Auteur Topic: Titels afleveringen  (gelezen 55500 keer)

Offline molton

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Titels afleveringen
« Reactie #80 Gepost op: 17-01-2016, 12:08:45 »
Wellicht is "Zeg het zelf" de naam vd volgende afl.?
Klinkt aannemelijk. Prutsers. :P Niet dat we er nu veel mee kunnen.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #81 Gepost op: 18-01-2016, 10:29:59 »
Nog een mogelijke uitleg voor wijsmaken: in aflevering een werd de Mol door Art 'wijsgemaakt' over het spel.

Ja, dit is een hele saaie uitleg waar we niks aan hebben, maar aflevering 1 van seizoen 12 heette 'De eerste 2 uur' en dat was een hint omdat de Mol de klok een uur had teruggezet...
...óf niet!

Offline Koemba

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Re: Titels afleveringen
« Reactie #82 Gepost op: 18-01-2016, 10:37:06 »
Wie schrijft die blijft, zal wel slaan op de persoon die 2345 euro heeft geboden. En Zeg het zelf, op het gesprek over de ruggen van het geld. 1 en dezelfde persoon?
Dat zal m wel zijn idd. Dat we dus uit de titel mogelijk op kunnen maken dat de mol het winnende bod heeft geboden en dus verantwoordelijk is voor het geld uit de pot.

Offline Joey94

• Forumlid
« Reactie #83 Gepost op: 18-01-2016, 19:38:12 »
Dat zal m wel zijn idd. Dat we dus uit de titel mogelijk op kunnen maken dat de mol het winnende bod heeft geboden en dus verantwoordelijk is voor het geld uit de pot.

Als dit waar zou zijn, betekent dat dus dat Cécile en Taeke sowieso niet de Mol zijn. Zij hebben immers met zekerheid géén €2.345,- geboden.

Aan de andere kant hebben we natuurlijk de theorie dat elke afleveringstitel een kandidaat bekend maakt. Als de afleveringstitel inderdaad wijst naar de persoon die het winnende bod heeft gedaan, is diegene dus juist NIET de Mol. Helaas weten we niet van wie het winnende bod komt.

Verdergaand op de theorie dat elke afleveringstitel een kandidaat aanwijst, wie zou er dan deze week bekend gemaakt zijn? De kandidaat van aflevering 1 was waarschijnlijk Remy (Wijsmaken) en van aflevering 2 Klaas (Het laatste woord, letterlijk). Wie volgt? Ik heb zelf nog geen idee.

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 18-01-2016, 19:49:36 »
Als dit waar zou zijn, betekent dat dus dat Cécile en Taeke sowieso niet de Mol zijn. Zij hebben immers met zekerheid géén €2.345,- geboden.

Aan de andere kant hebben we natuurlijk de theorie dat elke afleveringstitel een kandidaat bekend maakt. Als de afleveringstitel inderdaad wijst naar de persoon die het winnende bod heeft gedaan, is diegene dus juist NIET de Mol. Helaas weten we niet van wie het winnende bod komt.

Verdergaand op de theorie dat elke afleveringstitel een kandidaat aanwijst, wie zou er dan deze week bekend gemaakt zijn? De kandidaat van aflevering 1 was waarschijnlijk Remy (Wijsmaken) en van aflevering 2 Klaas (Het laatste woord, letterlijk). Wie volgt? Ik heb zelf nog geen idee.

Rop. Op basis vh feit dat hij overdreven verdacht werd gemaakt deze aflevering. Mijn theorie is namelijk dat elke week een kandidaat enorm verdacht wordt gemaakt. Week 1 Remy, week 2 Klaas, week 3 Rop (en in mindere mate, wellicht als aanloopje naar afl 4) Annemieke.

Offline Joey94

• Forumlid
« Reactie #85 Gepost op: 18-01-2016, 20:11:14 »

Rop. Op basis vh feit dat hij overdreven verdacht werd gemaakt deze aflevering. Mijn theorie is namelijk dat elke week een kandidaat enorm verdacht wordt gemaakt. Week 1 Remy, week 2 Klaas, week 3 Rop (en in mindere mate, wellicht als aanloopje naar afl 4) Annemieke.

Interessante theorie. Het is inderdaad best verdacht dat er elke aflevering iemand anders in de spotlights wordt gezet.

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 18-01-2016, 20:55:17 »

Ik had als gedacht om de kandidaathint te omschrijven als 'De titel verwijst naar iets uit de aflevering dat gekoppeld kan worden aan een kandidaat'

1. 'Wijsmaken'. Als Klaas in opdracht 2 een naam moet kiezen wijst Art naar het bakje met de namen. Even daarvoor zagen we het bakje met namen zonder die van Cécile.
2. 'Het laatste woord, letterlijk'. Verwijst naar Klaas.
3. 'Wie schrijft die blijft'. We zien meerdere kandidaten schrijven deze aflevering, maar het zou kunnen verwijzen naar de enige kandidaat wiens naam we geschreven zien staan: Taeke

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 18-01-2016, 20:56:38 »

Klaas ??? Ik zou bij aflevering 2 eerder Marjolein zeggen.

Offline Mevo

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 19-01-2016, 10:42:27 »
Wie schrijft die blijft -> wie niet schrijft gaat???
Zien we iemand helemaal niets schrijven terwijl de anderen allemaal wel iets schrijven?

Offline Koemba

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 19-01-2016, 13:39:25 »
Zien we iemand helemaal niets schrijven terwijl de anderen allemaal wel iets schrijven?
Rémy heeft 0 euro geboden, dus de gene die geen bedrag op schrijft blijft niet ::vergroot::. Alleen zou ik het raar vinden als ze de titel van de aflevering koppelen aan de gene die die aflevering afvalt.

Offline Mevo

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 19-01-2016, 14:10:43 »
Rémy heeft 0 euro geboden, dus de gene die geen bedrag op schrijft blijft niet ::vergroot::. Alleen zou ik het raar vinden als ze de titel van de aflevering koppelen aan de gene die die aflevering afvalt.

Dat zou ik ook raar vinden, Koemba
Misschien is degene die je helemaal niets ziet schrijven in afl. 3 (dus ook niet in een molboekje of wat dan ook) de afvaller in afl. 4.
Mocht er überhaupt een afvaller aan de titels te linken zijn ;)

Offline Tin

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 19-01-2016, 15:05:05 »
Mijn theorie:

Elke aflevering valt er iemand als Mol af.

1) Remy (muzikant: "WIJSmaken")
2) Klaas (hint bij ruïne: "Het laatste woord, letterlijk")
3) Marjolein (maakte als enige aantekeningen tijdens opdracht bankbiljetten: "Wie schrijft, die blijft")

Niet op zoek gaan Mol, maar naar "niet-Mollen". (precies contra)
Niet voor je neus, maar achter je rug (precies contra).
« Laatst bewerkt op: 19-01-2016, 15:09:38 door Tin »

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 19-01-2016, 15:46:05 »
Mijn theorie:

3) Marjolein (maakte als enige aantekeningen tijdens opdracht bankbiljetten: "Wie schrijft, die blijft")

Ook al ben ik hevige voorstander van de theorie, niet enkel Marjolein schreef tijdens de opdracht, maar ook Annemieke schreef tijdens die opdracht en de hint moet éénduidig uit te leggen zijn.

Offline Lolahavana

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 19-01-2016, 18:40:40 »
Mijn theorie:

Nummer 1 zou ook WIJ-smaken kunnen zijn, in die aflevering zagen we enkele kandidaten ijsjes eten toch? En misschien nog anderen eten? (Niet op gelet eigenlijk) misschien degene die niet etend in beeld komt als afvaller?

Offline Nessa

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 20-01-2016, 19:15:50 »

Ik ben de aflevering langsgelopen. Alleen Ellie zie je niet schrijven.
Annemieke ( heb ik nog niet zelf gezien) en Marjolein schrijven tijdens de eerste opdracht.
Rop, Taeke, Cecile, Tim schrijven bij de laatste. Ellie zie je een pen pakken, maar niet daad werkelik schrijven. Ik ga in ieder geval geen punten op Elly zetten.

N

Offline Lolahavana

• Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 20-01-2016, 19:37:24 »
Ik ben de aflevering langsgelopen. Alleen Ellie zie je niet schrijven.
Annemieke ( heb ik nog niet zelf gezien) en Marjolein schrijven tijdens de eerste opdracht.
Rop, Taeke, Cecile, Tim schrijven bij de laatste. Ellie zie je een pen pakken, maar niet daad werkelik schrijven. Ik ga in ieder geval geen punten op Elly zetten.

N

En Klaas?

Offline Nessa

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 20-01-2016, 19:48:34 »
Hmm inderdaad, die zie je ook niet bij de laatste opdracht. De aflevering nog maar een keer langslopen.

grmbl

Offline missmolly

• Forumlid
  • UDIGIT
« Reactie #97 Gepost op: 22-01-2016, 13:51:10 »
We willen geen obvious Klaashint, dus even een alternatief op de laatste woorden van de mollen:

Mol ga beleef oude kloosteraccoorden..

Heb wel alle letters benut, en het zou dan accoorden zijn en niet akkoorden.
Misschien de uitsmijter voor Remy?

Iemand anders nog een andere suggestie?

ik heb mijn post maar hier geplaatst omdat ik denk dat de titel verwijst naar de afvaller van de volgende aflevering:

• 1 er valt niemand af maar 'wijsmaken' zou naar Airen kunnen wijzen (presentator)
  • 2 Airen valt af, 'het laatste woord, letterlijk' slaat op Remy en die valt inderdaad af in aflevering 3 (accoorden, muzikant)
  • 3 Remy valt af, 'wie schrijft die blijft' slaat op Cecil die als enige schrijfster van beroep is

Ben benieuwd wat jullie van deze theorie vinden.

Offline mrjepmol

• Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 22-01-2016, 14:17:04 »
ik heb mijn post maar hier geplaatst omdat ik denk dat de titel verwijst naar de afvaller van de volgende aflevering:

• 1 er valt niemand af maar 'wijsmaken' zou naar Airen kunnen wijzen (presentator)
  • 2 Airen valt af, 'het laatste woord, letterlijk' slaat op Remy en die valt inderdaad af in aflevering 3 (accoorden, muzikant)
  • 3 Remy valt af, 'wie schrijft die blijft' slaat op Cecil die als enige schrijfster van beroep is

Ben benieuwd wat jullie van deze theorie vinden.

Ik dacht er precies zo over... Alleen:

Afl. 1 Wijsmaken: Kon ik nog niet bij Airen plaatsen
Afl. 2 Het laatste woord, letterlijk: Remy. Ik dacht hierbij aan.. Remy heeft het laatste woord in de aflevering en ook in de vooruitblik voor aflevering 3. En Remy valt af.
Afl. 3 Wie schrijft die blijft: Is er iemand die op 1 moment niet geschreven heeft?

Offline Nessa

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 22-01-2016, 15:11:53 »

Afl. 3 Wie schrijft die blijft: Is er iemand die op 1 moment niet geschreven heeft?

Dat had ik inderdaad ook al bekeken. In de aflevering zie je ze allemaal schrijven.
Ellie en KLaas zie je bij de laatste opdracht niet echt schrijven, maar dat zijn er 2.