Auteur Topic: Aflevering 4 - Minder dan je denkt  (gelezen 41695 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4 - Minder dan je denkt
« Reactie #100 Gepost op: 28-01-2016, 13:18:44 »
Ja, er zit minder geld in de kist dan Ellie had gedacht. Klopt dan toch?

O op zo'n manier. Ja dat klopt dan. Maar dat is dan nog geen hint dat er eerst meer geld in zat, alleen een verwijzing naar Ellie. (Wat je dan weer aan het denken kan zetten dat de Mol er geld uitgehaald heeft.)

"Meer dan je denkt" zou een hint kunnen zijn dat er meer te verdienen was dan je denkt.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2016, 13:20:55 door Heinz »

Offline SuperFurry

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Minder dan je denkt
« Reactie #101 Gepost op: 28-01-2016, 13:22:48 »

"Meer dan je denkt" zou een hint kunnen zijn dat er meer te verdienen was dan je denkt.

Dit dus.

Maar is de titel nou 'meer' of 'minder'? Want als het 'Meer' is, dan staat het in de titel van dit topic ook verkeerd.  ::rofl::
Ma how zeg!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4 - Minder dan je denkt
« Reactie #102 Gepost op: 28-01-2016, 13:24:18 »

Dit dus.

Maar het is "Minder dan je denkt." ::rofl::

Offline SuperFurry

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Minder dan je denkt
« Reactie #103 Gepost op: 28-01-2016, 13:28:30 »
Maar het is "Minder dan je denkt." ::rofl::

In that Kees: dan slaat het gewoon op afvaller Ellie, die minder geld van de berg afhaalt dan ze dacht. En dan hebben we inderdaad geen bewijs dat de mol inderdaad geld uit de kist ontvreemd heeft. Maar toch blijf ik het opmerkelijk vinden dat ze die biecht van Ellie laten zien. Je moet in elk geval denken dat er meer te halen valt.
Ma how zeg!

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Minder dan je denkt
« Reactie #104 Gepost op: 29-01-2016, 15:31:34 »
Maar dan kan je toch makkelijk de mensen die niet omhoog gaan wegstrepen, vinden ze vast ook niet wenselijk.

Hoeft niet zo te zijn. Het hing af van het goede/foute antwoord op de vragen. Stel dat alle vragen fout beantwoord zouden zijn. Wat dan? Stel dat er 2 naar boven zouden zijn gegaan, maar niet de MOL. Wat dan? En denk in die richting verder. Deze opdracht had sowieso de mist in kunnen gaan. Dus waarom denken dat de MOL weggestreept kan worden als hij/zij niet naar boven is geklauterd of hoogtevrees heeft?

Offline Christie

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Minder dan je denkt
« Reactie #105 Gepost op: 30-01-2016, 01:08:36 »
Hoeft niet zo te zijn. Het hing af van het goede/foute antwoord op de vragen. Stel dat alle vragen fout beantwoord zouden zijn. Wat dan? Stel dat er 2 naar boven zouden zijn gegaan, maar niet de MOL. Wat dan? En denk in die richting verder. Deze opdracht had sowieso de mist in kunnen gaan. Dus waarom denken dat de MOL weggestreept kan worden als hij/zij niet naar boven is geklauterd of hoogtevrees heeft?
Nog simpeler: degenen die geklommen hebben, hebben voor 1500 in de pot gezorgd.

Offline SuperFurry

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Minder dan je denkt
« Reactie #106 Gepost op: 30-01-2016, 07:48:14 »
Hoeft niet zo te zijn. Het hing af van het goede/foute antwoord op de vragen. Stel dat alle vragen fout beantwoord zouden zijn. Wat dan? Stel dat er 2 naar boven zouden zijn gegaan, maar niet de MOL. Wat dan? En denk in die richting verder. Deze opdracht had sowieso de mist in kunnen gaan. Dus waarom denken dat de MOL weggestreept kan worden als hij/zij niet naar boven is geklauterd of hoogtevrees heeft?

De mol weet de goede antwoorden en kan aansturen op goede danwel verkeerde antwoorden, mocht dat nodig zijn. Ze benadrukken echt niet voor niets dat dit de best voorbereide mol ooit is. En als de mol ook gewoon beneden kon blijven staan, dan sloeg deze opdracht werkelijk nergens om en hadden ze hem eigenlijk niet hoeven doen.


Nog een verklaring van de afleveringtitel: er zitten minder hints naar Klaas in dan je denkt!  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 30-01-2016, 10:59:43 door Bakkertje, Reden: twee berichten samengevoegd »
Ma how zeg!

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Minder dan je denkt
« Reactie #107 Gepost op: 31-01-2016, 13:41:12 »
Dit wilde ik eigelijk plaatsen voor de 5e uitzending, maar ik twijvelde of Marjolein weg zou gaan en ging uit eindelijk toch voor Taeke..
Als Marjolein namelijk zou vertrekken, zou dit weer iets andere weg inslaan..


Ik heb het wat langer voor me gehouden, maar het verbaast me eigenlijk dat nog niemand heeft gezegd dat we mogelijk een Tania Kross moment krijgen.

Groen = Rood = het is minder groen dan je denkt...

Afvaller / De Verliezer. Je denkt dat je goed bezig bent, maar nee hoor. (Teake of Tim of Rob)
De Mol. Krijgt altijd groen, maar ondertussen minder groen bezig.
Bericht na de kijker: Meer Rood = Afvallers in aflevering 5. (Teake en Tim)

Geel is ook minder groen.  GROEN GEEL ROOD zoals een stoplicht. Misschien, maar weet dat niet zeker kan de mol de persoon zijn die op een GEEL biljet staat.
Laat Marjolein nu net dit biljet van 500 met Annemiek er op hebben gepakt. Winnaar pakt briefje van de mol = Marjolein de winnaar, Annemiek de mol en Teake
of Tim of Rob De verliezer. De Winnaar (groen), De mol (Geel) en de verliezer (Rood)




Zoals gezegd Geel is minder groen dan je denkt. Kan slaan op zowel de Mol of als verliezer. Of tewel Annememiek is de mol of verliezer, is Rood De Mol dan is Teake of Tim De Mol en Rob de winnaar. Mogelijkheid is dat rood van die aflevering 5 meer afvallers ook kan slaan op twee verliezers, de mol en de winnaar. Of Tewel Annemiek, Rob, Teake en Tim bij de laatste vier. Of Teake en Tim vallen nog af. Celine en Klaas bij de laatste 4.

In de pol had ik Rob als verliezer, Annemiek de winnaar en Celine als Mol. Mogelijk met Klaas er bij heb ik hier de laatste 4 staan.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2016, 13:48:49 door Pierce_Brosnan »

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Minder dan je denkt
« Reactie #108 Gepost op: 31-01-2016, 13:51:45 »
Ik snap niet veel van wat je schrijft, wat bedoel je precies met al die kleuren?

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Minder dan je denkt
« Reactie #109 Gepost op: 2-02-2016, 01:43:32 »
Of Tewel Annemiek, Rob, Teake en Tim bij de laatste vier. Of Teake en Tim vallen nog af. Celine en Klaas bij de laatste 4.
Ik heb werkelijk geen idee waar je het over hebt, maar probeer aub de namen van de kandidaten goed te spellen.
Annemieke, Taeke, Rop, Cécile.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Minder dan je denkt
« Reactie #110 Gepost op: 2-02-2016, 02:09:53 »

Geel is ook minder groen.  GROEN GEEL ROOD zoals een stoplicht. Misschien, maar weet dat niet zeker kan de mol de persoon zijn die op een GEEL biljet staat.



Zoals gezegd Geel is minder groen dan je denkt. Kan slaan op zowel de Mol of als verliezer.

 ??? ??? ???