Auteur Topic: Molgeld  (gelezen 189183 keer)

Offline molton

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Molgeld
« Reactie #520 Gepost op: 24-02-2016, 10:36:58 »
Tja, dat blijft raar. De stukjes van de hals zitten net wat lager dan je zou verwachten. Het kan zijn dat ik de zwarte stukken van het shirt niet allemaal goed heb staan, daar zitten mogelijk geen gaten (rechts onder bijvoorbeeld). De gaten in het gezicht zelf zijn verklaarbaar vanuit de verschillende geld eenheden. Van elke coupure liggen er vier briefjes naast elkaar, met een hele kleine gap tussen het tweede en derde briefje. De snijlijnen van de verschillende geldeenheden verschillen, waardoor er soms gaten in vallen, omdat we nog niet alle briefjes hebben.
De horizontale gaten (tussen kolommen) zijn inderdaad wel te verklaren door je theorie over de verschillend gesneden coupures. Het enige wat ik kan bedenken als verklaring voor de biljetten die niet passen in een rij (de verticale gaten dus) is dat er een vel (of een aantal vellen) verkeerd gesneden is. Zijn het toevallig allemaal biljetten van dezelfde waarde die niet netjes in een rij passen?

Citaat
Ik heb echt geen idee welke briefjes ontbreken. Ik weet wel dat ze in elk geval twee briefjes die ze afgegeven hadden weer teruggekregen hebben. O ja en het verkreukelde briefje (boven 8G) was vorige week ingeleverd bij Art.
Gezien de hoeveelheid geld die ze nu hebben moet er langzamerhand iets van de maken zijn voor Annemieke (mocht ze nog twijfelen  ;D ). Wel opmerkelijk dat er de afgelopen afleveringen geen puzzelende kandidaten meer te zien zijn. Zal wel te genant zijn voor Klaas om er nog naar te vragen.  :P
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline m0ll0m

• Forumlid
« Reactie #521 Gepost op: 24-02-2016, 11:20:14 »
Even los van alle credits voor het werk van Rat:

vinden jullie het niet vreemd dat het gezicht er precies uitkomt? Ik bedoel - dit was een hint die vanaf het begin was aangekondigd, maar Art houdt niet op te vertellen dat ze veel (echt veel!) meer geld hadden kunnen verdienen. Wat hadden ze dan gedaan? Heel veel dubbele briefjes? En wat dan als deze (aflevering 8) opdrachten waren mislukt? Dan had je geen middenstukjes?

Ik vind het eigenlijk heel vreemd dat het precies zo uitpakt. Weet niet goed wat ik er mee wil zeggen, maar je moet je gevoel uiten he  ::tandpastasmiley::

m0ll0m

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #522 Gepost op: 24-02-2016, 11:50:01 »
Het enige wat ik kan bedenken als verklaring voor de biljetten die niet passen in een rij (de verticale gaten dus) is dat er een vel (of een aantal vellen) verkeerd gesneden is. Zijn het toevallig allemaal biljetten van dezelfde waarde die niet netjes in een rij passen?
Mogelijk hebben de vellen waarop het geprint is een beperkt formaat. Bijvoorbeeld 2 rijen breed en 4 rijen hoog. Wat neerkomt op 6 vellen per geldeenheid. Daardoor kan verschil ontstaan zijn? Ik zal binnenkort eens kijken of de zwarte briefjes zo te plaatsen zijn dat het allemaal aansluit bij de stap die ik nu in sommige gevallen zie boven de vierde rij van onder.

vinden jullie het niet vreemd dat het gezicht er precies uitkomt? Ik bedoel - dit was een hint die vanaf het begin was aangekondigd, maar Art houdt niet op te vertellen dat ze veel (echt veel!) meer geld hadden kunnen verdienen. Wat hadden ze dan gedaan? Heel veel dubbele briefjes? En wat dan als deze (aflevering 8) opdrachten waren mislukt? Dan had je geen middenstukjes?

Ik vind het eigenlijk heel vreemd dat het precies zo uitpakt. Weet niet goed wat ik er mee wil zeggen, maar je moet je gevoel uiten he  ::tandpastasmiley::

m0ll0m
Het valt best makkelijk te beïnvloeden. Er zijn relatief weinig briefjes van €500 en €1000 verdient. Hiervan zijn er nog voldoende die weinig informatie bevatten (volledig zwart of overlap). Je kan er ook juist voor kiezen om een bedrag in kleinere coupures uit te delen: Briefjes met overlap met wat we al hebben of juist briefjes met nieuwe informatie. Stel dat ze komende aflevering maar €100 verdienen dan kunnen ze dat geven als 10 x €10 en is het alsnog mogelijk om het gezicht compleet te maken.
Ik denk dat ze heel bewust hebben uitgezocht welke briefjes er in welke aflevering te verdienen waren.

Offline thomasNL

• Forumlid
« Reactie #523 Gepost op: 24-02-2016, 14:09:26 »
Als je helemaal uitzoemd zie je inderdaad heel duidelijk dat het zijn neus is. Alleen 8K lijkt nog erg misplaatst. Hij is een stuk donkerder qua kleur. Was dat echt de enige mogelijkheid?

Offline m0ll0m

• Forumlid
« Reactie #524 Gepost op: 24-02-2016, 14:41:07 »
Het valt best makkelijk te beïnvloeden. Er zijn relatief weinig briefjes van €500 en €1000 verdient. Hiervan zijn er nog voldoende die weinig informatie bevatten (volledig zwart of overlap). Je kan er ook juist voor kiezen om een bedrag in kleinere coupures uit te delen: Briefjes met overlap met wat we al hebben of juist briefjes met nieuwe informatie. Stel dat ze komende aflevering maar €100 verdienen dan kunnen ze dat geven als 10 x €10 en is het alsnog mogelijk om het gezicht compleet te maken.
Ik denk dat ze heel bewust hebben uitgezocht welke briefjes er in welke aflevering te verdienen waren.
Ja, dat spelen met coupures klopt natuurlijk. Maar ze hebben dit dan productioneel wel goed geregeld - nou ja, behalve dan dat jij al vanaf heel vroeg in de serie de contouren wist te matchen :-)

Als je helemaal uitzoemd zie je inderdaad heel duidelijk dat het zijn neus is. Alleen 8K lijkt nog erg misplaatst. Hij is een stuk donkerder qua kleur. Was dat echt de enige mogelijkheid?

Er zitten wat briefjes tussen die donkerder of lichter zijn. Maar als je op het oog een beetje met 'brightness' speelt (en alleen daarmee) dan valt het allemaal heel goed op zijn plek. Kudos to Rat.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

m0ll0m

Offline molton

• Forumlid
  • Hmmm
« Reactie #525 Gepost op: 24-02-2016, 14:54:41 »
Er zitten wat briefjes tussen die donkerder of lichter zijn.
Dat komt inderdaad waarschijnlijk puur door de verschillende belichting van de foto's in de tweets van de mol.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline m0ll0m

• Forumlid
« Reactie #526 Gepost op: 28-02-2016, 15:52:07 »
Het zal mij benieuwen of de nieuwe briefjes nog getweet worden... Volgens Art hebben ze nu alle briefjes om het gezicht te maken. En wij (nou ja: Rat dus) daarmee ook. De ontknoping zou daarmee worden weggegeven... 't Zal mij benieuwen of de productie dat aandurft.

m0ll0m

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #527 Gepost op: 28-02-2016, 16:01:14 »
Het zal mij benieuwen of de nieuwe briefjes nog getweet worden... Volgens Art hebben ze nu alle briefjes om het gezicht te maken. En wij (nou ja: Rat dus) daarmee ook. De ontknoping zou daarmee worden weggegeven... 't Zal mij benieuwen of de productie dat aandurft.

m0ll0m

Ik denk niet dat die ogen of mond nog iemand die niet op Klaas zit gaan overtuigen. Als het bewijsmateriaal van Rat je nu nog niet overtuigt, dan nooit.
En uiteindelijk, als Art rond de 2 minuten gaat spenderen aan uitleggen aan de kijker wat nu dat 'achter je rug' betekent, dan verwacht ik wel dat ze willen dat je gaat puzzelen met die biljetten en dat je er een volledig portret kan uithalen. Maar we zullen pas morgen rond 20u weten hoe dat zit. ;D

Offline Shiba

• Forumlid
« Reactie #528 Gepost op: 29-02-2016, 00:26:12 »
Ze hebben alleen van Cecile laten zien dat ze aan het puzzelen was. Zou er verder niemand gepuzzeld hebben? Vind ik toch apart.

Offline Chillin

• Forumlid
« Reactie #529 Gepost op: 29-02-2016, 00:31:18 »
Ze hebben alleen van Cecile laten zien dat ze aan het puzzelen was. Zou er verder niemand gepuzzeld hebben? Vind ik toch apart.

Óf Annemieke heeft ook gepuzzeld, en de oplossing gevonden. Uit angst dat de andere ook nog wilde puzzelen was ze plotseling de pot vergeten.. ;)

Offline KeyW

• Forumlid
« Reactie #530 Gepost op: 29-02-2016, 09:40:36 »
Of Klaas/Tim heeft de porte-monnaie subtiel afgepakt en goed verstopt.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #531 Gepost op: 29-02-2016, 13:08:29 »
Is het mogelijk om de reconstructie zo ver als hij nu is (of komen er nog biljetten bij?) nog eens te plaatsen?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Shiba

• Forumlid
« Reactie #532 Gepost op: 29-02-2016, 18:35:12 »
Óf Annemieke heeft ook gepuzzeld, en de oplossing gevonden. Uit angst dat de andere ook nog wilde puzzelen was ze plotseling de pot vergeten.. ;)

Maar dat zou nou juist super televisie zijn om dat te laten zien. Ik heb het dit jaar erg gemist, het gekonkel tussen kandidaten.
Maar dat krijg je denk ik automatisch met standaard 3 opdrachten per aflevering.

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #533 Gepost op: 29-02-2016, 19:36:18 »
Is het mogelijk om de reconstructie zo ver als hij nu is (of komen er nog biljetten bij?) nog eens te plaatsen?
Over een half uur tweet de mol nog de biljetten van de afgelopen uitzending. Dat wacht ik nog even af. Dan in de loop van de/tegen het einde van de avond plaats ik de boel.

Ik heb er van het weekend nog even naar gekeken en heb nu volgens mij alles op zijn plek. Geen briefjes meer die je als uitzondering zou kunnen zien. Alles netjes op een rijtje. Ik zal vanavond ook de screenshots per coupure in een albumpje zetten.

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #534 Gepost op: 29-02-2016, 20:07:35 »
De laatste briefjes! Ik ben er nog niet van overtuigd dat we hem compleet krijgen. Volgens mij mist zijn rechter oog (links op de foto)?

https://twitter.com/IkBenDeMol/status/704381047795027970

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
« Reactie #535 Gepost op: 29-02-2016, 20:07:57 »
Over een half uur tweet de mol nog de biljetten van de afgelopen uitzending. Dat wacht ik nog even af. Dan in de loop van de/tegen het einde van de avond plaats ik de boel.

Ik heb er van het weekend nog even naar gekeken en heb nu volgens mij alles op zijn plek. Geen briefjes meer die je als uitzondering zou kunnen zien. Alles netjes op een rijtje. Ik zal vanavond ook de screenshots per coupure in een albumpje zetten.
Rat, de laatste puzzelstukjes zijn binnen!! https://twitter.com/IkBenDeMol/status/704381047795027970/photo/1
Dank voor jouw bijdrage dit seizoen  ::bravo::
Meer L

Online Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #536 Gepost op: 29-02-2016, 20:11:24 »
De Mol krijgt een gezicht ::bravo::
...óf niet!

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #537 Gepost op: 29-02-2016, 20:22:59 »
De Mol krijgt een gezicht ::bravo::
Een gezicht met een paar gaten er in. Ik verwacht dat er een paar plekken open blijven. En dat terwijl er ook weer een aantal stukken bij zitten in we al hadden op briefjes met andere waardes. :-\\
« Laatst bewerkt op: 29-02-2016, 20:27:46 door Rat »

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #538 Gepost op: 29-02-2016, 20:44:53 »
Grappig, de lege stukjes lijken wel een vraagteken te vormen....
Kudo's voor het monnikenwerk, Rat!  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 29-02-2016, 21:02:49 door annebeestje »

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
« Reactie #539 Gepost op: 29-02-2016, 20:45:19 »
Een gezicht met een paar gaten er in. Ik verwacht dat er een paar plekken open blijven. En dat terwijl er ook weer een aantal stukken bij zitten in we al hadden op briefjes met andere waardes. :-\\
Briljant gedaan Rat, echt!! Wow wat een speurder ben jij. Zo cool!  ::bravo:: Oppermolloot 2016  ::hug::
Meer L