Auteur Topic: Afvallerstheorie of toeval?  (gelezen 33973 keer)

Offline Rik84

• Forumlid
Afvallerstheorie of toeval?
« Gepost op: 4-01-2016, 16:29:15 »
Wat mij opviel:

In de vooruitblik naar volgende week komt een dansende vrouw voor die een kreet slaakt. Dit stukje komt (toevallig?) ook voorbij in het introstukje van Airen (10:51). Zij is volgens mij de enige kandidaat waarbij dit zo is. Toeval? Of wordt hiermee de afvaller van volgende week aangewezen? Voorlopig beschouw ik het als toeval, maar toch wel iets om in de gaten te houden.

Wat dit zou kunnen ondersteunen is de rare montage van de uitspraak van Susan ("het spel verandert achter je rug"), die zowel in intro en vooruitblik terugkomt. In het introstukje van Remy zie je heel kort haar gezicht maar verdwijnt die abrupt voordat je haar hoort. In de vooruitblik zie je Susan wel in beeld terwijl ze die zin uitspreekt, maar niet daarvoor.

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afvallerstheorie of toeval?
« Reactie #1 Gepost op: 4-01-2016, 16:32:16 »
Geen theorie volgens mij, want zowel Marjolein als Tim komen in beeld met zoutkarren. Het lijkt me gek dat ze plots 2 kandidaten gaan laten afvallen terwijl ze voor aflevering 1 een systeem verzonnen om iedereen in het spel te houden.

Offline Rik84

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 4-01-2016, 16:41:04 »
Het klopt dat ze beiden in beeld komen met zoutkarren, maar de beelden van intro en vooruitblik zijn niet hetzelfde. Bij Airen is het exact hetzelfde filpmje.

Misschien is het wel te ver gezocht, merken we snel genoeg  :P

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 15-01-2016, 21:22:49 »
Wie zou er morgen dan uitmoeten volgens deze theorie?

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 15-01-2016, 21:24:57 »
Wie zou er morgen dan uitmoeten volgens deze theorie?

Niet dat ik hier in geloof hoor, maar als ik de theorie volgens de letter volg dan valt Ellie morgen af omdat haar laserstukje voorkomt in de leader en in de vooruitblik naar morgen.

Als de kano opdracht in aflevering 4 is en ze tonen dat morgen aan het eind, dan valt Taeke af de aflevering daarna.

Het probleem is dat de stukjes dan wel stilaan opgebruikt zijn.

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 15-01-2016, 21:39:13 »
Het probleem is dat de stukjes dan wel stilaan opgebruikt zijn.

::rofl:: inderdaad

Denk dat we een andere afvallerstheorie moeten zoeken - als die al bestaat

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 15-01-2016, 21:46:23 »
::rofl:: inderdaad

Denk dat we een andere afvallerstheorie moeten zoeken - als die al bestaat

Hoe lang is het eigenlijk al geleden dat er nog een werkende afvallerstheorie was?

Offline RoyL

• Forumlid
  • Spelletje? It's a way of life!
« Reactie #7 Gepost op: 15-01-2016, 21:56:37 »
Hoe lang is het eigenlijk al geleden dat er nog een werkende afvallerstheorie was?

2011? Kon je toen in aflevering 1 aan de hand van testvragen niet al zien wie er wanneer uit xou gaan?  :)

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 15-01-2016, 22:19:44 »
Ik zou het wel leuk vinden als die er nu was - aangezien we de muzikale hint voor de afvaller niet meer hebben.

Offline Regis Filia

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #9 Gepost op: 16-01-2016, 03:11:00 »
2011? Kon je toen in aflevering 1 aan de hand van testvragen niet al zien wie er wanneer uit xou gaan?  :)
2013. Elke afvaller noemde (zogenaamd) de volgende afvaller als mol.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 16-01-2016, 08:41:41 »

Ik weet niet waar jij het over hebt maar wat -RoyL- zegt klopt. 2011 beantwoordde elke kandidaat de vraag met hetzelfde nummer als de aflevering waarin diegene afviel (Hanna 2, Horace 3 enz). Art, Patrick en Soundos beantwoordden vraag 20.

Edit: Of 1 van die 3 vraag 11 geloof ik.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2016, 08:44:08 door Mollenmania »

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 16-01-2016, 09:36:17 »

Dat herinner ik me ook nog.
Ewout noemde joep, joep Janine,  Tim Tania, Tania Daniel etc.

Alleen bij Janine stopte dit even.  Wss omdat zij geen rood scherm kreeg
klaar voor de strijd

Offline Regis Filia

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 16-01-2016, 18:22:04 »
Ik weet niet waar jij het over hebt maar wat -RoyL- zegt klopt. 2011 beantwoordde elke kandidaat de vraag met hetzelfde nummer als de aflevering waarin diegene afviel (Hanna 2, Horace 3 enz). Art, Patrick en Soundos beantwoordden vraag 20.
Dat klopt ook, maar Hulpmol vroeg wanneer de laatste kloppende afvallerstheorie was. Dat was in seizoen 13, zoals wouterv ook schreef. Tijdens de test noemden de afvallers steeds de volgende afvaller als hun mol. Soms d.m.v. creatieve montage (Tim noemde bijv. Tania terwijl hij de test op Paulien had ingevuld. Op wie hij er twee afleveringen eerder ook al was uitgevlogen. Lekker slim, Tim.  ::)  :P ).
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline spechteke

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 17-01-2016, 12:16:23 »
Ik heb misschien een afvallershint gevonden.

In de volgorde van het publiceren van de voorstelfilmpjes op youtube zitten Klaas en airen in het eerste filmpje, Annemieke en Remy in het 2de filmpje, enz...
Airen zat rechts in het eerste filmpje zoals jullie op de foto kunnen zien, Remy zat rechts in het 2 de filmpje. Dat betekent dan dat Rop de volgende afvaller is en taeke degene daarna en dan Tim. Daarna marlolein en elie en dan is Cécile de verliezer, Annemieke de winnaar en Klaas de mol.

Waarschijnlijk zal dit niet kloppen, maar ik dacht ik meld het even.
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline molton

• Forumlid
  • Hmmm
« Reactie #14 Gepost op: 17-01-2016, 12:19:52 »
Apart, allemaal combinaties van mannen en vrouwen en de mannen zitten rechts, behalve... Klaas.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 17-01-2016, 12:22:39 »
Ik heb misschien een afvallershint gevonden.

In de volgorde van het publiceren van de voorstelfilmpjes op youtube zitten Klaas en airen in het eerste filmpje, Annemieke en Remy in het 2de filmpje, enz...
Airen zat rechts in het eerste filmpje zoals jullie op de foto kunnen zien, Remy zat rechts in het 2 de filmpje. Dat betekent dan dat Rop de volgende afvaller is en taeke degene daarna en dan Tim. Daarna marlolein en elie en dan is Cécile de verliezer, Annemieke de winnaar en Klaas de mol.

Waarschijnlijk zal dit niet kloppen, maar ik dacht ik meld het even.

Van mij mag het, ik zie Annemieke graag als winnaar  ;D

Al zou ik liever een andere mol zien en Ellie er eerder uit zien vliegen  :-[

Offline SomeOne_01

• Forumlid
  • Au contraire, mon amis
« Reactie #16 Gepost op: 17-01-2016, 12:22:47 »
Zou wel overeen komen met een andere theorie, waarbij Rop de volgende zou zijn...

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 17-01-2016, 12:23:01 »
Apart, allemaal combinaties van mannen en vrouwen en de mannen zitten rechts, behalve... Klaas.

:-X

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 17-01-2016, 12:23:41 »
Toch lijkt me de kans wel vrij klein dat er 4 mannen achter elkaar uitvliegen...

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 17-01-2016, 12:26:27 »
Zou wel overeen komen met een andere theorie, waarbij Rop de volgende zou zijn...

Welke theorie is dat? Die heb ik even gemist denk ik.