Auteur Topic: Afvallerstheorie of toeval?  (gelezen 33983 keer)

Offline Syllie10

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Afvallerstheorie of toeval?
« Reactie #20 Gepost op: 17-01-2016, 12:28:10 »
Citaat
Cécile de verliezer, Annemieke de winnaar en Klaas de mol.

Ik vind dit wel een goede theorie want dan zou mijn pool helemaal kloppen  ::rofl:: ::rofl::

Offline Ray026

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 17-01-2016, 12:35:20 »
Volgorde leader:

1)Tim
2)Airen
3)Remy
4)Marjolein
5)Rop
6)Cécile
7)Taeke
8)Ellie
9)Klaas
10)Annemieke

Airen en Remy zijn inmiddels afgevallen.
Als Marjolein volgende week afvalt dan zie ik een patroon en dan is Tim de Mol of de Winnaar?

Offline molton

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
« Reactie #22 Gepost op: 17-01-2016, 12:41:06 »
Als Marjolein volgende week afvalt dan zie ik een patroon en dan is Tim de Mol of de Winnaar?
Lijkt me sterk. Dat zou er wel heel erg dik bovenop liggen. Zeker nu ze zo'n rood tekentje bij de afvaller in de leader hebben gezet.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline widmfan6

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 17-01-2016, 12:45:35 »
Annemieke de winnaar en Klaas de mol.
Dit zou wel met elkaar kloppen, aangezien Annemieke Klaas verdenkt
Tunnelvisie? Nee joh, hoe kom je daar nu bij(!)

Offline spechteke

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 17-01-2016, 12:50:21 »
Als dit klopt ga ik wel blij zijn want dit is het eerste seizoen dat ik egt meezoek naar hints.
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline vlees

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 17-01-2016, 12:59:05 »
Als dit klopt ga ik wel blij zijn want dit is het eerste seizoen dat ik egt meezoek naar hints.

Ik ga jouw tunnel in zodra Rop en vervolgens Taeke afvallen. Daarvoor kan het nog te veel toeval zijn.

Trouwens: kan iemand met zekerheid zeggen dat deze promo filmpjes vooraf of achteraf opgenomen zijn? Wanneer dat vooraf was (denk ik trouwens niet) valt dit namelijk toch al af.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 17-01-2016, 13:16:38 »

Waarschijnlijk zal dit niet kloppen, maar ik dacht ik meld het even.

Als je goed kijkt zie je dat alle mannen en alle vrouwen exact op alfabetische volgorde zijn voorgesteld. Dus gepaard steeds degenen die het eerst in het alfabet staan. Het lijkt mij toeval dat nu net die 2 achter elkaar zijn afgevallen.
Alleen wel apart dat Klaas als enige man links zit, dat dan weer wel.

Offline Hellevuur

• Forumlid
  • Trust nobody!
« Reactie #27 Gepost op: 18-01-2016, 08:23:53 »
Volgorde leader:

1)Tim
2)Airen
3)Remy
4)Marjolein
5)Rop
6)Cécile
7)Taeke
8)Ellie
9)Klaas
10)Annemieke

Na Remy komt Taeke in de kano in beeld ::vergroot::

Als deze theorie klopt valt Taeke volgende aflevering af.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 18-01-2016, 13:38:42 »
Volgorde leader:

1)Tim
2)Airen
3)Remy
4)Marjolein
5)Rop
6)Cécile
7)Taeke
8)Ellie
9)Klaas
10)Annemieke

Dan zijn we toch echt weer helemaal terug naar seizoen 1.

Offline Martinietje

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 29-01-2016, 17:11:43 »
Kan het zijn dat de titel van elke aflevering verwijst naar de afvaller in de volgende:

Ik weet nog niet hoe het met Airen zit maar onderstaand viel me op:

Aflevering 2 heet "het laastste woord", dat is Remy met "molletje". Vervolgens valt hij in aflevering 3 af.
Aflevering 3 heet "wie schrijft die blijft", we zien van iedereen dat ze of een cijfer of in ieder geval iets opschrijven bij het bieden op de macht van de test, behalve Ellie. Zij valt de aflevering 4 erop af.
Aflevering 4 heet "minder dan je denkt". Dit kan betekenen dat Rop (96 domino's) of Taeke (hij verondersteld dat Klaas 3 jokers heeft terwijl dit er maar 1 is) Of Klaas zelf omdat hij minder jokers heeft, maar dat laatste denk ik niet.

MOcht deze theorie enigszins kloppen dan zou morgen dus Rop of Taeke af moeten vallen,

Offline keesisdemol

• winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 29-01-2016, 19:33:37 »
Je kon van meerdere mensen niet zien wat ze boden. Van Klaas kon je het ook niet zien.

Online Molzkovicz

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 31-01-2016, 20:09:06 »
Kan het zijn dat de titel van elke aflevering verwijst naar de afvaller in de volgende:

Omdat er geen muzikale aanwijzing is naar de afvaller, kan er best ergens anders een afvallershint zijn, bijvoorbeeld in de dagboeken of in de afleveringtitels. Ik overweeg sinds aflevering 3 de theorie dat de titel van de aflevering naar de volgende afvaller verwijst, waarbij er dan wel altijd een connectie moet zijn met de Mol. Ik denk dat Klaas de Mol is en kom tot de volgende titelverklaringen.
•   Afl. 1, ‘Wijsmaken’: nadat Art bij de duinopdracht zegt dat je als kandidaat ervoor kunt zorgen dat je niet de eerste afvaller wordt, zegt Airen: ‘Laat mij maar even doorhuppelen naar de volgende ronde. Dat leek me wel zo prettig.’ De kijker wordt zo als het ware wijsgemaakt dat Airen niet de eerste afvaller wordt. De link met Klaas is dat hij het bordje van Airen bij deze opdracht pakt. Uiteraard weet Klaas op dat moment niet dat Airen de eerste afvaller zal zijn, maar de afleveringtitel kan later door de makers erop zijn uitgekozen.
•   Afl. 2, ‘Het laatste woord, letterlijk’: Remy heeft het laatste woord in de uitzending en valt af. De schakel met Klaas is dat de afleveringtitel tevens verwijst naar de kloosterhint (en Remy’s ‘molletje’ eigenlijk ook).
•   Afl. 3, ‘Wie schrijft die blijft’: er zijn maar twee personen die in deze aflevering níét schrijven: Ellie en Klaas. Aangezien er steeds een connectie is (geweest) met Klaas als Mol, kun je deduceren dat Ellie afvalt.
•   Afl. 4, ‘Minder dan je denkt’: bij de vraag hoeveel negens er in de huisnummers van 1 t/m 100 voorkomen, wordt gekozen voor 19. Marjolein komt tot 20 negens. Het antwoord waar uiteindelijk voor gekozen wordt, is dus minder dan wat Marjolein denkt. De connectie met Klaas is dat dit Klaas’ vraag is.
•   Afl. 5, ‘3 al weg, 7 over’: omdat cijfers in de afleveringtitel worden gebruikt, lijkt het logisch dat hier gerefereerd wordt aan de genummerde enveloppen. Waar is envelop 3? De enveloppen tot en met 6 worden door de kandidaten gemist. De enveloppen 1, 2, 4, 5 en 6 verschijnen echter wel in beeld. Cécile rijdt bovendien langs een envelop die is omgedraaid. Het getal erop is niet te zien. Op basis van de montage en deductie zou dit envelop 3 moeten zijn, want de andere enveloppen t/m 9 zijn met het cijfer in beeld te zien, en bij envelop 9 zegt Cécile: ‘Is dit de eerste envelop?’ De envelop waarbij het getal 3 niet zichtbaar oftewel weg is, kan alleen aan Cécile worden gelieerd. Op basis van deze theorie zou Cécile dus afvallen. De link met Klaas bij deze opdracht is dat wanneer Taeke ‘We zijn nu bij nummer 7... 7, over’ zegt, Klaas in beeld komt en deze vraag beantwoordt. En de eerste keer dat envelop 7 door de kandidaten gezien wordt, zegt Tim: ‘Dan is die voor Cécile, ja?’

Wat zei oud-Mol Margriet ook alweer: ‘Wellicht is het dit jaar gemakkelijker om niet op zoek te gaan naar de Mol, maar naar de andere kandidaten. Deductie als strategie om tunnelvisie te vermijden.’ En omdat de afleveringtitel ook een link heeft met de Mol, valt de theorie prima uit te leggen aan reguliere kijkers (enkel en alleen een afvallershint vinden zij wat raar, vermoed ik).

Zul je net zien dat Rop of iemand anders de volgende keer afvalt ... ;-) Nou ja, dan heb ik in elk geval puzzelplezier eraan beleefd.

Edit, 03-02: volgens Rat is het envelop 4 die is omgewaaid, niet envelop 3.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2016, 17:22:08 door Molzkovicz »

Offline Hellevuur

• Forumlid
  • Trust nobody!
« Reactie #32 Gepost op: 9-02-2016, 22:59:19 »
De video's waar de kandidaten zich voorstellen worden in duo's gedaan. Op dit ogenblik is van elk duo 1 persoon afgevallen.

Als je dit spiegelt krijg je een nieuwe afvallerslijst, met Rop als eerstvolgende afvaller ::vergroot::

edit: Ik heb ook nog een alternatief: als je de video's nummert volgens bekendmaking (dus Klaas en Airen zijn dan 1, enz.) dan is de volgorde tot nu 12453. Als je deze volgorde aanhoudt en je nummert de foto's opnieuw maar dan zoals op de foto hieronder, dan krijg je volgende lijst:

1. Tim
2. Taeke
4. Annemieke (verliezer?)
5. Klaas (de winnaar?)
3. Rop (De Mol?)

« Laatst bewerkt op: 9-02-2016, 23:12:26 door Hellevuur »

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
« Reactie #33 Gepost op: 9-02-2016, 23:08:04 »
Lekker bezig Hellevuur! Best plausibele hint eigenlijk dit. Maakt Klaas ook mooi meteen weer de mol  ::trots::

En coole avatar weer!!
Meer L

Offline Hellevuur

• Forumlid
  • Trust nobody!
« Reactie #34 Gepost op: 9-02-2016, 23:18:16 »
Lekker bezig Hellevuur! Best plausibele hint eigenlijk dit. Maakt Klaas ook mooi meteen weer de mol  ::trots::

En coole avatar weer!!

Dank je :)

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 10-02-2016, 00:26:11 »
Volgens de tijd op de duo-foto's krijgen wij het volgende rijtje;
1.45 Rop en Cecile
1.55 Tim en Marjolein
1.58 Klaas en Airen
2.04 Taeke en Ellie
2.05 Annemieke en Remy

De volgorde van afvallers is dan 35421 toch? Als wij tenminste van die volgorde uit kunnen gaan?
Als wij dit spiegelen 12453
Dan zou Rop de volgende afvaller zijn, dan Tim.
Taeke als verliezer?
Annemieke als winnaar?
Klaas als MOL?

Tenzij wij 35241 aanhouden, dan zou het kunnen worden;
Volgende afvaller Klaas,(dat is vloeken in de kerk) dan Annemieke.
Tim als verliezer?
Taeke als winnaar?
Rop als de MOL?

We hebben weer wat te doen, dank zij Hellevuur! Goed bedacht trouwens!

Ik heb misschien een afvallershint gevonden.

In de volgorde van het publiceren van de voorstelfilmpjes op youtube zitten Klaas en airen in het eerste filmpje, Annemieke en Remy in het 2de filmpje, enz...
Airen zat rechts in het eerste filmpje zoals jullie op de foto kunnen zien, Remy zat rechts in het 2 de filmpje. Dat betekent dan dat Rop de volgende afvaller is en taeke degene daarna en dan Tim. Daarna marlolein en elie en dan is Cécile de verliezer, Annemieke de winnaar en Klaas de mol.

Waarschijnlijk zal dit niet kloppen, maar ik dacht ik meld het even.

Waarom zouden ze deze foto's in willekeurige volgorde hebben gezet? Volgens de tijd die er op staat is de volgorde anders.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2016, 07:05:44 door Bakkertje, Reden: twee berichten samengevoegd »

Offline snugger

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 10-02-2016, 09:49:21 »
Als er een hint naar de afvallers verwerkt is in de duo's van introductiefilmpjes, dan denk ik dat ze door de montage niet in een logische volgorde zijn gezet. Dat zou te makkelijk zijn. Daarom denk ik dat we niet moeten letten op de datum of de tijd bij de filmpjes.
We kunnen inmiddels wel de duo's op volgorde van afvallers zetten:

Klaas en Airen
Annemieke en Remy
Ellie en Taeke
Marjolein en Tim
Cecile en Rop

De overblijvers zijn Klaas - Annemieke - Taeke - Tim - Rop
Afhankelijk van de tunnel waarin je zit, lees je dit lijstje van boven naar beneden of andersom, en is de volgende afvaller dan Klaas of Rop.

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
« Reactie #37 Gepost op: 10-02-2016, 10:20:15 »
Rop of Klaas afvaller in dit geval. Vanaf zaterdagavond weten we meer. Wrs Rop dan! Al hoop ik Klaas  :-X
Meer L

Offline Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #38 Gepost op: 10-02-2016, 11:42:49 »
Als je goed kijkt zie je dat alle mannen en alle vrouwen exact op alfabetische volgorde zijn voorgesteld. Dus gepaard steeds degenen die het eerst in het alfabet staan. Het lijkt mij toeval dat nu net die 5 achter elkaar zijn afgevallen.
...óf niet!

Offline cebe

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 10-02-2016, 12:18:17 »
en daar komt dan toch weer het spaanse woord "izquierda" bij me op.......
Klaas dus.