Auteur Topic: Molgeld  (gelezen 189252 keer)

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molgeld
« Reactie #460 Gepost op: 16-02-2016, 00:29:18 »
Of hij moet de taak van hulpmol hebben gekregen?

Huh? Riep iemand mij?

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #461 Gepost op: 16-02-2016, 00:29:57 »
Huh? Riep iemand mij?

::rofl:: das snel

Offline Moljet

• Forumlid
« Reactie #462 Gepost op: 16-02-2016, 00:31:17 »

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #463 Gepost op: 16-02-2016, 00:34:21 »
::rofl:: das snel

Na de Vlaamse Mol nog even komen bij lezen, maar die kon ik niet laten liggen. ;)

On topic: Mooi gepuzzeld uiteindelijk. Zelfs vertrekkend van 1 kandidaat toch een huzarenstukje.

« Reactie #464 Gepost op: 16-02-2016, 00:42:04 »
Na de Vlaamse Mol nog even komen bij lezen, maar die kon ik niet laten liggen. ;)

On topic: Mooi gepuzzeld uiteindelijk. Zelfs vertrekkend van 1 kandidaat toch een huzarenstukje.

Off topic...

Ik durf niet op dat forum te kijken, bang om direct te zien wie eruit vliegt.. Is er al een linkje op YouTube (dus naast die op de site van Vier)?

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #465 Gepost op: 16-02-2016, 00:44:44 »
Off topic...

Ik durf niet op dat forum te kijken, bang om direct te zien wie eruit vliegt.. Is er al een linkje op YouTube (dus naast die op de site van Vier)?

Linkje kreeg ik net van Whiskers... waarvoor bedankt (en Heinz)

https://demol.vier.be/afleveringen

Offline KierewietNL

• Forumlid
« Reactie #466 Gepost op: 17-02-2016, 08:44:26 »
Linkje kreeg ik net van Whiskers... waarvoor bedankt (en Heinz)

https://demol.vier.be/afleveringen

En voor de directe Youtube links kun je in dit (spoilervrij) topic terecht:
http://www.wieisdemol.com/index.php?topic=57959.40

Ik kan me namelijk voorstellen dat op de site van vier.be ook al staat wie de afvaller is.

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #467 Gepost op: 17-02-2016, 11:32:27 »

Ik kan me namelijk voorstellen dat op de site van vier.be ook al staat wie de afvaller is.

Nee, je kan spoilervrij naar demol.vier.be om de aflevering terug te kijken.

Edit: Wow hoe is dit onderwerp hier ter sprake gekomen  ::rofl::  terug ::ontopic::
« Laatst bewerkt op: 17-02-2016, 11:34:34 door Mollenmania »

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #468 Gepost op: 17-02-2016, 12:03:46 »

De eerste twee afleveringen gekeken, waarvoor dank.
 ::ok::

Eerlijk gezegd veel en veel leuker dan de Nederlandse serie.
 ::schaam::
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline m0ll0m

• Forumlid
« Reactie #469 Gepost op: 17-02-2016, 12:51:01 »
En zullen we weer 'On Topic' gaan? Er is tenslotte een heel forum voor De Mol op 4 ;D

Iets over achterkanten van molgeld en de kans dat de contouren van Klaas gebruikt zijn, maar het gezicht van, bijvoorbeeld, Annemieke...?

m0ll0m

Offline Marisa

• Forumlid
« Reactie #470 Gepost op: 17-02-2016, 13:37:09 »
En zullen we weer 'On Topic' gaan? Er is tenslotte een heel forum voor De Mol op 4 ;D

Iets over achterkanten van molgeld en de kans dat de contouren van Klaas gebruikt zijn, maar het gezicht van, bijvoorbeeld, Annemieke...?

m0ll0m

Ja, graag.

Offline Enermol

• Forumlid
« Reactie #471 Gepost op: 17-02-2016, 14:51:41 »

m0ll0m

Is helaas nog weinig over te zeggen aangezien we geen stukjes van het gezicht hebben.

Offline Enermol

• Forumlid
« Reactie #472 Gepost op: 17-02-2016, 22:41:05 »

Dit is de letterlijke tekst van Art bij de brieving in aflevering 1:
Op de achterkant van het molgeld staat een mozaïek met daarop een afbeelding van jouw gezicht

Voor de puzzel op de achterkant van het molgeld gaan we er hier ( met alle respect voor het resultaat!) vanuit dat het een foto moet zijn. Echter afbeelding en portret zijn ruime begrippen, dat kan van alles zijn.(plaatje, tekening, schilderij, beeldhouwwerk etc)De kandidaten zeggen dat er goudkleurige rondjes op het molgeld staan. De aanname hier is dat het om "huidskleur" moet gaan.

Op de achterkant van het molgeld kan m.i. evengoed een afbeelding van een (gouden) munt staan beslagen met het portret van de mol.

Het zou heel goed kunnen, maar vind het niet logisch. Ook krijg je dan vgs mij nog een gezicht en zou het dus niet uitmaken of je het rechthoekig of rond puzzelt.

Als er een munt op gedrukt staat, zal je een mooie cirkel moeten kunnen maken. Aangezien een muntje rond is. Met de stukjes die we hebben kun je volgens mij geen mooie cirkel maken.

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #473 Gepost op: 18-02-2016, 00:46:55 »
Moedermol, knap gedaan! Lijkt meer logica in te zitten dan een groot puzzelgezicht. Met alle respect voor de puzzelaars daarvan.

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #474 Gepost op: 18-02-2016, 01:48:12 »
Moedermol, knap gedaan! Lijkt meer logica in te zitten dan een groot puzzelgezicht. Met alle respect voor de puzzelaars daarvan.

Meen je dit echt?  ;D Je kan nu veel zeggen, maar de aanname dat er gewoonweg een foto op de achterkant staat van het Molgeld is de meest logische die je kan maken als je Art zijn uitleg hoort.

Vreemd dat de MOLCFKLAAS hint zo gezegd 'te veel gepuzzel is om hem maar kloppend te maken', terwijl deze hele uitleg dan plots de meest logische manier is om de mozaïek op het molgeld te verklaren.

Offline Hellevuur

• Forumlid
  • Trust nobody!
« Reactie #475 Gepost op: 18-02-2016, 17:42:11 »
Waarom is een foto het meest logisch?
Afbeelding en portret zijn voor meerdere uitleg vatbaar.
Als de kandidaten net zo moeten puzzelen als hier gedaan wordt met de foto van Klaas dan is de puzzel voor hen niet te doen.

Er is nog een andere optie en ook daar zijn mogelijke aanwijzingen voor in de afleveringen. nl een silhouet. ( stond er ook geen silhouet op het min geld vorig  jaar?)

Er zijn al drie maal schaduwen/silhouetten in de afleveringen geweest.
1x aflevering 1 als Art binnen komt
1x aflevering 2 als Tim in het klooster is
meerdere malen  aflevering 5 tijdens de fietsopdracht.

We weten wie er op de achterkant staat, dat is inmiddels toch wel duidelijk denk ik? Het is ook duidelijk dat het een foto is.

Nu is mijn vraag aan jou: Denk jij dat de productie een foto van één van de kandidaten, dus niet mol, op de achterkant zou drukken? Ik denk persoonlijk van niet. Dit zou toch enorm in het voordeel spelen van die kandidaat als de puzzel tijdens het spel opgelost word?

En zo moeilijk is die puzzel ook weer niet. Ongeveer 4 biljetten breed en 12 lang.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2016, 17:51:07 door Hellevuur »

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #476 Gepost op: 18-02-2016, 18:25:00 »
Waarom is een foto het meest logisch?

Dus toen Art in aflevering 1 zei 'op de achterkant van het geld staat een afbeelding/portret (ik ken de exacte bewoording niet meer) van jouw gezicht' dacht jij meteen dat ze een muntstuk beslagen hadden met het portret van de Mol en dat je dan door te puzzelen dat muntstuk ging te zien krijgen?
Als dat zo is dan maken onze hersenen gewoon associaties vrees ik en dan hebben we een onbesliste discussie, want ik dacht na Art zijn uitspraak meteen aan een foto die je bij elkaar moest puzzelen.

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #477 Gepost op: 19-02-2016, 00:12:15 »
Hulpmol, de logica "zitem" wat mij betreft in wat Moedermol beschrijft, nl afbeelding.
In dit spel moet je soms iets letterlijk nemen, misschien ook in dit geval?

Heb de Van Dale er bij gehaald;
Afbeelding = beeld van iets dat in werkelijkheid of in gedachte bestaat. Eventueel een grafisch beeld, een prent of een plaat.
Portret = beeltenis, afbeelding van een persoon. Een geschilderde afbeelding of foto.

Als je het zo leest is een afbeelding géén portret maar kan een portret wél een afbeelding zijn.

Nu mag iedereen voor zichzelf uitmaken of Art letterlijk genomen moet worden als hij het woord afbeelding gebruikt!!

MOLFCKLAAS is wat mij betreft niet compleet en heel iets anders dan waar Moedermol het over heeft.

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #478 Gepost op: 19-02-2016, 00:23:55 »
Hulpmol, de logica "zitem" wat mij betreft in wat Moedermol beschrijft, nl afbeelding.
In dit spel moet je soms iets letterlijk nemen, misschien ook in dit geval?

Heb de Van Dale er bij gehaald;
Afbeelding = beeld van iets dat in werkelijkheid of in gedachte bestaat. Eventueel een grafisch beeld, een prent of een plaat.
Portret = beeltenis, afbeelding van een persoon. Een geschilderde afbeelding of foto.

Als je het zo leest is een afbeelding géén portret maar kan een portret wél een afbeelding zijn.

Nu mag iedereen voor zichzelf uitmaken of Art letterlijk genomen moet worden als hij het woord afbeelding gebruikt!!

MOLFCKLAAS is wat mij betreft niet compleet en heel iets anders dan waar Moedermol het over heeft.

Ieder zijn mening en net als vorig jaar ga ik het niet met je eens raken tot de ontknoping vrees ik. ;D Ik (en met mij de overgrote meerderheid van de kijkers) dacht meteen dat het een foto van een kandidaat ging zijn op de achterkant en voor mij is dat dan ook de meest logische benadering van Art zijn woorden.

Dat enkele fanatieke puzzelaars er via reverse engineering ook zoiets hebben uitgehaald, sterkt me alleen maar in dat vermoeden.

Vat het niet verkeerd op, maar het voelt voor mij alsof je gewoon heel graag hebt dat het seizoen niet 'verpest' wordt door zo'n enorme grote hint en dat je daarom zoekt naar (voor mij dan toch) iets complexere beschrijvingen van de dingen om toch maar die sprankel hoop levend te houden dat Klaas de Mol niet is.

Voor mij zijn de Kloosterhint en het gepuzzel met het Molgeld echter doorslaggevend geweest en daarbij komt dat Klaas die de eerste 3 afleveringen best goed zijn best deed na de 'macht over de test' plots niets meer goed lijkt te doen op 1 uitzondering na: De Taïnoteken opdracht.

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #479 Gepost op: 19-02-2016, 10:17:57 »

Er zijn al drie maal schaduwen/silhouetten in de afleveringen geweest.
1x aflevering 1 als Art binnen komt
1x aflevering 2 als Tim in het klooster is
meerdere malen  aflevering 5 tijdens de fietsopdracht.
Afl. 1 op weg naar opdracht 2, de zandduinen. In de bus daar naar toe zie je Taeke en profile. Zou het 3e silhouet kunnen zijn. Als je het 2e (uitgerekte) silhouet terug in proportie zou kunnen brengen zou het iemand met een pet kunnen zijn. Bij de instructie van Art in aflevering 1 zie je het biljet met foto van Taeke liggen. Smal hoofd met heel kort haar. Klopt dat met 3e hoofd in het klooster?

Art zegt ook dat het de bedoeling is zo weinig mogelijk geld in de pot te krijgen om herkenning te voorkomen. Zou dat misschien de reden kunnen zijn dat er zo weinig verdiend kan worden? Om te voorkomen dat herkenning te vroeg in het spel mogelijk is?