Mooi! Heb je de dots gemaakt aan de hand van de briefjes of aan de hand van de foto? Ze lijken bizar goed te passen namelijk
Ik snap alleen niet helemaal waarom de witte achtergrond goudgelig word. Is dat logisch? Verder zul je, op de schaal van de briefjes, wel heel erg van een afstand moeten kijken. Zeker met de missende briefjes wordt dat voor de kandidaten onmogelijk in ieder geval.
In het 'mijn status' plaatje is het de combinatie. De hele achtergrond gemaakt vanuit de foto, met daaroverheen de briefjes op de plekken waar ze passen. Er zitten nog (kleine) afwijkingen tussen de twee, maar ik heb wel het gevoel dat we in de goede richting zitten. Ik hoop de juiste verhouding te kunnen vinden die 1-op-1 overeen komt met de briefjes, maar een paar pixels verschil in formaat van de afbeelding kan als best veel invloed hebben. En het is vervelend dat ze de rand (haren) weggepoetst hebben, want dat geeft ook verschil. Het stukje aan de rechterkant van de kraag sluit bijvoorbeeld nog niet goed aan, maar daar lijken ze ook een stukje van weggeknipt te hebben.
Waarom de achtergrond goudgeel is? Mijn theorie is dat ze een 'grijstinten' plaatje van het gezicht hebben en daar een waas van de kleur overheen hebben gelegd. Waarbij alles dat zwart is zwart blijft en de lichte delen ingekleurd worden.
Ik zie overigens nog altijd kans dat het puur toeval is dat het nu allemaal zo mooi past. Met stukjes waarvan maar een paar stippen afwijken in kleur kan je natuurlijk alle kanten op.
Valt me nu pas op, maar volgens mij liggen de stukjes toch niet juist. Alles hoort toch netjes op één rij te liggen of zou het toch verspringen?
Ja, dat zit mij ook dwars. Ik ga vanavond nog verder puzzelen, maar moet nu eerst een bijtel in mijn muur zetten.