kruisen en je ziet in het begin en voor de opdracht metro's met 001 en 002 rijden. Klaas stapt in 002 in maar vlak daarvoor zie je 001 langsrijden. Ik denk dat de mol misschien vanaf mama tingo naar het begin is gereden en daarna pas weer is ingestapt naar mama tingo. De mol zou dan al halverwege al te horen hebben kunnen krijgen wat Klaas zegt, misschien. Omdat ke eerst 002 ziet aankomen en dan Klaas in 001 ziet stappen. De mol zou dan iemand zijn die in de opdracht is geslaagd. Bv. Airen, Tim, Marjolein of Taeke. Airen zie je niet of nauwelijks in beeld met de andere kandidaten, valt mij op. Bij het eind van de opdracht is er een shot dat terugblikt op Klaas die de vraagt naar van Art krijgt. Dit shot begint met links de tegenligger van hun metro (die dus het perron rechts van zich heeft. En laten de kandidaten nu tijdens de opdracht vanuit de metro bezien het perron ook aan de rechterhand hebben. Die andere metro is dan die waar Klaas daarvoor al in zat en de vraag kreeg en waarin misschien ook de mol al zat, die de info kreeg doorgespeeld. Zomaar een gedachte.

Ik zie inderdaad ook dat er 2 metro's in gebruik zijn. De M-1285 (nummer bij de deuren) waar Art in staat met Klaas en de M-1272 waar de rest in moet stappen. Dat zou Annemieke lonetime in de metro geven nog voordat er een andere kandidaat instapt. Klaas en Art zitten immers in een andere... Benieuwd wat ze daarmee uitgevreten heeft wat we (nog) niet zien... Annemieke biecht ook wat verbaasd over Marjolein die er opeens is ;) Heeft zij wat combinaties gemaakt van de cruciale passagiers waardoor de 54 sowieso niet meer te halen is in die metro?
« Laatst bewerkt op: 7-01-2016, 23:01:20 door Shell »
All the crazy shit I did tonight. Those will be the best memories!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #269 Gepost op: 7-01-2016, 23:19:58 »
Als je als mol zijnde weet dankzij de briefing met Art dat Tim goed in puzzelen is. Dan stem je toch niet op Tim voor het penningmeesterschap?
Zeker niet als je weet dat de achterzijde van het geld een puzzel is met jouw portret erop.
Dit maakt Taeke voor mij wel minder verdacht.

Dit kan je ook anders bekijken. De kans dat Tim het penningmeesterschap zou krijgen was nihil. Maar Taeke slaapt bij Tim op de kamer en ze hebben een soort van verbondje. a) Je wint vertrouwen met je stem. b) Mocht Tim toch het penningmeesterschap krijgen is het geld in ieder geval in je buurt en kun je er wie weet nog wat mee (stiekem wat biljetten wegpakken bijvoorbeeld en Tim krijgt toch de schuld)

Offline Malou

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #270 Gepost op: 8-01-2016, 00:13:05 »
Bij iedereen zie je de metro rechts in de shots voor de opdracht en in de opdracht. Alleen bij Ellie zie je de metro (met nr. 007) aan haar linkerkant.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #271 Gepost op: 8-01-2016, 00:41:26 »
Gewoon een vraag...
Hoezo staat er een zwart gevulde rugzak bij Art's eindpresentatie?
Vreemd dat hij zijn spulletjes daar neer zou zetten. gezien de prachtige productie.

*maar wat (en óf het wat) zeggen wil...?*
Omnia vincit amor

Offline DylanS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #272 Gepost op: 8-01-2016, 00:50:42 »
Gewoon een vraag...
Hoezo staat er een zwart gevulde rugzak bij Art's eindpresentatie?
Vreemd dat hij zijn spulletjes daar neer zou zetten. gezien de prachtige productie.

*maar wat (en óf het wat) zeggen wil...?*

Volgens mij zit de zak vast aan de het bord. Ik denk dat er zand (of iets ander zwaars) in zit zodat het bord blijft staan en niet de zee in waait. Het blijft nou eenmaal een piertje waar de wind enorm kan opkomen. En dan is er geen groen of rood speelveld, maar geen speelveld.  ;D

Offline Shiba

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #273 Gepost op: 8-01-2016, 01:37:23 »
Dit kan je ook anders bekijken. De kans dat Tim het penningmeesterschap zou krijgen was nihil. Maar Taeke slaapt bij Tim op de kamer en ze hebben een soort van verbondje. a) Je wint vertrouwen met je stem. b) Mocht Tim toch het penningmeesterschap krijgen is het geld in ieder geval in je buurt en kun je er wie weet nog wat mee (stiekem wat biljetten wegpakken bijvoorbeeld en Tim krijgt toch de schuld)

Ik denk dat het penningmeesterschap nu voor die foto nog niet belangrijk is. Dat wordt het oas als er veel meer geld in de pot komt. En tegen die tijd is er altijd wel een wissel.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #274 Gepost op: 8-01-2016, 02:46:16 »
Gewoon een vraag...
Hoezo staat er een zwart gevulde rugzak bij Art's eindpresentatie?
Vreemd dat hij zijn spulletjes daar neer zou zetten. gezien de prachtige productie.

*maar wat (en óf het wat) zeggen wil...?*

Misschien - een beetje ten overvloede, dat wel - weer een verwijzing naar 'achter je rug'? :-)

Offline Hellevuur

  • Forumlid
  • Trust nobody!
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #275 Gepost op: 8-01-2016, 11:04:41 »
Gewoon een vraag...
Hoezo staat er een zwart gevulde rugzak bij Art's eindpresentatie?
Vreemd dat hij zijn spulletjes daar neer zou zetten. gezien de prachtige productie.

*maar wat (en óf het wat) zeggen wil...?*

Dat is gewoon Art zijn rugzak. Als je op locatie filmt dan wil je ook wel drank en voedsel meenemen. En misschien zaten de naamplaatjes en het molgeld er in.

Maar ik zat net nog even de voorstelling van de kandidaten te kijken en bij Remy zie je een stukje van zijn show waar hij het nummer "Children" van Robert Miles speelt op zijn harp.

Misschien is het ver gezocht maar ik dacht meteen Robert Miles = R M = Remy Mol :)

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #276 Gepost op: 8-01-2016, 20:03:06 »
Na het nogmaals bekijken van de aflevering, ben ik weer op andere theorieën gekomen  ::hypocriet::
Aflevering 2 maar afwachten, want ik ben het even kwijt  ::rofl::

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #277 Gepost op: 8-01-2016, 20:09:01 »
Door toetsweek nu pas tijd om te reageren- maar wat een super leuke aflevering! De groep is super leuk, nog leuker dan ik dacht. De komende opdrachten zien er ook super gaaf uit. Mijn mollen: Remy (1) Taeke (2) Cécile (3)
Ik denk dat ze naar ene tweede land gaan, aangezien Art een aantal bestemmingen noemde in de intro die voor zullen komen in aflevering 1 t/m 5  ::)

Offline MachielWal

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Zoekt en gij zult vinden
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #278 Gepost op: 9-01-2016, 11:12:07 »
Het dossier dat Art op het einde van de briefing aan de mol geeft duidt dit seizoen aan als 'XVI', ipv '16'. In Romeinse cijfers dus. Is dit in eerdere seizoenen voorgekomen?
« Laatst bewerkt op: 9-01-2016, 12:31:17 door MachielWal »

Offline Lolahavana

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #279 Gepost op: 9-01-2016, 15:50:26 »
Het dossier dat Art op het einde van de briefing aan de mol geeft duidt dit seizoen aan als 'XVI', ipv '16'. In Romeinse cijfers dus. Is dit in eerdere seizoenen voorgekomen?

Volgens mij niet. Maar Ik las op internet daf Romeinse cijfers ook worden gebruikt in de muziek. Het zou dan om zogenaamde 'trappen' gaan. Ik ben muzikaal weinig onderlegd dus mis heeft iemand anders er meer kaas van gegeten wat XVI in een muziek stuk zou kunnen betekenen? (Het zou in dat geval weer op Rémy kunnen slaan natuurlijk)


Edit: ik kan geen afbeelding toevoegen op een of andere manier, maar op Wikipedia staat letterlijk bij de VI als trap: VI: as-c-es (grote drieklank, soms gebruikt als bedrieglijk slotakkoord)
Hmmm...
« Laatst bewerkt op: 9-01-2016, 16:15:50 door Lolahavana »