Auteur Topic: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk  (gelezen 57430 keer)

Offline hoelahoep

• Forumlid
Re: Aflevering 2 - het laatste woord, letterlijk
« Reactie #80 Gepost op: 10-01-2016, 19:01:30 »
Blijkbaar was dit helemaal niet het 2de scherm. Airen zat net bij SBS6 Thuis op Zondag en zij zei dat dat er al meerdere schermen gepasseerd waren voordat zij aan de beurt was en dat dit dus zo gemonteerd was. Waarom zouden ze dat doen? Tijd tekort? Zouden wij conclusies kunnen trekken met de beelden waarbij de kandidaten de test invullen? Vind het wel gek.
Persoonlijk vind ik dit ook wel jammer. Ik vind het altijd interessant om te zien wie een groen scherm krijgt en hoe ze daar qua houding/gezichtsuitdrukkingen op reageren. Ook is er op die manier veel meer spanningsopbouw. Tevens is volgens mij de muziek altijd veel onheilspellender (zeker in dit geval) bij de kandidaat die het rode scherm krijgt. Ik wist eigenlijk al voordat het scherm van Airen te zien was dat zij zou afvallen puur door de muziek (vraag me af of meer mensen dit hebben).

Ja, ik hoorde het ook aan de muziek. Dat, en in combinatie met dat ze tijdens haar testbiecht geen namen liet vallen. Dat doen ze altijd bij de afvaller. (er zijn wel altijd meerderen hoor die geen naam noemen, maar je kunt dan al wel een aantal mensen wegstrepen)

Offline MarkS41

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #81 Gepost op: 10-01-2016, 19:20:53 »
Hé? Dit is wel hele gekke informatie. Een beetje jammer ook, maar misschien begrijpelijk. Heel veel kandidaten gaven hier tijdens de biechten tijdens de test te kennen op welke andere spelers ze zaten en wie ze verdachten. Door weinig schermen te laten zien, weten we als kijker dus niet wie er goed zit of niet. Anderzijds, in principe maakt het niet uit, natuurlijk, iedereen behalve Airen zou hier een groen scherm gekregen hebben.

Je zou natuurlijk wat uit de biecht van Airen kunnen halen inderdaad, maar verder zal je er waarschijnlijk niet veel uit kunnen halen. Ik denk niet dat we er veel achter moeten zoeken maar ik vind het toch gek. Het blijft een belangrijk en erg spannend moment van elke aflevering.
Nu weten we in ieder geval wel dat ook hierin gemold wordt door de productie.
"Some men see things as they are and say why - I dream things that never were and say why not."

Offline Mvnl

• Forumlid
« Reactie #82 Gepost op: 10-01-2016, 19:21:44 »
Ik vind het niet zo gek hoor, editors hebben met een strikte lengte van de uitzending te maken, en een schermpje meer of minder is een makkelijke manier om tijd te winnen zonder veel inhoud te laten sneuvelen.

Offline MarkS41

• Forumlid
« Reactie #83 Gepost op: 10-01-2016, 19:23:24 »
Ja, ik hoorde het ook aan de muziek. Dat, en in combinatie met dat ze tijdens haar testbiecht geen namen liet vallen. Dat doen ze altijd bij de afvaller. (er zijn wel altijd meerderen hoor die geen naam noemen, maar je kunt dan al wel een aantal mensen wegstrepen)

Blijft toch jammer. Ik snap dat ze wat extra spanning willen opbouwen maar de verassing is er zo wel vaak een beetje van af
"Some men see things as they are and say why - I dream things that never were and say why not."

Offline molton

• Forumlid
  • Hmmm
« Reactie #84 Gepost op: 10-01-2016, 19:38:50 »
Er wordt ook nadruk gelegd op het verifiëren van kandidaten in plaats van het vinden van de mol dit seizoen. Misschien slaan de hints uit de titel van de aflevering juist wel op kandidaten die we kunnen wegstrepen.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Waardenburg

• Forumlid
« Reactie #85 Gepost op: 10-01-2016, 19:44:44 »
Dat vroeg ik me ook af, maar hoe logisch is dat? Ze weten vooraf niet wie wanneer afvalt, dus dan zou de hint in aflevering zes over Airen kunnen gaan?

Offline molton

• Forumlid
  • Hmmm
« Reactie #86 Gepost op: 10-01-2016, 20:02:31 »
Dat vroeg ik me ook af, maar hoe logisch is dat? Ze weten vooraf niet wie wanneer afvalt, dus dan zou de hint in aflevering zes over Airen kunnen gaan?
Als het om "kijkershints" gaat is het goed in te bouwen in bijvoorbeeld titels van afleveringen, maar het advies om kandidaten te verifiëren om de mol te vinden wordt inderdaad ook aan kandidaten gegeven. Dat maakt het wat minder waarschijnlijk.

De hint op basis van de titel die nu naar Klaas lijkt te wijzen is echter puur voor de kijkers. Zelfs als de kandidaten de titel van de aflevering zouden hebben zouden ze er nooit achter komen, omdat ze echt de letterlijke tekst van de oud-mollen zouden moeten hebben en ik neem niet aan dat ze die letterlijk hebben onthouden.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Waardenburg

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 10-01-2016, 20:06:47 »
Overigens... In 8 van de 11 laatste seizoenen is de eerste afvaller van een ander geslacht dan de Mol. Wat logisch is, omdat de Mol nooit een rood scherm krijgt. Er is dus altijd een kandidaat meer van het andere geslacht.

Offline Lumos

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 10-01-2016, 20:10:57 »
Ben ik de enige die merkte dat Cécile zei dat Klaas een mogelijke nieuwe mol was voor haar, maar dat zij vorige week ook al op Klaas zat?

Aflevering 1: Ze vult de vraag waar de mol in de bus zat in met "achter de chauffeur" (51:01). Wie zat achter de chauffeur? Klaas (30:21).
Aflevering 2: "Een mogelijke nieuwe mol voor mij is Klaas, omdat 'ie ook wel een beetje too good to be true is. Het zou i.p.v. een Joris Goedbloed toch wel een hele goede mol kunnen zijn." (50:22)

Ik vind dit toch wel verdacht. Wat ik eruit zou kunnen opmaken, weet ik niet.

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 10-01-2016, 20:19:53 »
Ben ik de enige die merkte dat Cécile zei dat Klaas een mogelijke nieuwe mol was voor haar, maar dat zij vorige week ook al op Klaas zat?

Aflevering 1: Ze vult de vraag waar de mol in de bus zat in met "achter de chauffeur" (51:01). Wie zat achter de chauffeur? Klaas (30:21).
Aflevering 2: "Een mogelijke nieuwe mol voor mij is Klaas, omdat 'ie ook wel een beetje too good to be true is. Het zou i.p.v. een Joris Goedbloed toch wel een hele goede mol kunnen zijn." (50:22)

Ik vind dit toch wel verdacht. Wat ik eruit zou kunnen opmaken, weet ik niet.

Ik denk dat die vraag anders geïnterpreteerd moet worden aangezien er maar 2 antwoordmogelijkheden zijn. Met 'achter de chauffeur' wordt bedoeld de 5 mensen die aan de linkerkant zaten (achter de chauffeur) en met 'achter de bijrijdersstoel' worden de 5 mensen bedoeld die aan de rechterkant zaten.

Offline Lumos

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 10-01-2016, 20:30:57 »
Ik denk dat die vraag anders geïnterpreteerd moet worden aangezien er maar 2 antwoordmogelijkheden zijn. Met 'achter de chauffeur' wordt bedoeld de 5 mensen die aan de linkerkant zaten (achter de chauffeur) en met 'achter de bijrijdersstoel' worden de 5 mensen bedoeld die aan de rechterkant zaten.

Je hebt gelijk. Airen zat ook aan die kant en ze vertelde in aflevering twee dat ze Airen verdacht. Het antwoord op die vraag zou dus kunnen slaan op Airen.

Offline sarafouk1

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 10-01-2016, 20:59:30 »
Ik zat een paar dagen geleden naar radio 1 te luisteren naar met het oog op morgen en daar was remy te gast, de laatste vraag van de presentator was "tot slot remy, wie is de mol?"
remy zei toen "dat MAG ik niet zeggen"  en dat antwoord vond ik raar want volgens mij weten de kandidaten pas bij de finale uitzending, de bijeenkomst, wie de mol is! hij had volgens mij moeten zeggen dat hij het niet weet ipv dat ie dat niet mag zeggen! want kandidaten die afvallen gaan naar huis en weten dus niet wie de mol is, dus als hij zegt dat hij het niet mag zeggen dan betekent dat dat hij of de mol of de finalist is,... misschien vergezocht van mij en weten de kandidaten die voortijdig afvallen misschien later wel wie de mol is maar het viel me gewoon op...

Wauw, goeie. Helemaal waar. Hij is in elk geval finalist als ik het zo lees...want anders zeg je inderdaad: 'dat weet ik niet'.

Offline evelienh1986

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #92 Gepost op: 10-01-2016, 21:57:15 »
Als je Dat weet ik niet zegt,  dan weten wij dus weer dat hij eerder afviel

Offline Hildewereld

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 10-01-2016, 22:02:43 »
De oplossing: dat kan ik niet zeggen.

Offline tunnelvisionair

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 10-01-2016, 22:45:59 »
Het zou goed bedacht zijn om te zeggen "dat mag ik niet zeggen" als je de finale niet eens haalt...

Online Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #95 Gepost op: 11-01-2016, 09:05:19 »
Overigens... In 8 van de 11 laatste seizoenen is de eerste afvaller van een ander geslacht dan de Mol. Wat logisch is, omdat de Mol nooit een rood scherm krijgt. Er is dus altijd een kandidaat meer van het andere geslacht.
Maar de kans wordt groter dat je dan het goede antwoord invult op de vraag Is de mol een man of een vrouw? toch? Maar scherp opgemerkt! ::vergroot::
...óf niet!

Offline tunnelvisionair

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 11-01-2016, 09:47:43 »
Maar de kans wordt groter dat je dan het goede antwoord invult op de vraag Is de mol een man of een vrouw? toch? Maar scherp opgemerkt! ::vergroot::

Correct. Als je als kandidaat tijdens de eerste executie niet weet wie de mol is, vul je het beste het andere geslacht in.
Maar ook bij het verdure verloop is het aardig in de gaten te houden wat kandidaten hier invullen (kijkende naar de groepssamenstelling).

Offline KierewietNL

• Forumlid
« Reactie #97 Gepost op: 11-01-2016, 14:10:58 »
Deze vond ik ook leuk gevonden :)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ik wil nog wel een stapje verder gaan:

« Laatst bewerkt op: 11-01-2016, 14:55:05 door KierewietNL »

Offline tunnelvisionair

• Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 11-01-2016, 15:20:40 »
Ik wil nog wel een stapje verder gaan:

Scherp!

Debbiegoudveld gaf overigens in het Kllas-topic ook al zoiets aan.

Offline debbiegoudveld

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 11-01-2016, 17:30:33 »
Ik lees het als FC MOL (het geheime genootschap van oud mollen) waarvan KLAAS nu ook lid is. Iedereen staart zich blind op de mogelijke betekenis van de afkorting CF. Ik probeer het simpel te houden, net als de hint zelf.