Auteur Topic: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?  (gelezen 67446 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #220 Gepost op: 25-02-2016, 18:00:25 »
::zwaai::

doe eens leuk naar elkaar.

verder vond ik de post van Nieky heel goed ::ok:: en kan ik me ook in Pac-Mol vinden.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #221 Gepost op: 25-02-2016, 18:09:46 »
::zwaai::

doe eens leuk naar elkaar.

verder vond ik de post van Nieky heel goed ::ok:: en kan ik me ook in Pac-Mol vinden.

Helemaal eens. :)

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #222 Gepost op: 25-02-2016, 18:50:37 »
 :D

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #223 Gepost op: 26-02-2016, 07:51:07 »
Rämon, het is niet zo dat wat jij zegt door extreem veel mensen zo wordt gevoeld. Ik ben het niet eens met een flink aantal van je punten. .
Keep calm and eat chocolates!

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #224 Gepost op: 26-02-2016, 09:19:13 »
Ik ben het echt volledig eens met Rämon (sorry voor iedereen die moe wordt van dit "gezeik"  :) ). Heb lang na zitten denken over wat ik precies anders zou zien, maar ik kom er zelf niet helemaal uit. Maar nu ik die post lees, denk ik JA! JA! JA!
Je ziet inderdaad veel cocktails en lachen vanuit hun luxe oorden op hun telefoontjes spelen, en dat is best gezellig hoor, maar voor mij is de spanning en mysterie van de "vroegere" widm ook weg. Ik mis een bepaald gevoel en dat moet spanning zijn. Ik heb dit seizoen nog niet een keer die spanning ervaren. Ik heb zelfs na afgelopen aflevering gewoon het forum al zitten lezen, zonder dat ik de aflevering heb gekeken, omdat het me niet uitmaakte wie eruit ging want ook dat was niet spannend. Best triest  ::ohno::

Die spanning zoek ik overigens helemaal niet per se in het vinden van de mol ofzo, die kloosterhint heeft mijn seizoen niet per se verpest en ik wil die niet meteen de schuld overal van geven. Het is een bepaalde mysterieuze sfeer die er gewoon al lang niet meer is, ofzo. Zoals ik al zei, ik vind het moeilijk om onder woorden te brengen.

Buiten dat, heb ik dit seizoen wel heel veel leuke opdrachten gezien. Maar meer variatie zou ik ook niet erg vinden. Afgelopen aflevering waren 2 opdrachten in een verlaten fabriek, tja.

Ik ga dit weekend eindelijk de tijd nemen om "De Mol 4" terug te kijken, want ik denk dat ik dan op mijn wenken bediend word  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 26-02-2016, 09:23:26 door hoelahoep »

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #225 Gepost op: 26-02-2016, 12:03:47 »
Zonder klooster hint was dit een geweldig seizoen geweest. Dus sowieso mijn complimenten voor de productie
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #226 Gepost op: 26-02-2016, 13:24:44 »
Aan mensen die zeuren over de kloosterhint: Zoek volgend jaar gewoon niet te actief naar hints en kijk 'gewoon'. Dan heb je vast een veel leuker seizoen.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #227 Gepost op: 26-02-2016, 13:25:26 »
Rämon, het is niet zo dat wat jij zegt door extreem veel mensen zo wordt gevoeld. Ik ben het niet eens met een flink aantal van je punten. .

En dat kan jij weten want jij weet met welke mensen ik praat? For the record. Er zijn zoveel mensen aan het klagen over dit seizoen. En heel veel mensen ook op straat, of vrienden, kennisen die weten dat ik een enorm molloot ben en die mij vertellen dat ze het dit jaar minder spannend vinden door bepaalde factoren.
Dat probeer ik hier op een relativerende manier uit te leggen. Als verbeterpunten. Niet als gezeik.
En het oneens zijn daarmee mag.

Ik zeg toch ook niks over bepaalde Forumers die altijd 'eens' zijn met dezelfde personen. Er zijn ook mensen die het eens met mij zijn, als je dit topic terugleest. Dus iedereen mag zijn eigen mening hebben. Het is niet zo dat ik Wie is de mol niet kijk hierdoor. Ik ben een groot fan, en op dit forum wordt er zowel positief als negatief over de serie gepraat. In veel topics zeg ik ook positieve dingen, als ik een aflevering echt briljant vindt bijv. Het moet een beetje in balans worden getrokken, ik zeg bijvoorbeeld ook dat ik de Landkeuze en Kandidaat keuze weer enorm goed vind. Maar dat ik een bepaalde spanning mis en dat heeft niks te maken met de Klaas-hint. Of goed.. dat was niet mijn punt, laat ik het zo zeggen. Over de klaas hint is 99% teleurgesteld, maar zoals ik eerder al zei. Hints horen bij Wie is de mol dus dat punt stoort me nog het minste.

Zoals hoelahoep en Mollenmania die het volledig met me eens zijn, betekent dus dat meerdere mensen wel is opgevallen dat er een bepaalde mysterieuze sfeer, die er 4/5 series terug nog heel erg aanwezig was, steeds minder wordt door dat het lijkt alsof het een grote vriendenclub is die 2 x per dag een opdracht van een uur uitvoeren en verder op luxe resorts zitten te kletsen over het leven, cocktail erbij, iphone er bij (want er moet fanatiek doorgetwitterd worden) Het is moeilijk om onder woorden te brengen, maar het is een persoonlijk gevoel? Dat mag toch? Ik ga toch ook niet boos worden op die 99% die hier maar door blijft zeiken over die Klaas hint, terwijl ze aflevering 10 nog niet eens gezien hebben?


@Moedermol Ik ben het met je eens dat er teveel discussies zijn hier. Iedereen mag zijn of haar mening hebben. Er worden ook genoeg positieve dingen gezegd namelijk. Veel mensen vinden de Klaas hint zo erg dat het hele seizoen voor hun verpest is. Ben ik de persoon om tegen die mensen te zeggen dat ze zich enorm aanstellen en dat ze eerst aflevering 10 moeten afwachten? Nee. Als het voor hun het seizoen verpest, dan vinden ze dat. Enfin. En wat betreft de mensen die speuren naar twitterstiltes, vervolgens klagen dat er nog niets bekend is in november, en vervolgens mopperen over spoilers. Ik krijg sterk het vermoeden dat je naar mij verwijst, dus ik zal even kort reageren:
Zoeken naar twitterstiltes, enthiousiast zijn en het jammer vinden dat er in november nog geen molnieuws is (aangezien de eerste molmail jaren geleden altijd al in september kwam) heeft toch echt absoluut niets te maken met dat ik een aantekening heb op bepaalde dingen dit seizoen?? Ik wil de crew niet verbeteren, ik heb Rick meerdere malen gesproken en hem face 2 face verteld dat Wie is de mol het enigste programma is waar ik thuis voor blijf en dat ik diep respect heb voor de crew voor hun harde werk. Hij vertelde me dat ze juist blij zijn met zowel positieve als negatieve feedback. Zolang het netjes verwoord blijft. Naar mijn weten doe ik dat gewoon, net als de rest hier.

Ik wens jullie allemaal een fijne finale aflevering morgen!!! ::jaja::

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #228 Gepost op: 26-02-2016, 14:43:57 »
Aan mensen die zeuren over de kloosterhint: Zoek volgend jaar gewoon niet te actief naar hints en kijk 'gewoon'. Dan heb je vast een veel leuker seizoen.
En dan ook al die weken van social media wegblijven?

Om toch nog eens weer wat positiefs erin te gooien: Ik vind de groep dus echt ge-wel-dig (dat er nu nog zoiets als etherdiscipline wordt toegevoegd, wat iconisch is, super!), de opdrachten voelen weer fris aan en ik vind eigenlijk de onderonsjes wél leuk. Dat stond me toen zo tegen van IJsland, het was koud en ongezellig door diezelfde kou. Het zijn ook geen robots he.
Ik denk echt dat het enige is wat me echt tegenstaat de kloosterhint is die op een gegeven moment ook welig tierde op social media. En aangezien ik al jaaaren lid van dit forum ben en er veel plezier uit heb gehaald, wil ik dat graag bij mijn molbeleving houden :) En de Case hint stoorde me toch minder ja (plus het idee van 'dat doen ze nu nóóit meer' en dan doen ze het weer maar nog veel directer...  ::dom:: ).
No Milk today???

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #229 Gepost op: 26-02-2016, 14:57:28 »
Ik denk dat ik de enige ben die dit een van de leukste seizoenen tot nu toe vond

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #230 Gepost op: 26-02-2016, 15:19:09 »
En dan ook al die weken van social media wegblijven?

Ik ken zat mensen die niet van de hint afweten en gewoon Facebooken en Twitteren hoor. ;)

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #231 Gepost op: 26-02-2016, 17:17:32 »
Ik denk dat ik de enige ben die dit een van de leukste seizoenen tot nu toe vond

Ik moet zeggen dat ik dit ook wel een heel tof seizoen vond/vind.
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #232 Gepost op: 26-02-2016, 17:56:46 »
En dat kan jij weten want jij weet met welke mensen ik praat? For the record. Er zijn zoveel mensen aan het klagen over dit seizoen. En heel veel mensen ook op straat, of vrienden, kennisen die weten dat ik een enorm molloot ben en die mij vertellen dat ze het dit jaar minder spannend vinden door bepaalde factoren.


Nee ik weet niet met wie jij spreekt. Maar ik vind je bewoordingen 'extreem veel' echt te stevig aangezet. Bij extreem veel denk ik aan minstens driekwart van de kijkers. Als ik hier op het forum kijk, de vergaarbak van molloten, zie ik dat niet zo terug.

Ik begrijp dat je de makers vraagt om het programma te verbeteren, ik vind alleen dat de woorden die jij kiest om dat te doen, niet kloppen. Ik zal even je posts erbij pakken, ik had eerder geen tijd om erop te reageren.

Citaat
Kandidaten vertrekken van het ene 5 sterren complex naar het andere [knip] Ga me niet verkopen dat de publieke omroep geen geld meer heeft voor de pot als ze wel in weet ik niet hoe'n dure hotels overnachten. 3 weken lang.
Ooit in de DR geweest? Het verblijf in dergelijke hotels kost daar geen drol. Het verblijf in aftandse hotels is een risico, oa ivm het vervuilde water daar. Ik denk dat zieke kandidaten helemaal de serie verpesten, is het niet?

Citaat
Telefoon inleveren hoeft ook niet meer.
Ik vind het inleveren van de telefoons ook niet meer van deze tijd. We hebben het aan ons zelf te danken dat de kandidaten wel door moeten tweeten (ja daar heb je een oplossing voor aangedragen dat weet ik), maar ook richting vrienden en familie die niet de werkelijke reden van afwezigheid weten en die denken dat je op vakantie bent bijv is het tegenwoordig heel normaal om contact te houden. Ik zie werkelijk niet in waarom het inleveren van de telefoon zou bijdragen aan de kwaliteit van dit tvprogramma.

Citaat
Jokers/vrijstellingen. Kandidaten weten dat er tijdens hun verblijf minstens 50 jokers en 16 vrijstellingen tot beschikking zullen komen dus ze zitten al lachend in het vliegtuig wetende dat ze gewoon al die essentials gaan pakken omdat ze alles meegemaakt willen hebben.
Ondanks al die jokers en vrijstellingen valt er toch echt iedere week, op 1 week na, iemand af, dus zo erg op rozen zitten ze niet op de heenreis. Nieky heeft hier ook al goeie dingen op gezegd, dat ga ik verder niet herhalen.

Citaat
Locatie. De locatie is prachtig, chapeau voor de crew. Alleen waarom word er inmiddels vanuit gegaan dat we elk jaar 5 opdrachten in verlaten gebouwen willen zien, of elk jaar lasergame opdrachten op een donker veld.
Persoonlijk vind ik dat toch steeds weer de gaafste opdrachten, en met mij vele anderen. En daarbij, 15 jaar lang 10 afleveringen per jaar, meestal 3 opdrachten per aflevering, hoe wil je dan nog unieke opdrachten kunnen verzinnen? Die opdracht met die piccolo's, geweldig toch hoe dat in beeld werd gebracht? Het opgejaagd worden door mensen met laserguns, wat doet dat met een kandidaat en hoe houdt de mol dan nog zijn hoofd cool, ik hou echt van dit soort opdrachten, ook al zie ik ze ieder jaar weer terug.

Citaat
Opdrachten. 3 opdrachten bevalt me veel beter dan vorig jaar. Maar het is toch een grap dat t/m aflevering 7 ongeveer 20 opdrachten zijn gespeeld en er een bedrag van 6000 in de pot zit.
Ben ik zeker met je eens, die alles of niets opdrachten zijn bij voorbaat al gedoemd te mislukken, ik vind dat ook erg jammer.

Citaat
Ohja, en die testopdracht. Blijf eraf. De test is de test. Daar moet je gewoon afblijven. Ik kijk de seizoenen 1/2/3/4/5/6/7/8/9/10/11 met ZOVEEL plezier terug. Wat een goeie tijd was dat.
Weet je zeker dat je dat niet vooral met plezier terugkijkt uit jeugdsentiment? Een aantal van die seizoenen kregen ook echt stevige kritieken op z'n tijd. Ik geloof nooit zo in vroeger was alles beter. En Art is gewoon de leukste presentator om naar te kijken ;D (maar dat kan er aan liggen dat ik een vrouw van ongeveer zijn leeftijd ben  :-[ )

Citaat
En wat betreft het afzeiken. Mijn stukje gaat vooral over hoe WIDM zich (in mijn ogen niet perse positief) heeft ontwikkeld door de jaren heen. Extreem veel mensen zijn het daarmee eens,
Hier staat dat 'extreem veel mensen'. Ik vraag me af in hoeverre je dat kunt onderbouwen. En door dat zo te gebruiken lijkt het wel op afzeiken, imo

Citaat
Ik ben ook een van de weinige die niet zegt dat de kloosterhint dit seizoen verpest heeft. Hints zijn hints, en dat ga je toch houden. Niemand houdt je daarmee tevreden, want als je hints er helemaal uitschrapt krijg je ook kritiek..
Tja, over hints ben ik dan weer negatiever dan jij, van mij hoeven ze er niet in, al was het alleen maar om de overload aan theorieën hier op het forum wat in te dammen  :-X
Keep calm and eat chocolates!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #233 Gepost op: 26-02-2016, 18:12:04 »
Swifty, ik wil dan graag Ramon even bijvallen ondanks dat ik me altijd buiten deze discussies wil houden.

Los van het woord extreem, waar jij over valt en dat mag... ;)
vind ik dat hij helemaal niet heel negatief overkomt. Hij vertelt gewoon zijn mening op een voor mij niet storende manier. Dat jij het seizoen anders ervaart mag en dat mag jij ook zeggen. Maar de citaten die je van hem aanhaalt vind ik niet negatief van hem, of in ieder geval niet storend. Is gewoon netjes geformuleerd. Ik zie wel eens anders  :)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #234 Gepost op: 26-02-2016, 19:45:21 »
Ho FS, ik heb de citaten aangehaald om aan te geven dat dat de punten zijn waarop ik het niet met hem eens ben (op een enkeling na waar ik bij schreef dat ik dat juist wel eens ben). Het zijn dus geen quotes waarmee ik negativiteit wil benadrukken, het zijn punten waarover hij en ik van mening verschillen, waarmee ik ook wil onderschrijven dat niet iedereen het met hem eens is.
Keep calm and eat chocolates!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #235 Gepost op: 26-02-2016, 19:47:17 »
Ho FS, ik heb de citaten aangehaald om aan te geven dat dat de punten zijn waarop ik het niet met hem eens ben (op een enkeling na waar ik bij schreef dat ik dat juist wel eens ben). Het zijn dus geen quotes waarmee ik negativiteit wil benadrukken, het zijn punten waarover hij en ik van mening verschillen, waarmee ik ook wil onderschrijven dat niet iedereen het met hem eens is.

Oh sorry! Dan begreep ik het verkeerd  :-[

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #236 Gepost op: 26-02-2016, 21:03:18 »
Oei widm zonder hints Maar wel met 1 echte mol en 9 mollende kandidaten . Ik denk niet dat dat de oplossing gaat worden.  Hoe kunnen we Dan meespeuren.

Tuurlijk is onze herinnering aan de beleving van oude mol series gekleurd en waren en toen ook kritieken.

Ondanks de kritieken op 2016 zijn de kijkcijfers goed te noemen en dat is voor de makers toch vrij belangrijk. Ik vind de klaas hint niet erg storend, wel de shift in focus van de opdrachten naar de Biecht over de opdracht.
 In oude series zagen we de opdrachten meer in beeld en na de afloop van t spel kregen we de Biecht. Nu vlechten ze die meer door Elkaar

Ik zou pleiten voor meer beelden vd opdrachten, zeker nog wel hints verwerken en misschien de Biecht all extra beelden bij mol talk, want dat schiet in de huidige opzet ook volledig zijn deel voorbij ( gewoon mijn mening)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #237 Gepost op: 27-02-2016, 10:04:04 »
Toen ik de eerste 2 afleveringen telde hoe lang iemand aan het biechten was, viel me ook al op dat eigenlijk de hele aflevering 1 biecht is. Ik dacht "oh dat doe ik wel even", maar je hoort amper iets van de "originele" opdracht.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #238 Gepost op: 27-02-2016, 17:29:07 »
Ik ben het ook niet met Rämons hele betoog eens (beetje fifty-fifty denk ik) maar een belangrijk punt verwoordt hij wel goed: dat het mysterieuze molsfeertje wat je nu bij de Vlaamse mol weer helemaal voelt, in Nederland al jaren ontbreekt / steeds minder wordt. Dat heeft inderdaad deels te maken met verblijfplaatsen, het reizen met een eigen bus e.d. en teveel focus op de spellen en te weinig op de groepsdynamiek. Maar ik vermoed ook dat die groepsdynamiek door het gebrek aan afzien ('opdracht mislukt? jammer, maar we gaan zo weer lekker gezellig aan de maaltijd en lekker slapen') e.d. nu eenmaal een stuk minder interessant is dan jaren geleden.

Ik denk overigens niet dat dat (in zijn geheel) door bekende Nederlanders komt. Eerdere seizoenen met bekende Nederlanders, met als belangrijkste voorbeelden seizoen 6, 9 en 10, vond ik op dat punt een heel stuk leuker om naar te kijken.

Ander minpuntje vind ik de gebrek aan originaliteit bij opdrachten. Een groot aandeel van de opdrachten komt ongeveer op hetzelfde neer, nl. 'zoek iets binnen de tijd en haal geld binnen' af en toe met extra hindernissen. En het excuus dat het na vijftien seizoenen moeilijk is om iets nieuws te verzinnen wordt in Vlaanderen volledig ontkracht.

Sorry voor de negativiteit, ik wil best iets positiefs zeggen, maar ik vind dit seizoen eigenlijk gewoon één groot dieptepunt. Leuke kandidaten (maar absoluut niet de leukste groep ooit) en mooi land dan maar?
« Laatst bewerkt op: 27-02-2016, 17:34:37 door tumtum »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Wat vind je -tot dusverre- van WIDM 2016?
« Reactie #239 Gepost op: 27-02-2016, 18:35:09 »
Zoveel mensen, zoveel zinnen. Het lukt nooit, never, het iedereen naar de zin te maken. Maar goed ook, anders zou het toch zooooo saai worden.
Maar ik denk dat Rämon zich wel iets gematigder mag uitdrukken, ook al ben ik het op een aantal punten met hem eens. Overdrijven in de zin van; "zitten lachend in het vliegtuig met de wetenschap dat er 50 jokers en een aantal vrijstellingen te verdienen zijn" is wat mij betreft geen juiste voorstelling van zaken. Ook het verblijven in sterrenhotels en het gebruik van de telefoon is geen punt om aan te stippen of om over te klagen. Kritiek en verbeterpunten over de inhoud van het programma, mits gematigd naar voren gebracht, altijd goed.
Lama en Spechteke en veel anderen vinden het een leuk seizoen, ik ook.
Ben het wel eens met de opmerking dat er wel weer wat meer mystiek in mag komen.
Vind ook dat er wat voorzichtiger met de hints omgesprongen mag worden. Niet te vroeg in het programma teveel weggeven. Het speuren mag wel wat langer duren.
Over het algemeen denk ik dat er wat meer respect voor de bedenkers en makers van het programma mag zijn. De beste stuurlui staan immers altijd aan wal! Bedenk eens hoeveel werk hier in zit en hoe de "gewone" (niet forum) kijkers naar de afleveringen kijken.
Ook al zijn er deze keer wat teleurstellingen, zoals de K......hint (hoop dat er een andere uitleg aan zal worden gegeven) het blijft een razend populair en heel knap gemaakt programma!
Ik wens iedereen nog een paar hele mooie en hopelijk spannende afleveringen!