Auteur Topic: Molgeld  (gelezen 189385 keer)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molgeld
« Reactie #240 Gepost op: 21-01-2016, 23:14:48 »
Weet iemand waar ik eenvoudig mijn excel pruts file kan hosten. Ik krijg hem niet kleiner dan 2,7mb. Die file geeft het meeste vrijheid om met de de puzzelstukjes te klooien en de achterliggende template te zien.

Ik heb je geniale "pruts"file ( ::rofl::) hier gezet.

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #241 Gepost op: 22-01-2016, 00:07:47 »
Ik heb je geniale "pruts"file ( ::rofl::) hier gezet.
De werkelijk pruts file is wat chaotischer.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

EDIT> Shoot! Weer een eens een niet onbelangrijk woord vergeten in de file: "Niet spoilen voor mensen die bezig zijn met verborgen aanwijzingen." Daar had nog het woordje NIET bij gemoeten.  ::) :P
« Laatst bewerkt op: 22-01-2016, 00:11:04 door Rat »

Offline Kaaasje

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #242 Gepost op: 22-01-2016, 08:13:26 »
Leuk om te zien Rat! Echt mooi en goed gedaan!

Ik was zelf even aan het kijken voor wie welke foto gebruikt is.

Klaas (10 euro)

Tim (20 euro)

Airen (50 euro)

Cecile (100 euro)

Annemieke (500 euro)

Taeke (500 euro)

Ellie (1000 euro)

Remy (-50 euro)

Rop (-100 euro)

Marjolein (-250 euro)

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #243 Gepost op: 22-01-2016, 11:24:04 »
In het filmpje met 1 minuut uit aflevering 4 viel mij iets op.

Ellie staat op het geld in haar politie-uniform! Waarom? Nergens in deze serie draagt ze een uniform (en waarom zou ze, want ze is nu niet aan het werk). En we zien Taeke ook niet in hockeytenue ofzo, raar!

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
« Reactie #244 Gepost op: 22-01-2016, 12:31:32 »
In het filmpje met 1 minuut uit aflevering 4 viel mij iets op.

Ellie staat op het geld in haar politie-uniform! Waarom? Nergens in deze serie draagt ze een uniform (en waarom zou ze, want ze is nu niet aan het werk). En we zien Taeke ook niet in hockeytenue ofzo, raar!
Inderdaad Jolmolletje, wat goed gevonden!!! Jeetje top zeg! Gek hahaha, dat had niet gehoeven...
Meer L

Offline Marijke14

• Forumlid
« Reactie #245 Gepost op: 22-01-2016, 14:14:28 »
Ik denk niet dat het verdacht is hoe iemand op de foto staat. Al het geld moet bedrukt worden voordat het spel gaat beginnen. Dus waarschijnlijk hebben de maker de foto's ook wel van het internet afgehaald. Dat is Misschien waarom Ellie er in haar politie uniform op staat en Taeke in sport kleding. En dat is natuurlijk ook wel waar we ze van kennen.

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
« Reactie #246 Gepost op: 22-01-2016, 14:25:59 »
Ik denk niet dat het verdacht is hoe iemand op de foto staat. Al het geld moet bedrukt worden voordat het spel gaat beginnen. Dus waarschijnlijk hebben de maker de foto's ook wel van het internet afgehaald. Dat is Misschien waarom Ellie er in haar politie uniform op staat en Taeke in sport kleding. En dat is natuurlijk ook wel waar we ze van kennen.
Maar we zien Taeke juist niet in sportkleding toch? De andere foto's zijn namelijk de WIDM foto's. Hoeft niks te betekenen uiteraard maar toch uitzonderlijk...
Meer L

Offline joligmolletje

• Forumlid
« Reactie #247 Gepost op: 22-01-2016, 14:34:18 »
Maar we zien Taeke juist niet in sportkleding toch? De andere foto's zijn namelijk de WIDM foto's. Hoeft niks te betekenen uiteraard maar toch uitzonderlijk...

Nee, daarom. En hoeveel moeite is het nu om voordat het programma opgenomen wordt van iedere kandidaat een goede portretfoto te schieten? Ik ga er niet vanuit dat deze foto's zomaar van internet zijn geplukt als ik eerlijk ben.

Offline Pac

• Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #248 Gepost op: 22-01-2016, 14:48:43 »
Nee, daarom. En hoeveel moeite is het nu om voordat het programma opgenomen wordt van iedere kandidaat een goede portretfoto te schieten? Ik ga er niet vanuit dat deze foto's zomaar van internet zijn geplukt als ik eerlijk ben.
De foto's zijn zomaar van internet geplukt ;) In de post van Kaaasje kun je zien dat ze vrij makkelijk googlebare foto's hebben genomen die gewoon als persfoto gemaakt zijn. Dat er van Ellie bijna alleen maar politie-uniform-foto's zijn, vind ik dan best logisch.

Vorig jaar stond er op het briefje met Kees een plaatje van jokers op de achtergrond:

Dat was best wel slecht researchwerk door de ontwerper, want de jokers op de foto zijn door een fan gemaakt ::)
« Laatst bewerkt op: 22-01-2016, 14:54:15 door Pac-Mol »
...óf niet!

Offline Milk

• Forumlid
  • Vacht up!
« Reactie #249 Gepost op: 22-01-2016, 14:50:34 »
Als ze gewone publiciteitsfoto's gebruikt hebben, vind ik het eigenlijk wel logisch dat Ellie er met uniform opstaat. Kan me niet voorstellen dat zij in haar functie een andere foto zou hebben.
No Milk today???

Offline joligmolletje

• Forumlid
« Reactie #250 Gepost op: 22-01-2016, 14:59:38 »
De foto's zijn zomaar van internet geplukt ;) In de post van Kaaasje kun je zien dat ze vrij makkelijk googlebare foto's hebben genomen die gewoon als persfoto gemaakt zijn. Dat er van Ellie bijna alleen maar politie-uniform-foto's zijn, vind ik dan best logisch.

Vorig jaar stond er op het briefje met Kees een plaatje van jokers op de achtergrond:

Dat was best wel slecht researchwerk door de ontwerper, want de jokers op de foto zijn door een fan gemaakt ::)

Tja, dan denk ik dat we kunnen concluderen dat het gewoon opvallend knip-en-plakwerk is ;).

Offline Hellevuur

• Forumlid
  • Trust nobody!
« Reactie #251 Gepost op: 22-01-2016, 15:01:08 »
En we zien Taeke ook niet in hockeytenue ofzo, raar!

Nee, hier is duidelijk te zien dat hij een hemd en jas aan heeft.

Offline Amateur

• Forumlid
« Reactie #252 Gepost op: 22-01-2016, 15:11:40 »
Conclusie: er wordt vrij weinig moeite gestopt in de foto's van de kandidaten op het geld, dus er zal dan ook vast geen hint in zitten? ;)

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #253 Gepost op: 22-01-2016, 15:13:24 »
Ik weet niet of het iemand al was opgevallen, maar alle biljetten die we tot nu toe in close up zagen, hebben hetzelfde nummer, namelijk

280310048588

Normaal draagt ieder bankbiljet toch zijn eigen unieke nummer? Als je dan toch ieder biljet hetzelfde nummer geeft, dan zou je toch denken dat er een speciale betekenis zit achter dit nummer.

Offline Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #254 Gepost op: 22-01-2016, 15:23:05 »
Conclusie: er wordt vrij weinig moeite gestopt in de foto's van de kandidaten op het geld, dus er zal dan ook vast geen hint in zitten? ;)
Ik kan de foto van Taeke nog nergens vinden. Zou die dan speciaal geschoten zijn nu die toch voor de de mozaïek nodig was..?
Ik weet niet of het iemand al was opgevallen, maar alle biljetten die we tot nu toe in close up zagen, hebben hetzelfde nummer, namelijk

280310048588

Normaal draagt ieder bankbiljet toch zijn eigen unieke nummer? Als je dan toch ieder biljet hetzelfde nummer geeft, dan zou je toch denken dat er een speciale betekenis zit achter dit nummer.
Scherp ::vergroot:: Merk op dat 2345 in die volgorde in de code verstopt zit.
Zonder 2345 is de code:
80100888
Veel achten en nullen, en een één. Heeft dit iets te betekenen? Moeten we die 1 nog ergens vandaan halen? Of is dit een extra verwijzing naar een hint in 2345? En wat moeten we met de 6154 in de 1 minuut?
« Laatst bewerkt op: 22-01-2016, 15:24:57 door Pac-Mol »
...óf niet!

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #255 Gepost op: 22-01-2016, 15:35:45 »
Scherp ::vergroot:: Merk op dat 2345 in die volgorde in de code verstopt zit.
Zonder 2345 is de code:
80100888
Veel achten en nullen, en een één. Heeft dit iets te betekenen? Moeten we die 1 nog ergens vandaan halen? Of is dit een extra verwijzing naar een hint in 2345? En wat moeten we met de 6154 in de 1 minuut?

Dat van die 2345 zou een eerste mogelijkheid kunnen zijn om iets met deze code te doen, maar dan moeten we er al vanuit gaan dat die 2345 door de Mol geboden is en dat hij dus indirect een kandidaat naar huis heeft gestuurd. Toch een verwerpelijke gedachte voor de eerlijkheid van het spel.

Ik dacht al aan data. Als je in groepjes van 2 verdeeld dan kunnen 28 en 03 wijzen naar een dag, 10 en 04 naar een maand en 85 en 88 naar een jaar.

Uiteraard komt daar geen mogelijke geboortedatum van de Mol uit.

Offline Lumos

• Forumlid
« Reactie #256 Gepost op: 22-01-2016, 16:28:29 »
En wat moeten we met de 6154 in de 1 minuut?

Bij elkaar opgeteld 16. Misschien te makkelijk, maar daarom niet minder waar. Morgen even kijken wie er voor of na het shot met dit nummer in beeld komt...

Offline Hellevuur

• Forumlid
  • Trust nobody!
« Reactie #257 Gepost op: 22-01-2016, 19:45:06 »
Aankomende aflevering is de opdracht met de kano's en tijdens die opdracht moeten ze iets met cijfers doen. Misschien dat dit iets met het nummer op het geld te maken heeft.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #258 Gepost op: 22-01-2016, 20:18:45 »
Er viel mij iets op aan de cijfers op de bankbiljetten.
Misschien is het ietwat gekunsteld, maar ik wil het toch even met jullie delen.

« Laatst bewerkt op: 22-01-2016, 21:14:14 door Tunnelgraver »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Marisa

• Forumlid
« Reactie #259 Gepost op: 22-01-2016, 20:45:28 »
Wat kun jij goed puzzelen, Tunnelgraver! Ik was zelf ook met cijfers en letters bezig, maar jij vindt een oplossing. Naar mijn mening behoorlijk ingenieus. Ik denk dat je op een goed spoor zit, temeer omdat Art (in een niet bepaald spontane beweging) in het promo-filmpje voor zaterdag a.s.  met zijn hand van boven naar beneden beweegt over het blad papier met "precieze instructies". Wel is het wat eigenaardig, dat in jouw puzzel de medeklinkers van "nummer" veranderen. Bovendien is de vraag: wordt hiermee nu misschien toch (weer?) een kandidaat bedoeld en niet de échte Mol?
« Laatst bewerkt op: 22-01-2016, 21:02:27 door Marisa »