Auteur Topic: Aflevering 1 - wijsmaken  (gelezen 130443 keer)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #140 Gepost op: 3-01-2016, 16:23:44 »
Ik denk wel dat een echte mol het veld zo goed uit zijn/haar hoofd weet dat naar het bordje toelopen niet nodig is (dat valt immers op) en bv met struiken eromheen weet (of gewoon elk paaltje bijhouden en aftellen) welk vak wel en niet geld oplevert.

De meest voorbereide mol ooit bedoel je? In dat geval zou je haast de kijkers zoals Airen en Marjolein kunnen afstrepen.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline ElliesLover

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #141 Gepost op: 3-01-2016, 16:31:33 »
Inderdaad een slimme, molfan86.
"Vind 1 muzikant, maar ik heb een andere opdracht voor je"
Is de ene muzikant (Remy) vinden dan een opdracht voor een ander spel?  ;)

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #142 Gepost op: 3-01-2016, 16:45:00 »
Even iets anders.. Die pot gaat jaar na jaar omlaag, dat is algemeen bekend. Nu hoop ik persoonlijk op een wat hogere pot maar als je nagaat (ik heb het even gecheckt zojuist) ter vergelijking.

in 2011 kón er in aflevering 1 17,500 euro verdiend worden.
er werd 6.100 euro verdiend.

in 2016 kón er 3000 euro verdiend worden.

er werd 1000 verdiend.

Als je het zo bekijkt doen de kandidaten het nog best goed als ze op poteindes van tussen de 10 en 17 duizend uitkomen. In seizoen 11 werd er iets van 22.000 euro verdiend en was er over de 65 duizend te verdienen. Stel ze gaan op deze ratio door dan moet je dus 1 opdracht erbij tellen. Zeg bij 3 opdrachten 5000 euro per aflevering. laat zeggen dat er tegenwoordig zo'n 40000 euro verdiend kan worden. Is toch meer dan 25000 euro minder dan 5 jaar terug.

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #143 Gepost op: 3-01-2016, 16:49:24 »
Er kon 5000 verdiend worden ;)
Stel de opdracht met de metro slaagt dan winnen ze 2000 euro + 1000 euro als Klaas zegt dat het hen lukt.
Bij opdracht 2 was er 2000 euro te verdienen.
2000 + 1000 + 2000 = 5000 euro
#teamamaimiljaarde

Offline widmfan6

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #144 Gepost op: 3-01-2016, 17:18:08 »
Stel de opdracht met de metro slaagt dan winnen ze 2000 euro + 1000 euro als Klaas zegt dat het hen lukt.
Ik heb de aflevering nog eens doorzocht, ik kan nergens vinden dat ze ook geld konden winnen met het slagen van de opdracht in de metro,
ik dacht alleen met het goed gokken van Klaas
Tunnelvisie? Nee joh, hoe kom je daar nu bij(!)

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #145 Gepost op: 3-01-2016, 17:26:27 »
Ik heb de aflevering nog eens doorzocht, ik kan nergens vinden dat ze ook geld konden winnen met het slagen van de opdracht in de metro,
ik dacht alleen met het goed gokken van Klaas
Oke mijn excuses dan :D
#teamamaimiljaarde

Offline ravelijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is zoals het lijkt
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #146 Gepost op: 3-01-2016, 18:39:51 »
Alleen de Klaas-rol vrij simpel. Iedereen met verstand gokt 'nee'
 

Daar staat tegenover dat, als Klaas de mol niet is, hij niet weet dat de anderen steeds meer mensen moeten verzamelen. In zijn beleving moet iedereen één persoon vinden, net als hij. Dan is de keus of het wel of niet zal lukken een stuk moeilijker.

Offline Perijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Molloot sinds 19-11-99
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #147 Gepost op: 3-01-2016, 18:53:50 »
Daar staat tegenover dat, als Klaas de mol niet is, hij niet weet dat de anderen steeds meer mensen moeten verzamelen. In zijn beleving moet iedereen één persoon vinden, net als hij. Dan is de keus of het wel of niet zal lukken een stuk moeilijker.

Dus als Klaas de mol is zou hij deze beredenering gebruiken om ja te zeggen en GEEN geld te verdienen. Het is wel raar dat met zo'n plausibele beredenering de mol dan toch geld zou verdienen...

Het is echt waarschijnlijker dat de mol in de metro bezig was en te horen kreeg dat Klaas verwacht dat het niet zou lukken en probeerde in iedergeval zijn opdracht te laten slagen
Nos Iungat Ambulare // WIDM-Pool :: 2015 | #297 :: 2016 | #105

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #148 Gepost op: 3-01-2016, 19:05:05 »
Daar staat tegenover dat, als Klaas de mol niet is, hij niet weet dat de anderen steeds meer mensen moeten verzamelen. In zijn beleving moet iedereen één persoon vinden, net als hij.
We zien Art tegen Klaas zeggen dat de andere kandidaten 54 personen mee moeten nemen naar het eindstation...

Offline ravelijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is zoals het lijkt
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #149 Gepost op: 3-01-2016, 19:12:21 »
We zien Art tegen Klaas zeggen dat de andere kandidaten 54 personen mee moeten nemen naar het eindstation...

Okay sorry

Offline Krullien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #150 Gepost op: 3-01-2016, 19:12:44 »
Edit: Of kan er wat/iemand met een heuvelrug gekoppeld worden?

De heuvelrug ligt tegen Veenendaal aan, de plaats waar Klaas woont. Doe ermee wat je wilt  ;)

Offline revelation

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • dall'inizio alla fine.. che divertimento!
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #151 Gepost op: 3-01-2016, 19:18:59 »
Kleine vraag aan jullie over een fragment uit de molbriefing...

Achter Art is het mollogo op de wand van de Fabrique geprojecteerd. Het s een beetje uitgekauwd, maar ik zie er een gezicht in. Kan iemand er een foto van posten? 0:57-0:59

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #152 Gepost op: 3-01-2016, 19:19:35 »
Het begin van de aflevering duurde mij echt te lang. Het was dan misschien wel als uitleg bedoeld voor nieuwe kijkers, maar als ik een nieuwe kijker was, was ik waarschijnlijk allang weggezapt omdat er te weinig gebeurde.

Als de aflevering begint en je ziet de schaduw/het silhouette van de persoon die de loods in loopt wordt er, doordat er in een verder shot Art op de stoel gaat zitten, gesuggereerd dat het Art was die aan kwam lopen...Zou het misschien ook de mol kunnen zijn?
Dat zou wel heel riskant zijn. Dan weet je meteen dat de mol een man is.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline revelation

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • dall'inizio alla fine.. che divertimento!
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #153 Gepost op: 3-01-2016, 19:21:31 »
Dat zou wel heel riskant zijn. Dan weet je meteen dat de mol een man is.

... Eentje met o-benen!  ::rofl::

Offline Monkeymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #154 Gepost op: 3-01-2016, 19:29:17 »
Ja, mee eens. Is dan wel erg duidelijk.

Bedankt voor je reactie!

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #155 Gepost op: 3-01-2016, 19:40:58 »
Achter Art is het mollogo op de wand van de Fabrique geprojecteerd. Het s een beetje uitgekauwd, maar ik zie er een gezicht in. Kan iemand er een foto van posten? 0:57-0:59

Tussen 0:57 en 0:59 (en ruim daarvoor en erna) is een closeup van Art te zien. Op 1:15 is dit:


Offline revelation

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • dall'inizio alla fine.. che divertimento!
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #156 Gepost op: 3-01-2016, 20:22:18 »
Thanks!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #157 Gepost op: 3-01-2016, 21:00:03 »
Daar staat tegenover dat, als Klaas de mol niet is, hij niet weet dat de anderen steeds meer mensen moeten verzamelen. In zijn beleving moet iedereen één persoon vinden, net als hij. Dan is de keus of het wel of niet zal lukken een stuk moeilijker.

Hoezo is dat zijn beleving? Art heeft hem duidelijk verteld dat de kandidaten 54 personen moesten verzamelen.
Zoals ik al eerder heb gemeld is dat exact zes gemiddeld per kandidaat en dus niet één!
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #158 Gepost op: 3-01-2016, 21:53:29 »
Er kon 5000 verdiend worden ;)
Stel de opdracht met de metro slaagt dan winnen ze 2000 euro + 1000 euro als Klaas zegt dat het hen lukt.
Bij opdracht 2 was er 2000 euro te verdienen.
2000 + 1000 + 2000 = 5000 euro

Ja? sorry dan, maar ik heb Art nergens horen zeggen dat de kandidaten los geld zouden kunne verdienen. Volgens mij had Klaas de opdracht in de hand. Als ze het wel gehaald hadden, maar hij gokte fout hadden ze niks gewonnen. Dit vertelde Art toen hij de opdracht aan Klaas uitlegde. Of vergis ik me?

Offline Rilah

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - wijsmaken
« Reactie #159 Gepost op: 3-01-2016, 22:37:58 »
Nog een keer het filmpje nu in hogere kwaliteit, einde zijn vertraagde en ingezoomde frames.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ligt het aan mij of zegt Art hier "follow the moneys"? Zou er een reden zijn dat hij het zo zegt? Doet me denken aan "Jung-is".