Auteur Topic: Aflevering 4 - opdracht 1 - kajakken voor kokers  (gelezen 59216 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - kayakken voor kokers
« Reactie #60 Gepost op: 24-01-2016, 14:12:46 »
Ik ook! Enig 'probleem' is dan dat Annemieke en Marjolein als enige overblijven dan....vanuit deze aflevering

Technisch gezien kan met die redenering ook Rop de Mol zijn. 200 euro binnen brengen te samen met -300 euro is nog altijd een negatief saldo. Maar ik zie niet in waarom de Mol niet even naar de verste boeien zou gaan om 2 goede kokers los te maken om ze dan naar de bodem te laten gaan.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - kayakken voor kokers
« Reactie #61 Gepost op: 24-01-2016, 14:16:34 »
Ik ook! Enig 'probleem' is dan dat Annemieke en Marjolein als enige overblijven dan....vanuit deze aflevering

Wat mis ik? Annemieke en Marjolein zijn toch niet de enigen die kokertjes aan land hebben gebracht?

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - kayakken voor kokers
« Reactie #62 Gepost op: 24-01-2016, 14:19:41 »
Wat mis ik? Annemieke en Marjolein zijn toch niet de enigen die kokertjes aan land hebben gebracht?
Zie mijn eerdere analyse. Annemieke en Marjolein zijn de enige die maar 1 koker binnen brengen. En dat is dan de enige optie als goede mol die mingeld binnen brengt (niet 2 zoals Rop, want dan haal je geld binnen en er uit)
Meer L

Offline Little Cow

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • NIWHL
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - kayakken voor kokers
« Reactie #63 Gepost op: 24-01-2016, 15:03:42 »
Wat mij opviel is het feit dat alle getallen met een rood cijfer in spiegelbeeld staan op één na, de laatste 01078. Nullen eruit en je hebt weer 178 die er wel al in stond, maar toch vind ik t vreemd.
Ideeën hierover?

Offline TheMoleHunter

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - kayakken voor kokers
« Reactie #64 Gepost op: 24-01-2016, 17:04:50 »
EDIT: Ik heb van deze post van mij een zooitje gemaakt (copy-paste-fouten) en heb ik geëdit. De codes zijn hetzelfde gebleven; de copy-paste-fouten lagen bij een van de toelichtingen boven de codes. Kortom: niks belangrijks aan de codes geëdit.

De rode getallen apart genomen: 6  3  7  1  2  4  1  9  4  8  1  2  1
1 (4x), 2 (2x), 3 (1x), 4 (2x), 6 (1x), 7 (1x), 8 (1x), 9 (1x)     (geen 0 of een 5 als rood cijfer)
Bij elkaar opgeteld kom je uit op 49 (de leeftijd van Ellie, maar die is afgevallen)


6  3  7  1  2  4  1  9  4  8  1  2  1 ontbreekt een 3 in je reeks toch?... 9 4 3 8 1

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - kayakken voor kokers
« Reactie #65 Gepost op: 24-01-2016, 17:09:51 »
6  3  7  1  2  4  1  9  4  8  1  2  1 ontbreekt een 3 in je reeks toch?... 9 4 3 8 1

In deze rij ontbreekt in feite alleen het cijfer 5 (als je de "0" niet meetelt als cijfer).
Maar of dat iets betekent?

Offline JeroenNEC

  • Winnaar pool WIDM 2009
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - kayakken voor kokers
« Reactie #66 Gepost op: 24-01-2016, 17:43:41 »
Dit kwam ik net tegen bij het verslagje van de aflevering op 10e.nl

De getallen:

Ze is met de eerste getallen van de eerste paar codes aan de slag gegaan

En dit kwam er uit
De jacht is geopend

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - kayakken voor kokers
« Reactie #67 Gepost op: 24-01-2016, 17:46:32 »
Dit kwam ik net tegen bij het verslagje van de aflevering op 10e.nl

De getallen:

Ze is met de eerste getallen van de eerste paar codes aan de slag gegaan

En dit kwam er uit


Heb ik ook gezien (daar en hier). Maar voor het gemak houdt men maar op als men gevonden heeft wat men wil?

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - kayakken voor kokers
« Reactie #68 Gepost op: 24-01-2016, 18:40:06 »

Bij de getallen valt op dat cijfercombinaties in verschillende volgordes vaker voorkomen. De negatieve kokers (met een rood cijfer) in spiegelbeeld en de positieve (zonder nullen).
2 cijfercombinaties komen maar 1 keer voor. Kunnen we hier iets mee?
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - kayakken voor kokers
« Reactie #69 Gepost op: 24-01-2016, 18:40:51 »
Effe wat anders dan de getalletjes.
In de test schrijft Marjolein op dat de MOL in een gele kajak zat.
Wie zaten in een gele kano? Annemieke, Marjolein, Taeke en Ellie. Ellie is naar huis.
Zou Marjolein zichzelf aanwijzen? Blijven over dat zij op Annemieke of Taeke zit.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - kayakken voor kokers
« Reactie #70 Gepost op: 24-01-2016, 18:48:23 »
Effe wat anders dan de getalletjes.
In de test schrijft Marjolein op dat de MOL in een gele kajak zat.
Wie zaten in een gele kano? Annemieke, Marjolein, Taeke en Ellie. Ellie is naar huis.
Zou Marjolein zichzelf aanwijzen? Blijven over dat zij op Annemieke of Taeke zit.

Zij zat op Ellie (volgens eigen zeggen), dus dat antwoord klopt dan precies.

Offline jacobdubbel

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - kajakken voor kokers
« Reactie #71 Gepost op: 24-01-2016, 19:45:33 »
Elk tros had 5 boeien. In deze opdracht wilt de mol als eerste of als tweede het water in. Dan heb je het meeste invloed in het spel. 1ste Cecile en Rop, 2de Tim en Ellie, 3de Annemieke en Klaas, 4de Marjolein en Taeke.

Cecile (word hier omgegooid, je ziet 2 kokers maar ze zegt zelf 3)
99913353 (min) (gepakt door Cecile)
23451051 (plus)
52711 (min)

Tim (word hier omgegooid) en Ellie
114251 (min)
19993533 (plus) (dat zegt Ellie + te zien in beeld)
751030411 (plus) (dat zegt Ellie en te vertrouwen aangezien ze kandidaat was)
39211 (min)

Tim en Rop en Annemieke
5432151 (min) (rop)
11725 (min)
01078 (plus) (annemieke te zien op beeld)
4111052 (plus) (rop)
178 (min)

Klaas zie je geen nummers valt wel met 2 kokers of meer.
Taeke pakt niks en valt.
Marjolein pakt 1 koker en zie je geen nummers.

Conclusie: Rop is verdacht met het min bedrag. Daarnaast reageert hij vreemd bij Ellie die 2 kokers inlevert (min 13:37) wilt snel kokers bij andere leggen zodat de zijne niet meer te onderscheiden is. Ook na afloop telling reageert hij lijkt het zo niet gemeend met 'nou, lekker toch?' (min 18:34). Taeke en Marjolein vallen af, die zijn als laatst gegaan en Marjolein pakt geld. Annemieke pakt ook geld en zegt achteraf op strand dat er een min bedrag is gepakt (naar waarheid). Klaas lijkt echt geschrokken te zijn bij de duiker als die op het afkomt, kandidaat gedrag. Tim lijkt ook kandidaten gedrag te vertonen door de duiker te willen slaan. Cecile laat zich vallen met 3 kokers zoals ze zelf zei wat er meer kunnen zijn met eventuele goede bedragen. Rop en Cecile zijn verdacht bij deze opdracht.

PS: De cijfers heb ik zeer goed geanaliseerd en 1000x over nieuw gekeken. Cecile pakte idd op eind een min bedrag. Tim lijkt dit ook te doen alleen heeft hij op eind 2 boeien op zijn schoot.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2016, 19:50:59 door jacobdubbel »

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - kayakken voor kokers
« Reactie #72 Gepost op: 24-01-2016, 19:52:33 »
2 cijfercombinaties komen maar 1 keer voor. Kunnen we hier iets mee?
Ik had iets vergelijkbaars gedaan (waarbij het trouwens wel nog op valt dat in 01078 een rood cijfer zit, in tegenstelling tot de andere getallen in jouw middelste kolom).

De getallen die echt maar een keer voorkomen waren mij ook al opgevallen en tellen op tot:
0+1+0+5+5 = 11 = K = Klaas?
7+5+1+0+3+0+4+1+1 = 22 = V, kan natuurlijk slaan op "Van Kruistum".
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Mollenmaar

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - kayakken voor kokers
« Reactie #73 Gepost op: 24-01-2016, 19:59:11 »
Dit kwam ik net tegen bij het verslagje van de aflevering op 10e.nl

De getallen:

Ze is met de eerste getallen van de eerste paar codes aan de slag gegaan

En dit kwam er uit



Naast Klaas kan je er ook nog 'de mol' van maken.
Als je alle eerste getallen neemt krijg je:

1-1-1-9-1-1-1-2-1-5-2-5-4-3-1-0-1-8-1-3-7-1-0

K = 11
L = 12
A = 1
A = 1
S = 19

D = 4
E = 5

M = 13
O = 15
L = 12

Je houdt als het goed is dan nog over:
3-0-1-8-7-1-0

Kan iemand daar nog iets mee maken?



Offline Anoniemand

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - kayakken voor kokers
« Reactie #74 Gepost op: 24-01-2016, 20:10:43 »
6  3  7  1  2  4  1  9  4  8  1  2  1 ontbreekt een 3 in je reeks toch?... 9 4 3 8 1
Bedankt. Ik heb het verbeterd in dezelfde post van bladzijde 2 in 2e EDIT bovenaan de post. Ook ontbrak er een 9 (8 1 9 2 1). Zucht, beetje slordig. Ik heb er goed naar gekeken en dan zijn er toch nog foutjes doorheen geglipt.

Verder is heb de frequentie van de rode cijfers aangepast, evenals de som van de rode cijfers in de beide beschreven situaties (nullen weg, nullen én enen weg). Deze zijn vermeerd met 9+3=12 en zijn dus nu respectievelijk 61 en 57 geworden. Er is niemand met als leeftijd 61 of 57. Verder is er niemand geboren in 1961 of 1957.

Ik hoop het, maar volgens mij is er niemand na mijn lange post ´slachtoffer´ geworden van deze fout door deze fout over te nemen in zijn/haar theorie.

Offline Anoniemand

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - kayakken voor kokers
« Reactie #75 Gepost op: 24-01-2016, 20:14:15 »

Bij de getallen valt op dat cijfercombinaties in verschillende volgordes vaker voorkomen. De negatieve kokers (met een rood cijfer) in spiegelbeeld en de positieve (zonder nullen).
2 cijfercombinaties komen maar 1 keer voor. Kunnen we hier iets mee?

In de laatste code (01078) is de 1 ook een rood cijfer.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - kajakken voor kokers
« Reactie #76 Gepost op: 24-01-2016, 20:22:54 »
Respect voor het monnikenwerk van jacobdubbel, maar in de conclusie zitten wat mij betreft te veel aannames.

We hebben niet gezien wat Klaas heeft, dus is het lastig daar iets over te zeggen. Misschien wel twee plusbedragen? We weten wel dat hij met de megafoon verkeerde nummers heeft geroepen. Ik dacht eerder de helft, waarschijnlijk is het minder, maar het blijft frappant dat het oplezen al misgaat.

Waarom zou Rop als mol ook pluskokers meenemen? Marjolein (1), Annemieke (1) en Ellie (2) is vier. Rop heeft er dan ook twee ingebracht, want totaal is zes. Dus naast de min ook een plus.

Hoeveel kokers had Rop aanvankelijk? Die twee of meer? Dat wordt me niet helemaal duidelijk. Als het meer waren, heeft hij 1 weggegooid en weten we niet welke. Dat betekent dat Marjolein, waarvan we het nummer niet zien, ook de min kan hebben.

Offline jacobdubbel

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - kajakken voor kokers
« Reactie #77 Gepost op: 24-01-2016, 21:27:24 »
Respect voor het monnikenwerk van jacobdubbel, maar in de conclusie zitten wat mij betreft te veel aannames.

We hebben niet gezien wat Klaas heeft, dus is het lastig daar iets over te zeggen. Misschien wel twee plusbedragen? We weten wel dat hij met de megafoon verkeerde nummers heeft geroepen. Ik dacht eerder de helft, waarschijnlijk is het minder, maar het blijft frappant dat het oplezen al misgaat.

Waarom zou Rop als mol ook pluskokers meenemen? Marjolein (1), Annemieke (1) en Ellie (2) is vier. Rop heeft er dan ook twee ingebracht, want totaal is zes. Dus naast de min ook een plus.

Hoeveel kokers had Rop aanvankelijk? Die twee of meer? Dat wordt me niet helemaal duidelijk. Als het meer waren, heeft hij 1 weggegooid en weten we niet welke. Dat betekent dat Marjolein, waarvan we het nummer niet zien, ook de min kan hebben.

Ja klopt, nadat ik erachter kwam dat Rop een min bedrag heeft binnen gebracht zag ik dit nog daarnaast als rare momenten van hem. Is idd een waarneming die iedereen anders kan zien.

Klaas is idd zeer weinig over te zeggen je ziet hem meet geen getallen. Enige vond ik wel dat ze reactie leek als echt geschrokken te zijn.

Klopt, Rop heeft 2 kokers meegenomen (uit een tros waarbij enkele getallen te zien zijn). Tim die als tweede gaat varen gaat eerst naar een tros met boeien (waarop dezelfde cijfers als Rop te zien zijn). Hierbij haalt hij de hele tros met boeien aan boord. Daarbij is te zien dat deze getallen 5432151 (min) en 4111052 (plus) zijn  gepakt en Tim zelf kan 01078 (plus) pakken maar laat deze hangen en gooit ze allemaal terug. Als de derde groep gaat varen, gaat Annemieke ook naar deze tros (te zien aan de cijfers). Waarbij ze 01078 pakt en dus een plus bedrag in de sleep neemt. Aangezien er maar 1 min bedrag is binnen gehaald moet Marjolein een plus bedrag binnen hebben gehaald.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - kajakken voor kokers
« Reactie #78 Gepost op: 24-01-2016, 23:19:09 »
Samenvatting

Knappe samenvatting! ::ok::

Aangezien ik zelf ook graag dit soort opdrachten uitpluis, ben ik de beelden ook eens nagegaan. Alles, op een kleine opmerking na, lijkt me juist, maar ik heb een paar toevoegingen gevonden ook.

Opmerking
Ik zie Annemieke op een bepaald moment met boei 178 in haar hand en op een andere moment met een koker, maar ik kan niet met 100% zekerheid zien van welke boei ze een koker neemt. Anderzijds kan het niet anders dan de koker zijn van boei 01078, aangezien het de enige goede koker is die nog in dat trosje hangt en omdat Rop het mingeld binnen brengt.

Irrelevante toevoegingen
- Er zijn ook eenzame boeien die niet in een trosje zitten.
- Bij je eerste trosje kan ik aanvullen: 23451051-11001016-11611-52711-99913353 hangen per 5 aan elkaar.

Relevante toevoeging
Klaas neemt 2501017. Een goede koker. De andere koker die hij neemt is niet in beeld. In ieder geval gaan die 2 kokers dus naar de bodem.
Fotobewijs:



Voor zij die het onduidelijk vinden, klik hier. Klaas is bezig met een boei waar 25 vooraan staat en er is maar één zo'n boei. Bovendien zie je een fractie van een seconde eerder het volledige nummer 2501017 in beeld.

Mijn conclusie
Onverdacht
- Marjolein gaat in het water op het moment dat er al zeker 5 (en waarschijnlijk meer) goede kokers genomen of gezonken zijn. Toch komt ze nog binnen met een goede koker.
- Annemieke komt ook binnen met een goede koker. Nam een trosje van 5 waar Rop al 2 kokers had af genomen, maar gaat toch alle nummers na om er dan nog een goede koker af te halen.

Licht verdacht
- Cécile nam zeker een slechte koker mee, maar wordt er dan ook mee in het water gegooid. Vermoedelijk had ze bij haar overige 2 kokers wel een goede zitten die nu verloren gaat.
- Tim laat zich met 2 kokers omgooien, maar verdedigt zich dan weer heel fanatiek tegen de duiker.
- Taeke: Ook al is het er waarschijnlijk op gemonteerd toch is het vreemd dat Taeke de duiker niet lijkt te zien. Taeke had wel geen enkele koker mee als ik me niet vergis.

Verdacht
- Klaas neemt minstens 1 goede koker mee, maar gaat dan met risico toch nog een stukje verder varen met het gekende gevolg.
- Rop neemt 2 kokers mee en dus zeker plusgeld, maar het is ook vast te stellen dat hij diegene is die de -300 euro in de pot brengt.

Offline jacobdubbel

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 1 - kajakken voor kokers
« Reactie #79 Gepost op: 25-01-2016, 07:59:11 »
Knappe samenvatting! ::ok::

Aangezien ik zelf ook graag dit soort opdrachten uitpluis, ben ik de beelden ook eens nagegaan. Alles, op een kleine opmerking na, lijkt me juist, maar ik heb een paar toevoegingen gevonden ook.

Opmerking
Ik zie Annemieke op een bepaald moment met boei 178 in haar hand en op een andere moment met een koker, maar ik kan niet met 100% zekerheid zien van welke boei ze een koker neemt. Anderzijds kan het niet anders dan de koker zijn van boei 01078, aangezien het de enige goede koker is die nog in dat trosje hangt en omdat Rop het mingeld binnen brengt.

Irrelevante toevoegingen
- Er zijn ook eenzame boeien die niet in een trosje zitten.
- Bij je eerste trosje kan ik aanvullen: 23451051-11001016-11611-52711-99913353 hangen per 5 aan elkaar.

Relevante toevoeging
Klaas neemt 2501017. Een goede koker. De andere koker die hij neemt is niet in beeld. In ieder geval gaan die 2 kokers dus naar de bodem.
Fotobewijs:



Voor zij die het onduidelijk vinden, klik hier. Klaas is bezig met een boei waar 25 vooraan staat en er is maar één zo'n boei. Bovendien zie je een fractie van een seconde eerder het volledige nummer 2501017 in beeld.

Mijn conclusie
Onverdacht
- Marjolein gaat in het water op het moment dat er al zeker 5 (en waarschijnlijk meer) goede kokers genomen of gezonken zijn. Toch komt ze nog binnen met een goede koker.
- Annemieke komt ook binnen met een goede koker. Nam een trosje van 5 waar Rop al 2 kokers had af genomen, maar gaat toch alle nummers na om er dan nog een goede koker af te halen.

Licht verdacht
- Cécile nam zeker een slechte koker mee, maar wordt er dan ook mee in het water gegooid. Vermoedelijk had ze bij haar overige 2 kokers wel een goede zitten die nu verloren gaat.
- Tim laat zich met 2 kokers omgooien, maar verdedigt zich dan weer heel fanatiek tegen de duiker.
- Taeke: Ook al is het er waarschijnlijk op gemonteerd toch is het vreemd dat Taeke de duiker niet lijkt te zien. Taeke had wel geen enkele koker mee als ik me niet vergis.

Verdacht
- Klaas neemt minstens 1 goede koker mee, maar gaat dan met risico toch nog een stukje verder varen met het gekende gevolg.
- Rop neemt 2 kokers mee en dus zeker plusgeld, maar het is ook vast te stellen dat hij diegene is die de -300 euro in de pot brengt.

Had ik ook maar HD beelden zijn zeer scherp en goed te zien. Mooie aanvulling verder en sluit me bij je conclusie aan!  ::ok::