Ik heb me ook al bij andere jaren afgevraagd, vanaf dat er geld vanuit de pot terug moest naar Art (of bij een van zijn voorgangers, tenminste dit is zoals ik het me kan herinneren niet altijd geweest of ze wonnen "geld of gewoon niets"), stel dat het echt heel beroerd gaat en dat ze op het eind op een negatief bedrag uit zouden komen, dit zou theoretisch kunnen gebeuren nu er: -geld teruggegeven moet worden als een opdracht niet lukt; -aan kandidaten wordt soms de keuze geboden om geld uit de pot terug te geven voor een bepaalde dienst enz., moet de winnaar dit geld dan ook werkelijk terugbetalen
tenslotte wint diegene de pot ongeacht of deze positief of negatief is.
Maar waarom is er eigenlijk negatief geld?? Dit is toch pas nodig als de pot helemaal leeg is, zolang er geld in de pot zit, kun je er geld uit halen, pas op het moment dat ie leeg is, is er de mogelijkheid dat de pot negatief wordt. Ik kan me ook niet voorstellen dat Art op een gegeven moment komt met deal voor een kandidaat dat deze met geld uit de pot een tegenprestatie krijgt, terwijl er te weinig of niets in de pot zit. Dan krijg je wel hele rare situaties.