Auteur Topic: Aflevering 4 - opdracht 3 - klauteren, raadsels en sleutels  (gelezen 62979 keer)

Offline piaf

• Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - klauteren, raadsels en sleutels
« Reactie #120 Gepost op: 25-01-2016, 17:43:26 »
Voordat de klimopdracht begint komt de kist een paar keer in beeld. De eerste keer is de kist op slot. De tweede keer is het slot eraf. De derde keer, als Tim eraan komt, zit het slot er weer op. Een teken dat de kist toch open kon op de rots !!
« Laatst bewerkt op: 25-01-2016, 17:57:32 door piaf »

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #121 Gepost op: 25-01-2016, 20:48:42 »
 ::vergroot::

Offline Shiba

• Forumlid
« Reactie #122 Gepost op: 25-01-2016, 20:53:50 »
Is dat wel dezelfde kist? Ziet er totaal anders uit...

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #123 Gepost op: 25-01-2016, 20:58:02 »
Ik vermoed nu ook dat de Mol geld uit de kist heeft gehaald. Want alleen Mol Rop lijkt genoeg raadsels te willen doen mislukken om ervoor te zorgen dat de kist niet van de berg af komt. En met het vertrek van Ellie kan ik Rop niet meer als Mol zien. Komt bij dat ik Klaas als Mol zie en Klaas onderneemt naar mijn mening echt veel te weinig om deze opdracht te doen mislukken. Wel klimt hij met een angstig gezicht al als tweede, wat sowieso op tijd is om geld uit de kist te kunnen halen.

"Minder dan je denkt" -> "Denk contra" -> "Meer dan je denkt" -> "Er zat meer geld in de kist dan je denkt" kan naar deze mogelijke molactie verwijzen.

Offline Whiskers

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #124 Gepost op: 25-01-2016, 21:04:43 »
Ik vermoed nu ook dat de Mol geld uit de kist heeft gehaald. Want alleen Mol Rop lijkt genoeg raadsels te willen doen mislukken om ervoor te zorgen dat de kist niet van de berg af komt. En met het vertrek van Ellie kan ik Rop niet meer als Mol zien. Komt bij dat ik Klaas als Mol zie en Klaas onderneemt naar mijn mening echt veel te weinig om deze opdracht te doen mislukken. Wel klimt hij met een angstig gezicht al als tweede, wat sowieso op tijd is om geld uit de kist te kunnen halen.

"Minder dan je denkt" -> "Denk contra" -> "Meer dan je denkt" -> "Er zat meer geld in de kist dan je denkt" kan naar deze mogelijke molactie verwijzen.
Nogmaals: ik zou dat echt een actie vinden die een mol onwaardig is. Waarom ik dat vind heb ik al eerder opgeschreven.

Het zou me echt enorm teleurstellen als dat zo is...  :\'(

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #125 Gepost op: 25-01-2016, 21:10:57 »
Nogmaals: ik zou dat echt een actie vinden die een mol onwaardig is. Waarom ik dat vind heb ik al eerder opgeschreven.

Het zou me echt enorm teleurstellen als dat zo is...  :\'(

Ik zou het ook niet geweldig vinden maar als de actie hier van de Mol is om af en toe met een verkeerd antwoord mee te gaan en zo de opdracht makkelijk te laten slagen is dat ook niet alles.

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #126 Gepost op: 25-01-2016, 21:24:37 »
Ik vermoed nu ook dat de Mol geld uit de kist heeft gehaald.

Zou spectaculair om terug te zien; maar het kan ook net zo goed niet zo zijn. Dus moeilijk om te zeggen of je er iets aan hebt om de Mol te vinden. (Zou anders zijn als er (indirect) bewijs is.)

Bij de bootjes had je nog dat Taeke zei dat ie geen goede buisjes kon vinden; dan is speculatie dat de Mol van te voren die heeft weggespeeld op redelijke gronden aanneembaar. (Dus voor mij is zinker Taeke minder waarschijnlijk.) (Als dat de tweede opdracht in aflevering 1 was had ik toen waarschijnlijk ook Klaas als Mol, nu ik erover nadenk)

Offline Regis Filia

• Forumlid
« Reactie #127 Gepost op: 25-01-2016, 21:45:29 »
Geld uit de kist halen zou ik alleen een goede molactie vinden als de mol betrapt had kunnen worden. Dus als de mol een extra sleutel van de kist had en op die manier geld heeft laten verdwijnen, zou ik dat geen goede actie vinden, omdat de mensen op de grond toch niet konden zien wat er op de berg gebeurde,
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline MarkS41

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #128 Gepost op: 25-01-2016, 22:41:41 »
Is dat wel dezelfde kist? Ziet er totaal anders uit...

De kist op de tweede afbeelding lijkt inderdaad een andere kist te zijn. Je ziet een soort hendeltje op het tweede kistje net onder het slot. Dit zie je bij de andere 2 afbeeldingen niet.

Overigens zou ik het wel weer een mooie actie van de mol vinden om ongezien dat ene sleuteltje mee te nemen en bij terugkomst weer terug te hangen
"Some men see things as they are and say why - I dream things that never were and say why not."

Offline Waardenburg

• Forumlid
« Reactie #129 Gepost op: 25-01-2016, 22:48:30 »
Als het over de houten blokken gaat, is het 100%. Als een van de twee mol is het vijftig. Als het geen van beide is, is het 0%. Antwoord is 25 en alijd fout. We kunnen daar niets mee volgens mij. Alleen 50 en 0 was interessant geweest. Wat was er dan gebeurd?

Offline molfan86

• Forumlid
« Reactie #130 Gepost op: 25-01-2016, 22:49:16 »

Juist! Dit doet hij in alle opdrachten. Sturen op fouten.
Hoe duidelijk zie je Rop streken uithalen:

Juist! Mooi in elkaar gezet! ::vergroot::

Offline Molzkovicz

• Forumlid
« Reactie #131 Gepost op: 25-01-2016, 23:57:15 »
Een teken dat de kist toch open kon op de rots !!

Wanneer Klaas het plateau bereikt, staat het slotje als het ware horizontaal en is de rechtersluiting dicht. Na Klaas is Marjolein aan de beurt. Dan blijkt dat het slotje opeens in een neerwaartse hoek van ca. 45 graden staat. Bovendien zit de rechtersluiting naar mijn idee los(ser).

Offline piaf

• Forumlid
« Reactie #132 Gepost op: 25-01-2016, 23:58:10 »
De kist op de tweede afbeelding lijkt inderdaad een andere kist te zijn. Je ziet een soort hendeltje op het tweede kistje net onder het slot. Dit zie je bij de andere 2 afbeeldingen niet.

Overigens zou ik het wel weer een mooie actie van de mol vinden om ongezien dat ene sleuteltje mee te nemen en bij terugkomst weer terug te hangen

Met dat hendeltje zit het slot vast en bij de open kist hangt het dus naar beneden, omdat het slot weg is. Het zijn wel dezelfde kisten, alleen vanaf de andere kant gefotografeerd, andere lichtval, maar dezelfde verafbladdering etc. Dus het blijft voor mij een vraagteken, hoort dit shot op deze plek in de aflevering, of zit het eigenlijk verderop als er al kandidaten/de mol zijn/is langsgekomen ?

Offline piaf

• Forumlid
« Reactie #133 Gepost op: 26-01-2016, 00:06:42 »
Wanneer Klaas het plateau bereikt, staat het slotje als het ware horizontaal en is de rechtersluiting dicht. Na Klaas is Marjolein aan de beurt. Dan blijkt dat het slotje opeens in een neerwaartse hoek van ca. 45 graden staat. Bovendien zit de rechtersluiting naar mijn idee los(ser).

Je hebt gelijk, als Klaas bovenkomt is de rechtersluiting dicht.
Als Marjolein er komt is de rechtersluiting los, de pen grijpt alleen de linkersluiting vast, dus Klaas heeft de kist geopend !
Fijne ontdekking, sluit de Klaas is de mol-theorie weer wat extra.

« Laatst bewerkt op: 26-01-2016, 00:44:53 door piaf »

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #134 Gepost op: 26-01-2016, 00:08:09 »

::vergroot:: ::vergroot:: ::ok::

Offline Shiba

• Forumlid
« Reactie #135 Gepost op: 26-01-2016, 00:19:32 »
Goed te zien op deze beelden zeg! Jeetje...nou ben ik benieuwd of Klaas een slim truukje heeft toegepast of dat hij van de productie gewoon een sleutel heeft gekregen. Dat zou wel zuur zijn. We zullen het wel horen...

Ik ga eens terug kijken hoe Klaas reageerde toen Ellie zei dat het bedrag wat er in zat tegenviel..

Edit: dat zei ze in de biecht je ziet dus geen reactie. :(
« Laatst bewerkt op: 26-01-2016, 00:23:29 door Shiba »

Offline BigBoots

• Forumlid
« Reactie #136 Gepost op: 26-01-2016, 02:26:16 »
Je hebt gelijk, als Klaas bovenkomt is de rechtersluiting dicht.
Als Marjolein er komt is de rechtersluiting los, de pen grijpt alleen de linkersluiting vast, dus Klaas heeft de kist geopend !
Fijne ontdekking, sluit de Klaas is de mol-theorie weer wat extra.

Toch ben ik daar niet zeker van. De pen die de sluitingen vasthoudt is namelijk niet vergrendeld. Daardoor kan iedereen (in dit geval was dat toevallig klaas) de sluitingen los schuiven. Doordat het hangslot de deksel aan het handvat vastmaakt, is het nog steeds niet mogelijk de koffer daadwerkelijk te openen.
Het kleine shot is van voor de opdracht. Het uitvergrootte shot als Tim (1e) boven is.)
« Laatst bewerkt op: 26-01-2016, 02:43:10 door WIDM uncovered »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
« Reactie #137 Gepost op: 26-01-2016, 10:51:18 »
Toch ben ik daar niet zeker van. De pen die de sluitingen vasthoudt is namelijk niet vergrendeld. Daardoor kan iedereen (in dit geval was dat toevallig klaas) de sluitingen los schuiven. Doordat het hangslot de deksel aan het handvat vastmaakt, is het nog steeds niet mogelijk de koffer daadwerkelijk te openen.
Het kleine shot is van voor de opdracht. Het uitvergrootte shot als Tim (1e) boven is.)

En wat ik dan weer grappig vind is dat je een beeld met Tim laat zien, die dus dit slot ook probeert te openen....En het misschien wel gedaan heeft? Tim is in mijn ogen echt een kandidaat maar houd van dat speuren, heerlijk!!!
Meer L

Offline MarkS41

• Forumlid
« Reactie #138 Gepost op: 26-01-2016, 20:19:26 »
Met dat hendeltje zit het slot vast en bij de open kist hangt het dus naar beneden, omdat het slot weg is. Het zijn wel dezelfde kisten, alleen vanaf de andere kant gefotografeerd, andere lichtval, maar dezelfde verafbladdering etc. Dus het blijft voor mij een vraagteken, hoort dit shot op deze plek in de aflevering, of zit het eigenlijk verderop als er al kandidaten/de mol zijn/is langsgekomen ?

Ik bedoel het hendeltje onder het slot van de kist zelf niet die aan het hangslot (zie bijlage). Wellicht door een andere belichting maar ik zie dit hendeltje niet in de bovenste foto. (niet dat het veel uitmaakt of het dezelfde kist is of niet, maar toch)
"Some men see things as they are and say why - I dream things that never were and say why not."

Offline Enermol

• Forumlid
« Reactie #139 Gepost op: 26-01-2016, 22:38:14 »
Volgens mij zit er op foto 1 ook wel een hendeltje.

Hier zie je het hendeltje ook wel. Het slot zit vast aan dat hendeltje, als je goed kijkt kun je het op jou foto ook zien.

[/quote]