Poll

Wie is de verliezer?

Klaas
6 (7.7%)
Annemieke
20 (25.6%)
Tim
52 (66.7%)

Totaal aantal stemmen: 78

Auteur Topic: [poll] Wie is de afvaller?  (gelezen 109959 keer)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #260 Gepost op: 9-02-2016, 10:16:55 »
Niemand. 5 mensen over => Tijd voor een groepsvrijstelling.
Zou ook nog kunnen

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #261 Gepost op: 9-02-2016, 10:30:35 »
Voor aflevering 9 moeten ze toch op 3 finalisten zitten? Dan zou er iemand af moeten vallen en ik vrees Taeke (ik vind hem verrassend grappig).

Tygo en Chris vielen aan het begin van aflevering 9 af. Vermoedelijk omdat opdrachten met 3 nog weinig spanning hebben aangezien de kans relatief groot is dat de Mol onder de finalisten al gekend is.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #262 Gepost op: 9-02-2016, 10:35:11 »
Dat ene spel in de vooruitblik kan wel een potentiële groepsvrijstelling worden...

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #263 Gepost op: 9-02-2016, 10:38:09 »
Tygo en Chris vielen aan het begin van aflevering 9 af. Vermoedelijk omdat opdrachten met 3 nog weinig spanning hebben aangezien de kans relatief groot is dat de Mol onder de finalisten al gekend is.
Goed punt. Eigenlijk wel logisch om de spanning er wat langer in te houden en het in ieder geval over aflevering 8 heen te tillen. Maar dan vooral uit kijkersperspectief. Voor de kandidaten is het halverwege wel bekend wie de mol is. Het gaat is nu vooral zorgen voor het zo snel mogelijk goed beantwoorden van alle vragen en eventueel jokers of vrijstellingen binnenslepen. Tim loopt al op dit eindspel vooruit door zijn jokers te bewaren.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #264 Gepost op: 9-02-2016, 11:22:36 »
Maar dan vooral uit kijkersperspectief. Voor de kandidaten is het halverwege wel bekend wie de mol is. Het gaat is nu vooral zorgen voor het zo snel mogelijk goed beantwoorden van alle vragen en eventueel jokers of vrijstellingen binnenslepen. Tim loopt al op dit eindspel vooruit door zijn jokers te bewaren.

Inderdaad. Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat de overgebleven kandidaten wel min of meer hun pijlen hebben gericht op de te verwachten Mol (Klaas). In dat opzicht is het leuker om wat extra opdrachtjes te doen met een relatief groot groepje van 5 zodat er nog wat interactie is.

Dat ene spel in de vooruitblik kan wel een potentiële groepsvrijstelling worden...

Juist. Dus ik ga er wel vanuit dat we de traditie van de voorbije jaren verder zetten en met 5 kandidaten een groepsvrijstelling hebben in aflevering 7.

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #265 Gepost op: 9-02-2016, 15:50:35 »
Taeke denk ik....tenzij hij nog een joker verdiend.

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #266 Gepost op: 9-02-2016, 16:08:52 »
Taeke denk ik....tenzij hij nog een joker verdiend.
Had Taeke zijn joker ingezet? Uit de vooruitblik blijkt dat Tim nog meer jokers verdiend en hij heeft zijn andere twee jokers nog..
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #267 Gepost op: 9-02-2016, 16:09:41 »
Tygo en Chris vielen aan het begin van aflevering 9 af. Vermoedelijk omdat opdrachten met 3 nog weinig spanning hebben aangezien de kans relatief groot is dat de Mol onder de finalisten al gekend is.

Dat verbaasde me 2 jaar op rij. En ik vind dat echt een prettige ontwikkeling  ::jaja::
De laatste 2 afleveringen waren andere jaren vaak mosterd na de maaltijd...
You'll never walk alone

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #268 Gepost op: 9-02-2016, 17:24:57 »
Niemand
Ja die optie moet er wel altijd bijstaan ja. Stoute poll ::) :P
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #269 Gepost op: 9-02-2016, 17:29:15 »
Dat ene spel in de vooruitblik kan wel een potentiële groepsvrijstelling worden...

Symbolen van jokers, vrijstelling en zwarte vrijstelling zijn er te zien. Dan lijkt me een groepsvrijstelling een beetje raar want dan heb je niks aan die dingen. Maar wie weet.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #270 Gepost op: 9-02-2016, 18:15:07 »
Juist. Dus ik ga er wel vanuit dat we de traditie van de voorbije jaren verder zetten en met 5 kandidaten een groepsvrijstelling hebben in aflevering 7.

Die groepsvrijstelling kan dan zeker worden verdiend als ze stuks voor stuk bereid zijn om in elkaar eten te spugen zonder dat de anderen dat vooraf weten?   ::rofl::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #271 Gepost op: 9-02-2016, 19:31:38 »
Die groepsvrijstelling kan dan zeker worden verdiend als ze stuks voor stuk bereid zijn om in elkaar eten te spugen zonder dat de anderen dat vooraf weten?   ::rofl::

Ja. Iedereen die een bord spuug op eet, krijgt een vrijstelling.  ::rofl::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #272 Gepost op: 11-02-2016, 21:40:27 »
Ik ga maar voor Taeke

Hoop dat we het zonder spoiler kunnen zien deze keer  ::)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #273 Gepost op: 13-02-2016, 16:25:27 »
Op Tim gestemd. Omdat ik nu toch echt denk dat de metro-screenshot-rij klopt, met Tim al dan niet ertussen gephotoshopt.
Hoewel, als je recht voor de rij zou staan, is Taeke de volgende in het rijtje...



Maar niets lijkt wat het is.

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #274 Gepost op: 13-02-2016, 16:56:08 »
Het is geen gefotoshopte screen shot...althans, ik zou niet weten hoe: Als je aflevering 1 terugkijkt zit dit beeld er gewoon en en bewegen de kandidaten ook terwijl ze in deze opstelling staan (het is dus geen stil beeld dat er tussenzit ofzo)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #275 Gepost op: 13-02-2016, 16:59:52 »
Het is geen gefotoshopte screen shot...althans, ik zou niet weten hoe: Als je aflevering 1 terugkijkt zit dit beeld er gewoon en en bewegen de kandidaten ook terwijl ze in deze opstelling staan (het is dus geen stil beeld dat er tussenzit ofzo)

Idd , was me ook al opgevallen. Hoe toevallig is dit dan?!  ::spook::
Ongelooflijk. Zou bijna Tim gaan invullen...

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #276 Gepost op: 13-02-2016, 17:25:40 »
Bewegend beeld lijkt me ook wat lastig te bewerken met programma's als Photoshop of Photoscape  ;)
Bij stilstaand beeld is dat makkelijker, hoewel het behoorlijk tijdrovend kan zijn en dat weten sommige forummers hier vast veel beter dan ik.

Dit screenshot kan ook als hint in de media (waaronder ik uiteraard ook internet/twitter etc. vat!) gebracht zijn.
Zie de zinnige opmerkingen over dit screenshot van Hulpmol (als antwoord op vragen, die als ik me goed herinner in het topic "In de media" staan).



Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #277 Gepost op: 13-02-2016, 17:28:34 »
Ik hoop dat vanavond Tim afvalt. Niet omdat ik hem geen finaleplek gun, ik gun het hem juist wel.... maar meer om te zien hoe men reageert op de metrofoto. Ik ben echt benieuwd naar de complottheorieën  >:D

Ikzelf geloof wel dat dit een bizar toeval is dat volgens statistieken / kansberekeningen misschien maar eens per 20 jaar voor komt. Waarom zou dat niet dit seizoen zo zijn?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #278 Gepost op: 13-02-2016, 18:44:07 »
Ikzelf geloof wel dat dit een bizar toeval is dat volgens statistieken / kansberekeningen misschien maar eens per 20 jaar voor komt. Waarom zou dat niet dit seizoen zo zijn?

Erg optimistisch. Met puur toeval is de kans dat de kandidaten op volgorde staan van de eerste 5 afvallers (dus nu, t/m Cécile), is 0.000033. Het zou 3 keer per 100.000 seizoenen moeten voorkomen. Het is een belachelijk kleine kans. Ik weet niet of het een hint is, en ik denk ook niet dat dit makkelijk met bewegend beeld te photoshoppen of te bewerken of wat dan ook is, maar het is zéér vreemd dat het nu nog steeds klopt.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: [poll] Wie is de afvaller?
« Reactie #279 Gepost op: 13-02-2016, 19:36:49 »
Erg optimistisch. Met puur toeval is de kans dat de kandidaten op volgorde staan van de eerste 5 afvallers (dus nu, t/m Cécile), is 0.000033. Het zou 3 keer per 100.000 seizoenen moeten voorkomen. Het is een belachelijk kleine kans. Ik weet niet of het een hint is, en ik denk ook niet dat dit makkelijk met bewegend beeld te photoshoppen of te bewerken of wat dan ook is, maar het is zéér vreemd dat het nu nog steeds klopt.
Hoe vaak staan de 10 kandidaten op een rijtje? In ieder geval al twee groepsfoto's per aflevering, en elke opdracht wel in één of twee volgordes. Dit seizoen had twee afveringen met 10, waarbij ze al in 7 verschillende groepsrijtjes stonden, die ook nog af en toe van plek wisselden (na het controleren van metro-antwoorden of het leggen van bordjes bijvoorbeeld) en dan heb ik het nog niet gehad over andere volgordes zoals hoe de bordjes lagen, als hoeveelste ze in beeld kwamen of hoe ze bij de executie zaten.

Met 10 kandidatenvolgordes is de kans 0,3% dat er één bij zit die de afvallers in volgorde aanwijst, afvallers in omgekeerde volgorde meegerekend (dus nog eens 10) is 0,6%. Verder rekenend:
40 volgordes: 1,3%.
60 volgordes: 2,9%
100 volgordes: 3,2%
200 volgordes: 6,2%
Meer zullen er in de loop van de seizoenen niet geweest zijn met de 10 kandidaten. Kortom, de kans is heel klein dat dit gebeurt. Maar geheel onmogelijk dat het óóit gebeurt is 't ook weer niet. En dan heb ik het nog niet gehad over de volgordes met minder dan 10 kandidaten. (En ik geloof niet in complotten, dus we gaan van het laatste uit.)
...óf niet!