Auteur Topic: Aflevering 1 - wijsmaken  (gelezen 130474 keer)

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #100 Gepost op: 3-01-2016, 11:29:13 »
De Mol heeft in ieder geval blond haar! Ik zag tijdens het gesprek tussen Art en de Mol een stukje van het kapsel doorsteken. Of misschien is het een pruik? Wat denken jullie?

Ik denk niet dat dit echt de mol is en als het wel de mol is zal deze zeker vermomd zijn.
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #101 Gepost op: 3-01-2016, 11:30:14 »
Of misschien is het een pruik? Wat denken jullie?

ik dacht misschien een capuchon met een bontrand.

Offline Incognito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #102 Gepost op: 3-01-2016, 12:04:10 »
Zeer leuke aflevering maar wel chaotisch zeg... Ik heb er nog niet veel kunnen uithalen. Mijn vier verdachten zijn op dit moment dan Remy, Klaas, Rop en Airen, maar dit kan na volgende week zo weer omslaan.
Incognito is the way to go..

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #103 Gepost op: 3-01-2016, 12:10:47 »
Het is natuurlijk flink kiezen wat je wel en niet in 60 minuten kunt laten zien, maar ik vind het wel jammer dat dit soms ten koste gaat van belangrijke informatie over de opdrachten en hoe die gespeeld zijn. Waarom krijgen we alleen van Ellie te zien dat haar eerste opdracht mislukt is? (En van Taeke, Airen en Tim dat hun opdracht wel gelukt is.) Hoe zit het met Annemieke, Marjolein, Rop, Cécile en Remy? Jammer dat dat gissen blijft.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #104 Gepost op: 3-01-2016, 12:24:28 »
Hoe zit het met Annemieke, Marjolein, Rop, Cécile en Remy? Jammer dat dat gissen blijft.

Dan moeten we de meta-informatie maar gebruiken en ons afvragen of men van de Mol het resultaat zou laten zien?  ::vergroot::

Je zou kunnen zeggen dat de Mol hier juist zijn (m/v) best zou doen omdat de opdracht moest mislukken, terwijl je best doen wel lekker kandidaats over komt. Dat zou de mensen van wie werd getoond dat ze hun opdracht gehaald hebben een beetje verdacht maken.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Incognito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #105 Gepost op: 3-01-2016, 12:27:23 »
Het is natuurlijk flink kiezen wat je wel en niet in 60 minuten kunt laten zien, maar ik vind het wel jammer dat dit soms ten koste gaat van belangrijke informatie over de opdrachten en hoe die gespeeld zijn. Waarom krijgen we alleen van Ellie te zien dat haar eerste opdracht mislukt is? (En van Taeke, Airen en Tim dat hun opdracht wel gelukt is.) Hoe zit het met Annemieke, Marjolein, Rop, Cécile en Remy? Jammer dat dat gissen blijft.
Ik vind dit ook een vreemde keuze. Vaak laten ze bij de Mol juist een actie in de eerste opdracht zien. Dit lijkt nu echter onmogelijk..
Incognito is the way to go..

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #106 Gepost op: 3-01-2016, 12:29:26 »
Het is natuurlijk flink kiezen wat je wel en niet in 60 minuten kunt laten zien, maar ik vind het wel jammer dat dit soms ten koste gaat van belangrijke informatie over de opdrachten en hoe die gespeeld zijn. Waarom krijgen we alleen van Ellie te zien dat haar eerste opdracht mislukt is? (En van Taeke, Airen en Tim dat hun opdracht wel gelukt is.) Hoe zit het met Annemieke, Marjolein, Rop, Cécile en Remy? Jammer dat dat gissen blijft.

Annemieke (2 mensen van haar leeftijd) heeft het niet gehaald. Daar zegt Airen nog wat over in een biecht. (Airen: "Niet iedereen heeft de opdracht gehaald en van sommige vind ik dat een beetje raar, want.. euh..Annemieke spreekt best goed Spaans en die kon geen twee mensen vinden van haar eigen leeftijd. Niet 10, niet 9, niet 8, maar 2.")
Marjolein had volgens mij wel 3 mannen in uniform.
Rop had Cécile als persoon met rode (teen)nagellak, niet duidelijk of dat goedgekeurd zou worden.
En van Cécile en Remy weet ik het ff niet, ik ga nu de aflevering terugkijken.  ;)
« Laatst bewerkt op: 3-01-2016, 12:30:59 door Iris_77 »

Offline belg

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #107 Gepost op: 3-01-2016, 12:40:18 »
Het is natuurlijk flink kiezen wat je wel en niet in 60 minuten kunt laten zien, maar ik vind het wel jammer dat dit soms ten koste gaat van belangrijke informatie over de opdrachten en hoe die gespeeld zijn.
In het verleden lukte dat wel. In 2011 duurde de eerste aflevering maar 50 minuten, had je 3 opdrachten en 10 groene schermen. Dit jaar duurde de eerste aflevering 60 minuten (waarvan 10 inleiding), had je 2 opdrachten en 3 groene schermen.  

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #108 Gepost op: 3-01-2016, 12:44:19 »
Annemieke (2 mensen van haar leeftijd) heeft het niet gehaald. Daar zegt Airen nog wat over in een biecht. (Airen: "Niet iedereen heeft de opdracht gehaald en van sommige vind ik dat een beetje raar, want.. euh..Annemieke spreekt best goed Spaans en die kon geen twee mensen vinden van haar eigen leeftijd. Niet 10, niet 9, niet 8, maar 2.")

Dan heeft Annemieke er niet één kunnen vinden want er werd haar een aangedragen door Marjolein. (Een 36-jarige in uniform.)

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #109 Gepost op: 3-01-2016, 12:45:07 »
Ik vond het maar een saai begin. Ik vind het leuk als je ook als kijker meteen het diepe in wordt gegooid en geen flauw idee hebt wat er aan de hand is. Nu werd alles haarfijn uitgelegd. We weten welke locaties er bezocht gaan worden, wat er aan jokers en vrijstellingen in het spel komt, hoeveel opdrachten er ongeveer komen en dat de mol op de achterkant van het molgeld staat. Ben benieuwd waar ze ons dan nog willen verrassen.

De opdrachten kwamen wat mij betreft daarna ook niet echt uit de verf. Moltalk geskipt omdat ik niet echt het idee heb dat er veel uit te halen valt.

Tim en Ellie lijken mij de leukste kandidaten, allebei lekker dwars. Die mogen er wel lekker lang in blijven.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline rooz33

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Promise me... Believe me... Mole me!
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #110 Gepost op: 3-01-2016, 12:50:43 »
En van Cécile en Remy weet ik het ff niet, ik ga nu de aflevering terugkijken.  ;)

Cécile wilde Rop toch gebruiken? Het was een wederdienst die door Rop leek verzonnen te zijn.
~Mol

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #111 Gepost op: 3-01-2016, 12:51:47 »
Dan heeft Annemieke er niet één kunnen vinden want er werd haar een aangedragen door Marjolein. (Een 36-jarige in uniform.)

De kans lijkt me inderdaad groot dat Annemieke haar opdracht niet vervuld heeft. Die conversatie tussen Marjolein en Annemieke vindt namelijk plaats wanneer ze onderweg zijn naar het voorlaatste station op de lijn.

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #112 Gepost op: 3-01-2016, 13:13:08 »
Dan heeft Annemieke er niet één kunnen vinden want er werd haar een aangedragen door Marjolein. (Een 36-jarige in uniform.)

Dus Marjolein deed ook dat samenwerken wat andere kandidaten ook deden..

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #113 Gepost op: 3-01-2016, 13:28:17 »
Het begin was voor nieuwe kijkers bedoeld, lijkt wel. Leuk dat het in de oude suikerfabriek was opgenomen!(waar the voice battles ook waren).
...maar soms even niet :)

Offline killerbee123

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #114 Gepost op: 3-01-2016, 13:32:30 »
Nog een keer het filmpje nu in hogere kwaliteit, einde zijn vertraagde en ingezoomde frames.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #115 Gepost op: 3-01-2016, 13:36:30 »
Wel apart dat Klaas de opdracht kreeg om 1 muzikant te vinden en die niet hoefde uit te voeren. Er moet wel een speciale boodschap achter zitten, anders zouden ze dat briefje niet aan hem geven en laten voorlezen. Ook bijzonder dat het helemaal aan het begin van de serie wordt voorgelezen. Als je het los van de eerste opdracht ziet kun je het interpreteren als een soort van uitleg van het spel. Vind 1 muzikant. Vind remy? Dit is alleen wel erg voordehandliggend, maar ik denk toch dat die boodschap ergens nog wel onderdeel van een hint is.

Offline DylanS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #116 Gepost op: 3-01-2016, 13:40:45 »
Persoonlijk denk ik wel dat het de mol is. Het is al door mensen genoemd, maar waarschijnlijk krijg je bij de ontknoping een flashback naar dit moment en dan verschuift de camera ofzo.
Maar je ziet de onderkant van de stoel niet, wellicht is die lager dan die van Art, of juist hoger. Verder heeft de persoon de hele tijd een capuchon op en wellicht daaronder nog een pruik (toch denk ik dat niet)

Verder werd er gezegd dat de mol groter is, maar een camerastandpunt maakt heel veel uit. Er word namelijk van onderen naar Art gefilmd, dit kan al snel een vertekenend beeld geven. Met filmen heb je veel mogelijkheden en kan je de kijkers best wel beïnvloeden.

Verder is dit zo in elkaar gezet dat wij er niet echt verder door komen, dit zal echt zo vaak gecontroleerd zijn door verschillende mensen dat het honderd procent waterdicht is. Dit sluit natuurlijk niet uit dat er ergens een hint te vinden is, daar ben ik wel van overtuigd, maar nog niet echt iets uitzonderlijk goeds gehoord.

Offline ravelijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is zoals het lijkt
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #117 Gepost op: 3-01-2016, 13:54:26 »

Rop had Cécile als persoon met rode (teen)nagellak, niet duidelijk of dat goedgekeurd zou worden.


Art zei dat er in totaal 54 personen verzameld moesten worden dus dan had Cécile niet goed geweest.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #118 Gepost op: 3-01-2016, 13:55:15 »
@Heinz

Ben het met je eens wat betreft dat het beetje gek en chaotisch is dat we niet van iedereen te zien krijgen of hun opdracht geslaagd is.
Leuk dat er een molboekje wordt verkocht maar als je niet eens kan opschrijven wie zijn opdracht wel of niet heeft gehaald wordt het wel lastig. Bij de 2e kon je ook qua mollen niet heel veel uithalen. Marjolein trok duidelijk niet hard aan het touw, maar Cecile ook niet. Taeke schrijf ik af als mol, de sportman in hem kwam naar boven en je zag dat dat echte emotie was van' ik wil nu met z'n alle dit blok naar het eind duwen zodat ik ook nog safe ben'

Goed, even kijken wat we wél weten dan.
Opdracht 1

Opdracht wel gehaald: Airen, Tim, Marjolein, Taeke, (Klaas)
Opdracht niet gehaald: Ellie, Annemieke, Rop, Cecile, Remy.
Licht onduidelijk: Rop, Cecile, Remy

Ik denk bijna zeker te weten dat Rop, Cecile en Remy hun opdracht ook niet gehaald hebben, want we horen Rop zeggen dat Cecile hem misschien wel een oor aan had genaaid door te zeggen dat ze rode nagellak had zodat hij haar ook nog als evt optie mee zou kunnen nemen terwijl ze zou weten dat het fout was. Andersom had Cecile het dus ook niet gehaald omdat ze tegen Rop zei, we helpen elkaar. Dus jij bent ook 1 van mijn mannen met een rugzak.. Dus of Rop of Cecile molt hier eventueel en halen daardoor beide hun opdracht niet. Had de nagellak van Cecile wel mee mogen tellen van Art, had Rop dit waarschijnlijk ook nooit gezegd want dan was zijn opdracht gewoon gelukt (want hij had verder wel 1 vrouw met rode naggellak toch? (de vrouw wiens kind in handen van Tim was)
 Remy zien we bijna voor de eindhalte  nog vragen aan een vrouw, die dan zegt Juanita. En daarna zien we hem vrij beteuterd kijken dus hier haal ik uit dat hij geen 4 juan's bij elkaar heeft weten te vinden.
 
« Laatst bewerkt op: 3-01-2016, 13:58:27 door Rämon »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #119 Gepost op: 3-01-2016, 14:05:14 »
Opdracht wel gehaald: Airen, Tim, Marjolein, Taeke, (Klaas)
Opdracht niet gehaald: Ellie, Annemieke, Rop, Cecile, Remy.
Licht onduidelijk: Rop, Cecile, Remy

Ik denk dat het zo wel klopt, al is het van Marjolein ook nog wel onduidelijk (voor mij). Achter Art staat een man in uniform en bij Marjolein een vrouw, maar of de man "van haar" is en of er nog een derde is heb ik nog niet kunnen zien.