Auteur Topic: Afvallerstheorie of toeval?  (gelezen 33959 keer)

Offline Hellevuur

• Forumlid
  • Trust nobody!
Re: Afvallerstheorie of toeval?
« Reactie #60 Gepost op: 16-02-2016, 23:42:36 »
Zoiets zocht ik nou al weken. Dat CF moet toch een betekenis hebben? Dus ben ik blij met jouw suggestie! Er zit zelfs ook nog enige logica in.

Stel dat Klaas een kandidaat is, dan wist de productie bij het maken van de hint nog niet dat Klaas in de finale ging staan. Daar gaat je logica :)

Offline Niuno

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #61 Gepost op: 16-02-2016, 23:44:05 »
Stel dat Klaas een kandidaat is, dan wist de productie bij het maken van de hint nog niet dat Klaas in de finale ging staan. Daar gaat je logica :)

Tenzij er dit jaar maar 8 kandidaten met 1 mol en 1 Klaas was. Klaas speciaal ingehuurd voor deze dwaalspoor.  :-X
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #62 Gepost op: 16-02-2016, 23:45:46 »

::rofl:: Dus dit 

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #63 Gepost op: 16-02-2016, 23:46:18 »
Tenzij er dit jaar maar 8 kandidaten met 1 mol en 1 Klaas was. Klaas speciaal ingehuurd voor deze DIT dwaalspoor.  :-X

Allochtoon gespot!  :P  :-*

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #64 Gepost op: 16-02-2016, 23:48:42 »
Allochtoon gespot!  :P  :-*

::rofl::

Heb altijd al problemen gehad met dit/deze/dat en de/het. Maar ben geen allochtoon. Val ik nu af? (om terug on topic te geraken)
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: 16-02-2016, 23:50:00 »

Heb altijd al problemen gehad met dit/deze/dat en de/het. Maar ben geen allochtoon. Val ik nu af? (om terug on topic te geraken)

::rofl:: ik kom niet meer bij hier.. Voor mij niet hoor Niuno.. je mag nog ff blijven

Offline Whiskers

• Forumlid
« Reactie #66 Gepost op: 16-02-2016, 23:51:10 »

Voor wat?  :P

Maar ik kon het gewoon ff niet laten  ;) En al was je wel een allochtoon, mij kan het werkelijk minder dan niks schelen. In de zin van dat iemand die wél allochtoon is mijn ogen dan niks meer of minder is dan ik ben  ;)
« Laatst bewerkt op: 16-02-2016, 23:55:44 door Whiskers »

Offline Shiba

• Forumlid
« Reactie #67 Gepost op: 17-02-2016, 01:12:01 »
Dat hoeft ook niet. De aanwijzing is dan wat Klaas ziet. Of hij er daarna uit zou gaan of niet.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2016, 01:14:12 door Shiba »

Offline Hautoa

• Forumlid
  • Snorriaantje
« Reactie #68 Gepost op: 17-02-2016, 09:42:29 »
Dat hoeft ook niet. De aanwijzing is dan wat Klaas ziet. Of hij er daarna uit zou gaan of niet.

Dus Klaas is dan gebruikt voor zowel de kloosterhint als de geldfoto, maar is niet de mol? Allebei als afleiding? Dat lijkt me sterk ;)
...if one only remembers to turn on the light.

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
« Reactie #69 Gepost op: 17-02-2016, 11:26:24 »
Die kloosterhint is in de montage kamer gemaakt. Dat kan prima achteraf.
Vond eigenlijk die hint naar Annemarie wel een mooie hierin, om maar gewoon wat anders te zien: MOL AS!  ::bravo::
Meer L

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #70 Gepost op: 17-02-2016, 17:59:57 »

Die kloosterhint is in de montage kamer gemaakt. Dat kan prima achteraf.

Behalve mijn al eerder genoemde tegenwerpingen tegen de kloosterhint zie ik ook geen logica in OMLCFLKAAS.

De letters hadden op zijn minst allemaal gehusseld moeten worden.
Er wordt ieder jaar gepuzzeld met letters en namen en als er dan letters overblijven vinden we het geen hint.

Dit jaar worden er verklaringen gezocht voor de overblijvende CF die m.i. nog steeds geen hout snijden. Vervolgens gaan we schuiven met de woorden om het maar kloppend te maken.

Ik bedoelde met logica dat, als het echt een hint zou zijn, alle letters een betekenis zouden moeten hebben. Bent het eens met dat er zo geschoven en zo gedacht wordt dat veel kloppend wordt gemaakt. Natuurlijk wordt er achteraf in de montagekamer van alles ingebracht of weggelaten. De regie weet dat de puzzelaars op het forum steeds slimmer worden. Het is de bedoeling dat de kijkers op een dwaalspoor worden gezet!!

Offline Hellevuur

• Forumlid
  • Trust nobody!
« Reactie #71 Gepost op: 18-02-2016, 12:58:36 »
Ik denk dat de groepsfoto in de metro als afvallershint gebruikt is. Toch voor de eerste 5 afvallers en dat productie hier op ingespeeld heeft met de duo voorstelfilmpjes.

Ik ben er dus nog steeds van overtuigd dat er spiegeling gemaakt is van de afvallers op de metro foto in de duo filmpjes.

Wat mijn vermoeden nog extra bevestigd is dat de afvallers gekruist (kruistum) afvallen in duo filmpjes.

Mogelijk krijgen we dus ook geen afvaller in afl. 8. Waarom dan? Er was geen afvaller voor Airen (foto 5), gespiegeld krijg je geen afvaller voor Tim (foto 1)

Voor wie het trouwens nog niet was opgevallen, dit hele seizoen draait om spiegelen ;)
« Laatst bewerkt op: 18-02-2016, 13:06:43 door Hellevuur »

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: 19-02-2016, 11:21:06 »
Spiegelen gaat telkens met blokjes van 3 afleveringen. Jouw hint voorspelt nu dus dat Taeke exit is en daarna Tim de verliezer is. Heb je toch een hint gevonden, alleen jouw eigen voorspelling klopt er niet bij (Tim)  :-* 8)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Hellevuur

• Forumlid
  • Trust nobody!
« Reactie #73 Gepost op: 19-02-2016, 12:57:35 »
Spiegelen gaat telkens met blokjes van 3 afleveringen. Jouw hint voorspelt nu dus dat Taeke exit is en daarna Tim de verliezer is. Heb je toch een hint gevonden, alleen jouw eigen voorspelling klopt er niet bij (Tim)  :-* 8)

Ik blijf toch bij mijn idee. De afvallers gaan nu in de omgekeerde volgorde van het spiegelbeeld van de eerste 5 afvallers.

Dan is Tim de volgende. Want waarom zou Rop anders na Cecile afgevallen zijn?

Mocht het niet begrijpen, hier nog een schema:

- Cecile    => Rop
- Marjolijn => Tim
- Ellie     => Taeke
- Remy      => Annemieke
- Airen     => Klaas
« Laatst bewerkt op: 19-02-2016, 13:04:51 door Hellevuur »

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #74 Gepost op: 19-02-2016, 13:03:25 »
Ik blijf toch bij mijn idee. De afvallers gaan nu in de omgekeerde volgorde van het spiegelbeeld van de eerste 5 afvallers.

Dan is Tim de volgende. Want waarom zou Rop anders na Cecile afgevallen zijn?

Omdat Rop niet vol op Klaas is gegaan? ::rofl::

Nee, ik volg je theorie wel. Tot op dit punt is het voor mij de meest betrouwbare theorie van allemaal nadat de titelhint een beetje minder logisch werd. Dus ik ga ook voor Tim als afvaller.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #75 Gepost op: 19-02-2016, 15:00:43 »
Ik volg het nog niet echt. Waarom staat Ellie dan TUSSEN de dames M en C in? Kruislings zeg je, OK maar dan klopt het begin weer niet. Dit lijkt me dan een TE moeilijke hint. Dat filmpje op het perron bleek achteraf ook een TE makkelijke hint, en was het niet.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Hellevuur

• Forumlid
  • Trust nobody!
« Reactie #76 Gepost op: 19-02-2016, 15:48:03 »
Ik volg het nog niet echt. Waarom staat Ellie dan TUSSEN de dames M en C in? Kruislings zeg je, OK maar dan klopt het begin weer niet. Dit lijkt me dan een TE moeilijke hint. Dat filmpje op het perron bleek achteraf ook een TE makkelijke hint, en was het niet.

Heb het even in photoshop uitgewerkt ;D

Ik denk dat er wel degelijk iemand afvalt in afl. 8, maar dat we dat pas aan het begin van afl. 9 zullen weten. Dus mogelijk "geen" afvaller zaterdag :D
« Laatst bewerkt op: 19-02-2016, 16:04:02 door Hellevuur »

Offline jayah

• Forumlid
  • 🤭🤭
« Reactie #77 Gepost op: 19-02-2016, 16:11:38 »
Super duidelijk hoor en geweldig gevonden!
Ik kan er niet langer omheen, Klaas is de mol.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #78 Gepost op: 20-02-2016, 01:51:18 »
Super duidelijk hoor en geweldig gevonden!
Ik kan er niet langer omheen, Klaas is de mol.

Wat fijn voor je.. heb je toch een redelijk leuk seizoen gehad.. voor velen was het al duidelijk vanaf afl 2

Offline Shiba

• Forumlid
« Reactie #79 Gepost op: 20-02-2016, 02:00:59 »
Zou hier nou die 2-3 3-2 clave (betekent oplossing), die halverwege kan omdraaien, naar verwijzen? Jeetje....ik koppelde dat echt naar Teake. (Hockeystick)
« Laatst bewerkt op: 20-02-2016, 02:02:53 door Shiba »