Auteur Topic: Molgeld  (gelezen 189436 keer)

Offline Enermol

• Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #320 Gepost op: 26-01-2016, 18:39:05 »
Hoho, ik heb nog niet gepuzzeld, alleen maar het portret omgezet naar een met stipjes!
Puzzelen komt nu.

Kun je nog een png met de sturen van het geld met een witte achtergrond zoals je zei?

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #321 Gepost op: 26-01-2016, 21:41:37 »
Hoho, ik heb nog niet gepuzzeld, alleen maar het portret omgezet naar een met stipjes!
Puzzelen komt nu.

Kun je nog een png met de sturen van het geld met een witte achtergrond zoals je zei?
Ik heb ze alleen met transparante achtergrond voor je in de aanbieding: LINK. Het de linkker rij op het onderste plaatje A t/m E (volgens mijn id's) en zo verder.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
« Reactie #322 Gepost op: 26-01-2016, 21:52:51 »
Wat een knutselwerk allemaal.

Hoewel ik nog steeds het contra-denken in mijn achterhoofd heb, zoals een van de oud-mollen heeft gezegd in aflevering 2, vind ik dat die uitdrukking compleet in tegenspraak is met wat Art eerder heeft gezegd: ''wanneer je beschikt over alle biljetten, zou je de mol kunnen ontdekken''. Ik weet zo snel niet meer hoe hij het letterlijk zei, maar mijn conclusie daarbij is dat je niet om die uitspraak heen kunt.

Theoretisch zou je nog kunnen zeggen dat de beroepspuzzelaars hier op RN zich hebben vastgebeten in het portret van de verkeerde deelnemer. Maar dat valt dan weer niet te rijmen met de cijfertjes bij de Kayak-opdracht. Dan zou je die codes ook moeten gaan ''vertalen'' naar Taeke.

Om nog maar te zwijgen van de kloosterhint. Je kan van die eindletters geen ''Taeke'' samenstellen, immers.

Offline Enermol

• Forumlid
« Reactie #323 Gepost op: 26-01-2016, 22:26:41 »
Wat een knutselwerk allemaal.

Hoewel ik nog steeds het contra-denken in mijn achterhoofd heb, zoals een van de oud-mollen heeft gezegd in aflevering 2, vind ik dat die uitdrukking compleet in tegenspraak is met wat Art eerder heeft gezegd: ''wanneer je beschikt over alle biljetten, zou je de mol kunnen ontdekken''. Ik weet zo snel niet meer hoe hij het letterlijk zei, maar mijn conclusie daarbij is dat je niet om die uitspraak heen kunt.

Theoretisch zou je nog kunnen zeggen dat de beroepspuzzelaars hier op RN zich hebben vastgebeten in het portret van de verkeerde deelnemer. Maar dat valt dan weer niet te rijmen met de cijfertjes bij de Kayak-opdracht. Dan zou je die codes ook moeten gaan ''vertalen'' naar Taeke.

Om nog maar te zwijgen van de kloosterhint. Je kan van die eindletters geen ''Taeke'' samenstellen, immers.

Niet alles is een hint. sommige dingen kunnen ook toeval zijn. Alleen wijzen de meeste goede hints naar klaas, vind ik en volgens mij velen hier.

Mijn hoofdverdachte blijft klaas, maar ik wil andere kandidaten uitsluiten. Immers, wanneer  je ALLEEN Klaas zijn gezicht kan maken met de briefjes dan wanneer je meerder gezichten kunt maken

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #324 Gepost op: 26-01-2016, 22:36:09 »
Alles kan toeval zijn.

Centraal in mijn betoog staat echter de uitspraak van Art uit aflevering 1.

Offline Hellevuur

• Forumlid
  • Trust nobody!
« Reactie #325 Gepost op: 26-01-2016, 23:09:08 »
Ik heb geprobeerd taeke van die stipjes te geven.

::oink::

Ik heb geprobeerd om de stukjes te passen, maar op de stukjes van de schouders na past er eigenlijk helemaal niets.

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #326 Gepost op: 26-01-2016, 23:46:16 »
Bewegend beeld. Het molportret tot en met aflevering 4.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 27-01-2016, 00:06:20 door Rat »

Offline Hellevuur

• Forumlid
  • Trust nobody!
« Reactie #327 Gepost op: 26-01-2016, 23:59:15 »
Ik post het hier hier ook maar even, omdat het misschien van belang is voor de mozaiek.

Met dank aan missmolly hebben we uit de laaste woorden van de mollen het volgende anagram:

' beoordeel goed contouren mol cf klaas '

Tijdens de test in het museum zag je een wand met briefjes waarop portretten stonden. Eén van die portretten leek op Klaas. Ik heb dit in photoshop naast klaas zijn foto gezet en de gelijkenis is treffend. Op het portret zie je een donkere ovaal op het gezicht.

Het zou dus kunnen dat beide hints iets willen zeggen over de contouren. Meest logische lijkt mij dat de contouren en gezicht verschillend zullen zijn. Maw men heeft de contouren van Klaas gebruikt, maar het gezicht van de mol. Wat ook kan is dat het gezicht op de mozaiek donker gemaakt is om zo puzzel moeilijker te maken.
« Laatst bewerkt op: 27-01-2016, 00:02:14 door Hellevuur »

Offline Shiba

• Forumlid
« Reactie #328 Gepost op: 27-01-2016, 01:06:34 »
Op het linkse fotootje zie ik ern vrouw. Ik kan daar met geen mogelijkheid Klaas uit halen, ook al zou ik willen..

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #329 Gepost op: 27-01-2016, 01:09:30 »
misschien Margriet als je je ogen een beetje dichtknijpt.. ::rofl::

Offline kameel

• Forumlid
« Reactie #330 Gepost op: 27-01-2016, 05:57:31 »
Ik zie niks anders dan een hond in het linkse fotootje.. Sorry Klaas..  ::rofl::

Offline Molhol89

• Forumlid
  • Niets is wat het lijkt
« Reactie #331 Gepost op: 27-01-2016, 06:25:09 »
Lijkt een vrouwengezicht
Rop is de Mol.

Offline widmfan6

• Forumlid
« Reactie #332 Gepost op: 28-01-2016, 16:32:42 »
Ik had tijd over, en heb voor de grap ook maar is geprobeerd om wat briefjes over Taeke heen te leggen.
Ik heb er maar 4 geprobeerd, en er zit nog niet echt logica in, maar ik denk dat als iemand zich hier net zo in vast zou bijten als Rat dat doet bij Klaas hier wellicht ook iets uit zou kunnen komen.
Zelf verdenk ik Taeke niet, maar wilde toch even kijken of dit zou lukken bij andere mensen dan Klaas, om te zien of het wellicht gewoon toeval is.
Ik denk dat die van Klaas momenteel aannemelijker is, maar wilde dit toch even delen.
Tunnelvisie? Nee joh, hoe kom je daar nu bij(!)

Offline Shiba

• Forumlid
« Reactie #333 Gepost op: 28-01-2016, 20:03:54 »
Ga door!  ::ok::

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #334 Gepost op: 28-01-2016, 20:04:09 »
Ik had tijd over, en heb voor de grap ook maar is geprobeerd om wat briefjes over Taeke heen te leggen.
Ik heb er maar 4 geprobeerd, en er zit nog niet echt logica in, maar ik denk dat als iemand zich hier net zo in vast zou bijten als Rat dat doet bij Klaas hier wellicht ook iets uit zou kunnen komen.
Zelf verdenk ik Taeke niet, maar wilde toch even kijken of dit zou lukken bij andere mensen dan Klaas, om te zien of het wellicht gewoon toeval is.
Ik denk dat die van Klaas momenteel aannemelijker is, maar wilde dit toch even delen.
Mooi gedaan! Ik ben benieuwd wat er uit komt. Ik zit te diep in de Klaas tunnel, maar ik hoop dat iemand het oppakt. Mocht Klaas er onverhoopt toch uitvliegen dan is dit een mooie basis om vanuit te beginnen. ::ok::

Offline Agnes22

• Forumlid
« Reactie #335 Gepost op: 28-01-2016, 22:20:30 »

Het zou dus kunnen dat beide hints iets willen zeggen over de contouren. Meest logische lijkt mij dat de contouren en gezicht verschillend zullen zijn. Maw men heeft de contouren van Klaas gebruikt, maar het gezicht van de mol. Wat ook kan is dat het gezicht op de mozaiek donker gemaakt is om zo puzzel moeilijker te maken.
[/quote]

Op de website van Cecile heeft zij toch ook gezichten en hoofdcontouren verwisseld ???
Voorkennis van Cecile??

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #336 Gepost op: 28-01-2016, 22:52:05 »

Op de website van Cecile heeft zij toch ook gezichten en hoofdcontouren verwisseld ???
Voorkennis van Cecile??

Of Cecile heeft tijdens het spel de puzzel opgelost? Zeker nu ze penningmeesteres is :)
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Agnes22

• Forumlid
« Reactie #337 Gepost op: 28-01-2016, 23:16:40 »
Of Cecile heeft tijdens het spel de puzzel opgelost? Zeker nu ze penningmeesteres is :)

Oei , ook goed mogelijk  ::oink::

Offline Enermol

• Forumlid
« Reactie #338 Gepost op: 30-01-2016, 15:55:22 »

Goed  bezig!

Offline NF07

• Forumlid
« Reactie #339 Gepost op: 30-01-2016, 21:29:46 »
Cecile lijkt de puzzel dus opgelost te hebben. Dat is wel zeer snel dan..
Lomperik..