Goede ideeën! Dat van die informant en tweelingzus lijkt me echt onzin. Dat er meer mollen zijn wordt elk jaar geroepen maar klopt nooit. Dan zou de test ook niet kloppen. Dat geloof ik dus niet.
Shell, interessante ontdekking! De mol is behalve kandidaat ook mol, dus als Annemiek de mol is en twee leeftijdsgenoten moet zoeken, kan dat slaan op haarzelf. Ze zegt in haar biecht: "ik zag alleen maar mensen, ik en mijn kaartje." En: "twee 36-jarigen, in de pocket!" Of zou dit toch te vergezocht zijn?
Voor wat betreft de hint/rode draar "richting" die naar mijn mening net iets te vaak terugkwam of toevallig te zijn: een metro rijdt ook heen en terug langs dezelfde metrostations. Ik heb het idee dat daar iets mee zou kunnen zijn. Ik ga nog maar weer eens terugkijken
.
Teruggekeken inmiddels: ik ziet steeds metro's elkaar kruisen en je ziet in het begin en voor de opdracht metro's met 001 en 002 rijden. Klaas stapt in 002 in maar vlak daarvoor zie je 001 langsrijden. Ik denk dat de mol misschien vanaf mama tingo naar het begin is gereden en daarna pas weer is ingestapt naar mama tingo. De mol zou dan al halverwege al te horen hebben kunnen krijgen wat Klaas zegt, misschien. Omdat ke eerst 002 ziet aankomen en dan Klaas in 001 ziet stappen. De mol zou dan iemand zijn die in de opdracht is geslaagd. Bv. Airen, Tim, Marjolein of Taeke. Airen zie je niet of nauwelijks in beeld met de andere kandidaten, valt mij op. Bij het eind van de opdracht is er een shot dat terugblikt op Klaas die de vraagt naar van Art krijgt. Dit shot begint met links de tegenligger van hun metro (die dus het perron rechts van zich heeft. En laten de kandidaten nu tijdens de opdracht vanuit de metro bezien het perron ook aan de rechterhand hebben. Die andere metro is dan die waar Klaas daarvoor al in zat en de vraag kreeg en waarin misschien ook de mol al zat, die de info kreeg doorgespeeld. Zomaar een gedachte.
Nog even terug naar het intro van Art. Bij Airen wijst hij naar de Mol als hij "Surprise Surprise" noemt. En hij zegt: "Airen. ...Mylene" en tikt even later met zijn wijsvinger in haar dossier. Zou een mooie hint zijn! Overigens doet hij wel ook tikjes bij Taeke, Marjolein en Tim en bij Rop wijst hij ook even naar voren, maar anders.
Dit bericht heb ik later gewijzigd ivm nog even teruggekeken.