Auteur Topic: Aflevering 4 - opdracht 3 - klauteren, raadsels en sleutels  (gelezen 62975 keer)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - klauteren, raadsels en sleutels
« Reactie #160 Gepost op: 28-01-2016, 19:58:41 »
Dan begint het wel erg op een soort toneelstuk te lijken. "Take 3, Klaas molt bij klauteropdracht, èèèn cut!" Nee bedankt  ::ohno::

Bedankt voor de inspiratie voor een leuk onderschrift. ::rofl::

Offline MarkS41

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #161 Gepost op: 28-01-2016, 20:29:53 »
Ik snap je punt. Aan de andere kant is het niet zo dat de mol alleen door de mand kan vallen doordat een actie of gevolg daarvan opgemerkt wordt door een medekandidaat. Als je geld gaat verduisteren in een situatie als dit moet je wel vooraf en achteraf, als je je onder de groep bevindt, je zenuwen in bedwang weten te houden en gewoon meedoen met de rest van de groep. Ook moet je niks bijzonders laten merken op het moment dat de kist opengemaakt wordt. Voor sommige mensen zal het een koud kunstje zijn, maar ik zou er toch afgeleid en ligt gespannen zijn.

Volgens mij zijn veel mollen ook gevangen vanwege afwijkend gedrag en zo zeer door acties binnen opdrachten.

Dit hele onderwerp is behoorlijk speculatief, maar ik ben benieuwd en zou er zelf niet zo mee zitten.
Wat nou als er helemaal niets gebeurd is en het bedrag echt gewoon 1500 euro is, dan is deze hele discussie voor niets :P.
Over het algemeen komen de hogere bedragen pas later aan bod toch?
"Some men see things as they are and say why - I dream things that never were and say why not."

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #162 Gepost op: 28-01-2016, 21:23:49 »
Ik hou nu ook rekening met de mogelijkheid dat de mol geld uit de kist heeft gehaald door de kist met een tweede sleutel te openen. In dit geval is iedereen die de kist heeft bereikt verdacht (dus niet alleen Klaas).

Offline snugger

• Forumlid
« Reactie #163 Gepost op: 28-01-2016, 22:35:12 »
Wat nou als er helemaal niets gebeurd is en het bedrag echt gewoon 1500 euro is, dan is deze hele discussie voor niets :P.
Zo denk ik er ook over! Het lijkt wel of veel molloten niet op zoek zijn naar de mol, maar naar nog meer argumenten om klaas aan te wijzen als mol.  ::zwaai::

Offline jacobdubbel

• Forumlid
« Reactie #164 Gepost op: 28-01-2016, 23:28:51 »

Zoals ik al eerder zei in deze aflevering was echt heel veel geld te verdienen. Met kano kon het al veel worden naar mijn mening rond 2500. Met de 2de opdracht kon de pot zelfs op ze max 4010 omhoog brengen. Als de laatste dan ook nog is 2500 zou bevatten dan kon er in de hele aflevering zo'n 9000 worden gewonnen. Lijkt naar mijn idee vrij hoog.

Offline Christie

• Forumlid
« Reactie #165 Gepost op: 29-01-2016, 00:54:00 »
Zoals ik al eerder zei in deze aflevering was echt heel veel geld te verdienen. Met kano kon het al veel worden naar mijn mening rond 2500. Met de 2de opdracht kon de pot zelfs op ze max 4010 omhoog brengen. Als de laatste dan ook nog is 2500 zou bevatten dan kon er in de hele aflevering zo'n 9000 worden gewonnen. Lijkt naar mijn idee vrij hoog.

Ja, en de opdrachten waarbij veel meer te verdienen is zijn ook geen "alles of niets" opdrachten zoals deze. Bij de "alles of niets" opdrachten is het eindbedrag nooit hoger dan 1500. Het is 1500 of niets. Bij de eindbedrag onbekend opdrachten zijn de te verdienen bedragen vaak veel hoger maar kan er meer en makkelijker gemold worden.

Als je in aflevering 10 als kandidaat zou horen dat de mol een sleutel van de productie heeft meegekregen om geld uit de kist te halen zonder dat iemand dit heeft kunnen zien of voorkomen dan is dat geen slimme molactie maar vals spel van de productie. Ik zou woedend zijn. Je bent kansloos en wordt als kandidaat beledigd.

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #166 Gepost op: 29-01-2016, 15:26:20 »
Geld uit de kist halen zou ik alleen een goede molactie vinden als de mol betrapt had kunnen worden. Dus als de mol een extra sleutel van de kist had en op die manier geld heeft laten verdwijnen, zou ik dat geen goede actie vinden, omdat de mensen op de grond toch niet konden zien wat er op de berg gebeurde,

Helemaal mee eens.Zie mijn eerdere opmerking hierover.
Het is trouwens slechts Ellie die een opmerking maakt over het bedrag in de kist.
Verder wordt er geen aandacht aan geschonken door de groep.
Normaal gesproken, en dat is al ergens hierboven opgemerkt, zou door Art aangegeven worden dat er iets mis is met het bedrag. Dat gebeurt steeds. We kunnen gerust aannemen dat dit een doodlopende tunnel is. Waarom zou het niet gewoon zijn zoals het is, want niets is wat het lijkt!

Offline molton

• Forumlid
  • Hmmm
« Reactie #167 Gepost op: 29-01-2016, 16:01:14 »
Normaal gesproken, en dat is al ergens hierboven opgemerkt, zou door Art aangegeven worden dat er iets mis is met het bedrag.
Omdat je dan de kandidaten die niet naar boven zijn gegaan vrijwel zeker uit kunt sluiten als mol.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #168 Gepost op: 29-01-2016, 16:14:10 »
Omdat je dan de kandidaten die niet naar boven zijn gegaan vrijwel zeker uit kunt sluiten als mol.
Denk het niet.
Stel dat het iemand is die niet durft? Dat zou ook de Mol kunnen zijn.
Misschien was het gewoon zoals het is. 1500 in de pot. Het is zelden meer.

Offline molton

• Forumlid
  • Hmmm
« Reactie #169 Gepost op: 29-01-2016, 16:20:20 »
Stel dat het iemand is die niet durft? Dat zou ook de Mol kunnen zijn.
Ben ik met je eens, maar het is dus wel een reden om niets te zeggen over eventueel missend geld. Er zijn een aantal elementen aangehaald die er op zouden kunnen duiden dat de mol boven geld uit de kist kon halen.
- De sleutel om het slot aan de voorkant open te maken hangt beneden.
- Onafhankelijk of antwoord goed of fout is ga je met sleutels naar boven. Foute sleutels passen wellicht op slot aan de voorkant (en bieden bovendien een mogelijk voor kandidaten om dit te ontdekken) en de mol heeft een dubbel goede reden om 'zijn' vraag fout te hebben.
- Afleveringstitel en Ellie's biecht suggereren dat er meer in de kist zou kunnen zitten.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #170 Gepost op: 29-01-2016, 16:39:30 »
Ben ik met je eens, maar het is dus wel een reden om niets te zeggen over eventueel missend geld. Er zijn een aantal elementen aangehaald die er op zouden kunnen duiden dat de mol boven geld uit de kist kon halen.
- Onafhankelijk of antwoord goed of fout is ga je met sleutels naar boven. Foute sleutels passen wellicht op slot aan de voorkant (en bieden bovendien een mogelijk voor kandidaten om dit te ontdekken) en de mol heeft een dubbel goede reden om 'zijn' vraag fout te hebben.
- Afleveringstitel en Ellie's biecht suggereren dat er meer in de kist zou kunnen zitten.

Kan het niet met je eens zijn. Ellie zei slechts dat ze "misschien een beetje teleurgesteld is" over het bedrag.
Art is altijd? diegene die de groep vertelt dat er onder hun neus geld uit de kist is gehaald. Misschien weet iemand of dit in vorige afleveringen NIET is gebeurd.
Je zegt zelf dat de goede sleutel beneden hangt.
Afleveringstitel hoeft hier niet op te slaan.
1500.- is een normaal bedrag.
Het is lastig aan te nemen dat de MOL niet naar boven is gegaan, maar het zou kunnen.
Ik ben nog aan het spreiden.

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #171 Gepost op: 29-01-2016, 16:50:23 »

Dit werd nog expliciet getoond in de aflevering. Ik neem aan dat ze dat niet voor niets deden. Ik kan me er wel in vinden dat de mol zijn sleutel ongezien heeft gewisseld met de getoonde sleutel. En nadat hij de kist half heeft leeggeroofd, de boel netjes teruggehangen.
Hing de sleutel niet achter de rug van de kandidaten toen ze de puzzels aan het oplossen waren?

En volgens mij heeft Art met Kees ook niet gezegd dat er aanvankelijk meer in de kist zat.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #172 Gepost op: 29-01-2016, 16:56:38 »
En volgens mij heeft Art met Kees ook niet gezegd dat er aanvankelijk meer in de kist zat.
Bij de helikopteropdracht werd duidelijk gezegd dat Kees het meeste geld kon verdienen als hij de envelop van de Mol pakte (of bedoel je die niet?)

In ieder geval vind ik vooral de biecht van Ellie heel opmerkelijk. Hoe vaak hebben we een kandidaat nou horen zeggen dat 'ie niet tevreden was met het bedrag dat de productie bood? Zeker nu ze 2345 euro willen profileren als een 'astronomisch bedrag' vind ik het opmerkelijk dat deze biecht de montage heeft gehaald.
...óf niet!

Offline Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #173 Gepost op: 29-01-2016, 19:56:27 »
Het is duidelijk: de Mol heeft de kist in ieder geval niet zonder sleutel open kunnen maken in deze 'integrerende opdracht' ::) ::vergroot::
...óf niet!

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #174 Gepost op: 29-01-2016, 20:18:14 »
grinnik, in de tekst staat het btw wel goed ;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #175 Gepost op: 29-01-2016, 20:37:23 »
Het is duidelijk: de Mol heeft de kist in ieder geval niet zonder sleutel open kunnen maken in deze 'integrerende opdracht' ::) ::vergroot::

Trotse slotenmakers! ::trots:: ::rofl::

Offline SuperFurry

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #176 Gepost op: 30-01-2016, 07:51:14 »

Ook hier wordt weer gehint op de mogelijkheid dat de mol geld uit de kist heeft gehaald...
Ma how zeg!

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
« Reactie #177 Gepost op: 30-01-2016, 09:17:31 »
Graag nog 1x de discussie aanzwengelen!  ::tandpastasmiley::

Volgens mij kreeg je SOWIESO een goede sleutel als het antwoord GOED was.
Dus NIET alleen bij bepaalde vragen. Ik lees hier (maar misschien interpreteer ik het verkeerd): er waren maar een paar goede sleutels te krijgen. Dit is naar mijn mening niet waar. Je kon ALTIJD goede sleutels krijgen, mits het antwoord maar goed was, en dat wist je dus niet van te voren.

Ik vind degene hier de mol die dus probeert zoveel mogelijk foute antwoorden te geven, of door te drukken...
Meer L

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #178 Gepost op: 30-01-2016, 09:45:28 »
Ik vind degene hier de mol die dus probeert zoveel mogelijk foute antwoorden te geven, of door te drukken...

Zou je wel denken ja. En dan moet de Mol Rop zijn.

Maar als ik alles tot nu toe meeneem kom ik bij Klaas als Mol uit die deze opdracht of amper gemold heeft (en dan zien we in aflevering 10 deze opdracht gewoon niet terug) of nadat hij zich bij twee foute antwoorden aansloot snel naar boven is gegaan om geld uit de kist te halen.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2016, 09:47:34 door Heinz »

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
« Reactie #179 Gepost op: 30-01-2016, 10:06:09 »
Zou je wel denken ja. En dan moet de Mol Rop zijn.

Maar als ik alles tot nu toe meeneem kom ik bij Klaas als Mol uit die deze opdracht of amper gemold heeft (en dan zien we in aflevering 10 deze opdracht gewoon niet terug) of nadat hij zich bij twee foute antwoorden aansloot snel naar boven is gegaan om geld uit de kist te halen.
Ik vind Tim en Rop beiden zeer mollend in deze opdracht. Rop kwekt er alleen maar doorheen, creëert chaos en heeft foute antwoorden. Tim gaat als eerste ( in lead, geld wegnemen?, en kan daarna gaan bijsturen), en is daarna ook alleen maar foute antwoorden aan het roepen en vooral heel veel aan het zeggen. Daarnaast vind ik ook dat Tim te snel roept bij envelop 2: ja ik ga!!!! En dan gaat het ook nog eens over hoeveel % kans dat de joker op de mol valt (alsof het een verkapte hint is dat Tim of Taeke dan de mol moet zijn).

Klaas staat er veel bij op de achtergrond, grijpt minimaal in, en we zien geen opnames van dat hij daadwerkelijk de sleutels erin stopt. Dus hij zal de mol wel zijn, en is dat ook (plus alle andere hints/ acties). Vind alleen dat hij hier niet echt gemold heeft.....beetje slapjes dan  ::ohno::
Meer L