Auteur Topic: Molgeld  (gelezen 189377 keer)

Offline Erphon

• Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #300 Gepost op: 25-01-2016, 21:03:58 »
Hier ook gepuzzeld!

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 25-01-2016, 21:05:35 door Erphon »

Offline Pac

• Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #301 Gepost op: 25-01-2016, 21:14:58 »
Oftewel Rat is Molspeurder van het jaar ::bravo::
...óf niet!

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #302 Gepost op: 25-01-2016, 21:17:00 »
Ik stoor me hier 10 keer minder aan dan aan de Kloosterhint. Hier zitten tenminste een pak werkuren in. Chapeau aan alle puzzelaars.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #303 Gepost op: 25-01-2016, 21:18:17 »
Braveau. ::respect::

Offline Shiba

• Forumlid
« Reactie #304 Gepost op: 25-01-2016, 21:24:36 »
Maar nu blijven er toch twee piepstukjes over bij het voorhoofd? Het sluit niet aan en er kan geen biljet meer tussen...
Ik wil geen partypooper zijn, maar het lijkt er toch op dat Klaas niet het juiste hoofd heeft om deze stukjes op te passen.

Offline Pac

• Actief Lid
« Reactie #305 Gepost op: 25-01-2016, 21:31:33 »
Maar nu blijven er toch twee piepstukjes over bij het voorhoofd? Het sluit niet aan en er kan geen biljet meer tussen...
Welke piepstukjes bedoel je?

Het is in ieder geval extreem toevallig dat alle stukjes van het nieuwe molgeld ook weer passen op de kunstmatig geconstrueerde afbeelding van Rat. Vooral het stukje linksboven op mijn plaatje hadden we eerst nog niet, maar komt wel praktisch één op één overeen met hoe Rat hem voorspeld had. ::vergroot:: Het kan dus gewoon niet anders dan dat dit de oplossing is ::wijn::
...óf niet!

Offline Molhol89

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
« Reactie #306 Gepost op: 25-01-2016, 21:34:14 »
Ik zou als k jullie was eens op andere hoofden het proberen te leggen.
Ik zie hier alleen maar dat wordt vastgebeten op Klaas. Ik kan zelf ook photoshoppen maar krijg die mozaïek niet.. Anders was ik er ook mee bezig geweest
Rop is de Mol.

Offline Shari

• Forumlid
« Reactie #307 Gepost op: 25-01-2016, 21:34:38 »
m'n allergrootste complimenten aan iedereen (en dan vooral Rat) die hiernaar heeft zitten zoeken. Dat is nog eens molspeurwerk dat het leuk en de moeite waard maakt!  ::bravo::

verder:
Citaat
Rat was er in eerste instantie ook vanuit gegaan dat er geen overlap was, maar ondertussen is hij daarvan afgestapt omdat er tussen de vrijgekomen briefjes, briefjes zaten die te hard op elkaar lijken. In het gifje kan je ook zien dat er al ene paar overlappen zijn, maar die briefjes passen dan ook weer niet identiek op elkaar, er is dan altijd een beetje een verschuiving, wat de minigaatjes misschien kan verklaren
« Laatst bewerkt op: 25-01-2016, 21:41:21 door Shari »

Offline Shiba

• Forumlid
« Reactie #308 Gepost op: 25-01-2016, 21:42:33 »
m'n allergrootste complimenten aan iedereen (en dan vooral Rat) die hiernaar heeft zitten zoeken. Dat is nog eens molspeurwerk dat het leuk en de moeite waard maakt!  ::bravo::

verder: Rat was er in eerste instantie ook vanuit gegaan dat er geen overlap was, maar ondertussen is hij daarvan afgestapt omdat er tussen de vrijgekomen briefjes, briefjes zaten die te hard op elkaar lijken. In het gifje kan je ook zien dat er al ene paar overlappen zijn, maar die niet identiek op elkaar passen ook niet.
Ik ga er zelf van uit dat er geen overlap is. Het is al ingewikkeld genoeg.

Is het veel werk om het ook op andere hoofden te proberen?
Wel typisch dat Taekes hoofd nergens te vinden is op internet. Speciaal een foto gebruikt die niet op internet staat zodat er geen voorbeeld is? Ik heb me suf gezocht met verschillende zoektermen...

Offline Pac

• Actief Lid
« Reactie #309 Gepost op: 25-01-2016, 21:59:45 »

Hangt er van af hoe grondig je het wil doen. Je kunt de briefjes zoals ze nu liggen op hun plek houden en er een andere foto onderleggen - dat kost niet zoveel tijd, maar of de briefjes dan goed liggen is een tweede. Als je voor alle kandidaten een zelfde bolletjespatroon wil maken, dan is dat echt te veel moeite, gezien de tijd die Rat er nu al ingestoken heeft. Bovendien kun je nooit zeker weten of ze wel dezelfde foto als op de voorkant hebben gebruikt. Als een foto dan niet klopt, kun je altijd nog denken dat hij met een andere foto misschien wel klopt. Onbegonnen werk dus...

Die overlap had ik inderdaad ook niet verwacht, maar als je kijkt naar de briefjes die we al hebben, zie al heel duidelijk dat bepaalde briefjes overlap vertonen. Het zal dus wel zo zijn :)
...óf niet!

Offline Shari

• Forumlid
« Reactie #310 Gepost op: 25-01-2016, 22:03:17 »
Wel typisch dat Taekes hoofd nergens te vinden is op internet. Speciaal een foto gebruikt die niet op internet staat zodat er geen voorbeeld is? Ik heb me suf gezocht met verschillende zoektermen...
tada! ergens van Facebook
« Laatst bewerkt op: 25-01-2016, 22:06:06 door Shari »

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #311 Gepost op: 25-01-2016, 22:10:58 »
De briefjes van aflevering 4 toegevoegd...

Er zijn waarschijnlijk meerdere vellen met geld geprint. Binnen één vel is er waarschijnlijk geen overlap, maar tussen de vellen wel. Als er slechts één vel zou zijn, is de kans groot dat we uiteindelijk te weinig stukjes hebben om het portret goed te kunnen vormen. Zo kijk ik er nu tegenaan.

Het maken van een plaatje met stipjes kost niet zo heel veel tijd. De tijd zit hem in het vinden van de juiste logica en het aantal stippen waarin je het plaatje moet laten veranderen. Ik heb meer dan 50 varianten gemaakt voordat ik de huidige versie heb waarin ik geloof. Zo veel omdat ik er in eerste instantie vanuit ging dat er geen overlap was en ik daardoor veel te groot zat. Ik zag wel aanleiding om mij vast te bijten in de foto die in de spoiler staat.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2016, 22:19:37 door Rat »

Offline Enermol

• Forumlid
« Reactie #312 Gepost op: 25-01-2016, 22:49:44 »
@RatZoektMol, zou je ook een update van het excel bestand kunnen sturen? In ieder geval weer super gepuzzeld!! ::ok::

Aan de foto van Taeke en Tim te zien lijken er misschien toch speciaal foto's te zijn gemaakt. Beiden ongeveer de zelfde achtergrond. Of puur toeval?

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #313 Gepost op: 25-01-2016, 23:07:01 »
@RatZoektMol, zou je ook een update van het excel bestand kunnen sturen? In ieder geval weer super gepuzzeld!! ::ok::
Heinz heeft hem gehost. Ik denk niet dat ik die file elke week ga updaten. Ik zou wel een png met de stukjes van aflevering 4 met transparante achtergrond kunnen maken waar je ze makkelijk uit kan knippen. Maar zoals gezegd ben ik er voor vandaag klaar mee, dus dat wordt op zijn vroegst morgenavond pas.

Offline Shiba

• Forumlid
« Reactie #314 Gepost op: 26-01-2016, 00:53:33 »
tada! ergens van Facebook

::vergroot:: ::ok::

Trouwens, als je de afbeelding bekijkt van de waaier met de verschillende geldbiljetten lijkt het wel als je onderaan in de boog een kapsel ziet in de witte streepjes. Klaas? Of Cecile? De rechterkant lijkt lang te zijn.

« Laatst bewerkt op: 26-01-2016, 11:29:42 door Stormpie, Reden: afbeelding zichtbaar gemaakt »

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
« Reactie #315 Gepost op: 26-01-2016, 16:05:58 »
Wel grappig als je dat molgeld zo ziet dat je iedereen goed kan zien behalve Tim?
En wat zijn die witte strepen inderdaad?
Meer L

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #316 Gepost op: 26-01-2016, 16:08:36 »
Wel grappig als je dat molgeld zo ziet dat je iedereen goed kan zien behalve Tim?
En wat zijn die witte strepen inderdaad?

Die witte strepen lopen mooi door in een cirkeltje. Misschien dat de plaatsing van de witte streep op de voorkant iets zegt over plaatsing van de achterkant op de foto van de mol? Ik kan dat niet goed inschatten, maar misschien Rat wel?

Offline Enermol

• Forumlid
« Reactie #317 Gepost op: 26-01-2016, 17:07:00 »
Ik heb geprobeerd taeke van die stipjes te geven.

::oink::

Offline snugger

• Forumlid
« Reactie #318 Gepost op: 26-01-2016, 18:16:43 »
Ik wil geen partypooper zijn, maar het lijkt er toch op dat Klaas niet het juiste hoofd heeft om deze stukjes op te passen.
De productie van WIDM weet bij voorbaat dat de kandidaten niet alle biljetten incasseren. Om ze toch de kans te geven om een heel portret bij elkaar te puzzelen, hebben ze misschien op de achterkanten overlappende stukken gedrukt.
Verder: knap werk Rat  ::jaja::
Maar ik wordt zo sloom als pindakaas van dat gezoek naar Klaas, van al dat gepriegel om uit te komen op Klaas. Alsof je uit een pot pindakaas weer hele pinda's gaat samenstellen.

Inderdaad: ik ben ook benieuwd of de achterkantfragmenten op foto's van anderen passen.
En ik ben helemaal nieuwsgierug naar het portret dat je kunt maken met de ruggen van het min-geld. ::)

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #319 Gepost op: 26-01-2016, 18:21:49 »
Ik heb geprobeerd taeke van die stipjes te geven.

::oink::
Awesome! ::ok:: Het doet mij niet van mijn geloof vallen, maar het is tof te kunnen zien hoe de stukjes matchen met portretten van de andere kandidaten.