Erg optimistisch. Met puur toeval is de kans dat de kandidaten op volgorde staan van de eerste 5 afvallers (dus nu, t/m Cécile), is 0.000033. Het zou 3 keer per 100.000 seizoenen moeten voorkomen. Het is een belachelijk kleine kans. Ik weet niet of het een hint is, en ik denk ook niet dat dit makkelijk met bewegend beeld te photoshoppen of te bewerken of wat dan ook is, maar het is zéér vreemd dat het nu nog steeds klopt.
Hoe vaak staan de 10 kandidaten op een rijtje? In ieder geval al twee groepsfoto's per aflevering, en elke opdracht wel in één of twee volgordes. Dit seizoen had twee afveringen met 10, waarbij ze al in 7 verschillende groepsrijtjes stonden, die ook nog af en toe van plek wisselden (na het controleren van metro-antwoorden of het leggen van bordjes bijvoorbeeld) en dan heb ik het nog niet gehad over andere volgordes zoals hoe de bordjes lagen, als hoeveelste ze in beeld kwamen of hoe ze bij de executie zaten.
Met 10 kandidatenvolgordes is de kans 0,3% dat er één bij zit die de afvallers in volgorde aanwijst, afvallers in omgekeerde volgorde meegerekend (dus nog eens 10) is 0,6%. Verder rekenend:
40 volgordes: 1,3%.
60 volgordes: 2,9%
100 volgordes: 3,2%
200 volgordes: 6,2%
Meer zullen er in de loop van de seizoenen niet geweest zijn met de 10 kandidaten. Kortom, de kans is heel klein dat dit gebeurt. Maar geheel onmogelijk dat het óóit gebeurt is 't ook weer niet. En dan heb ik het nog niet gehad over de volgordes met minder dan 10 kandidaten. (En ik geloof niet in complotten, dus we gaan van het laatste uit.)