Hulpmol, de logica "zitem" wat mij betreft in wat Moedermol beschrijft, nl afbeelding.
In dit spel moet je soms iets letterlijk nemen, misschien ook in dit geval?
Heb de Van Dale er bij gehaald;
Afbeelding = beeld van iets dat in werkelijkheid of in gedachte bestaat. Eventueel een grafisch beeld, een prent of een plaat.
Portret = beeltenis, afbeelding van een persoon. Een geschilderde afbeelding of foto.
Als je het zo leest is een afbeelding géén portret maar kan een portret wél een afbeelding zijn.
Nu mag iedereen voor zichzelf uitmaken of Art letterlijk genomen moet worden als hij het woord afbeelding gebruikt!!
MOLFCKLAAS is wat mij betreft niet compleet en heel iets anders dan waar Moedermol het over heeft.
Ieder zijn mening en net als vorig jaar ga ik het niet met je eens raken tot de ontknoping vrees ik.
Ik (en met mij de overgrote meerderheid van de kijkers) dacht meteen dat het een foto van een kandidaat ging zijn op de achterkant en voor mij is dat dan ook de meest logische benadering van Art zijn woorden.
Dat enkele fanatieke puzzelaars er via reverse engineering ook zoiets hebben uitgehaald, sterkt me alleen maar in dat vermoeden.
Vat het niet verkeerd op, maar het voelt voor mij alsof je gewoon heel graag hebt dat het seizoen niet 'verpest' wordt door zo'n enorme grote hint en dat je daarom zoekt naar (voor mij dan toch) iets complexere beschrijvingen van de dingen om toch maar die sprankel hoop levend te houden dat Klaas de Mol niet is.
Voor mij zijn de Kloosterhint en het gepuzzel met het Molgeld echter doorslaggevend geweest en daarbij komt dat Klaas die de eerste 3 afleveringen best goed zijn best deed na de 'macht over de test' plots niets meer goed lijkt te doen op 1 uitzondering na: De Taïnoteken opdracht.