Maar dat paaltje van 50 stond op een plek waarvan ik het betwijfelde of ze het zouden vinden als hij daarheen was gelopen zou dat hem mijns inziens nog verdachter maken.
En met voorkennis wist hij ook dat het paaltje met de 1000 op een bijna onmogelijke plek stond en dat ze die waarschijnlijk niet zouden vinden.
De andere kandidaten zeggen letterlijk aan de telefoon dat er een paaltje in de buurt zou moeten staan. Het feit dat hij nooit zoiets heeft van 'die gaan we zoeken' of dat Ellie dat oppert, maakt ze in mijn ogen echt kandidaatser.
Begrijp me goed, na Klaas vind ik Rop de meest verdachte; absoluut. Maar in deze opdracht vind ik hem zo kandidaats in alles wat hij doet.
Ik zou zeggen: Rop is nog steeds verdacht, maar werd door deze opdracht in ieder geval niet verdachter; in tegenstelling tot Klaas.
Over de opdracht met de lasers vind ik precies het omgekeerde: daar wordt Klaas in ieder geval niet verdachter, maar Rop wel.
Op basis van deze aflevering van de opdrachten deze aflevering gaan de twee behoorlijk gelijk op, als je het mij vraagt. Het is alleen wel zo dat de regie Rop heel verdacht probeert te maken deze aflevering en met name in deze opdracht, waardoor ik hem minder verdacht vindt.
In aflevering 1 en 2 werd Remy onterecht zeer zwart gemaakt - veters strikken, kruiwagens - en toevallig net in de aflevering dat hij er uitvliegt, zien we de programmamakers hun focus naar Rop verplaatsen.