Ik vind het om meerdere redenen echt moeilijk om de Klaashint te geloven, dus ben ik op zoek naar andere verklaringen gegaan. Ten eerste vind ik het raar dat ze cf. gebruiken. 'Is' heeft ook 2 letters en het is ook niet onmogelijk om daar 2 woorden mee te verzinnen die op respectievelijk A en S eindigen. (denk: ik ergens op inga, ik ergens voor insta en voor de andere: soms, scenario's, scepticus) Er is dus volgens mij een reden waarom ze cf. hebben gebruikt.
Cf. komt van confer en wordt als afkorting gebruikt om aan te duiden dat je iets ergens mee moet vergelijken. Het feit dat je Klaas met de mol zou moeten vergelijken, wil nog niet zeggen dat hij ook daadwerkelijk de mol is.
Confer betekent uit het latijn ook iets geven of beraadslagen, net als in het Engels trouwens. (De mol beraadslaagt iets met Klaas of geeft hem iets?)
In de biologie wordt het blijkbaar ook gebruikt om aan te geven dat je niet zeker bent van de bepaalde soort. Dus dat we niet zeker zijn dat Klaas tot de 'soort' van mollen behoort. (In dit geval zijn de makers van het programma ons echt vierkant aan het uitlachen dat we de hint hebben gevonden, maar dat hij dus eigenlijk waardeloos is)
Ik vind dus niet dat deze hint ons vertelt dat Klaas de mol is. We denken het omdat het overduidelijk met opzet in het spel is verwerkt en die cf. wel eens zou kunnen betekenen dat hij de mol is, maar ik vind het niet eenduidig genoeg om dat te zeggen en dus kan het volgens mij evengoed een grapje van de makers zijn.