En dat kan jij weten want jij weet met welke mensen ik praat? For the record. Er zijn zoveel mensen aan het klagen over dit seizoen. En heel veel mensen ook op straat, of vrienden, kennisen die weten dat ik een enorm molloot ben en die mij vertellen dat ze het dit jaar minder spannend vinden door bepaalde factoren.
Nee ik weet niet met wie jij spreekt. Maar ik vind je bewoordingen 'extreem veel' echt te stevig aangezet. Bij extreem veel denk ik aan minstens driekwart van de kijkers. Als ik hier op het forum kijk, de vergaarbak van molloten, zie ik dat niet zo terug.
Ik begrijp dat je de makers vraagt om het programma te verbeteren, ik vind alleen dat de woorden die jij kiest om dat te doen, niet kloppen. Ik zal even je posts erbij pakken, ik had eerder geen tijd om erop te reageren.
Kandidaten vertrekken van het ene 5 sterren complex naar het andere [knip] Ga me niet verkopen dat de publieke omroep geen geld meer heeft voor de pot als ze wel in weet ik niet hoe'n dure hotels overnachten. 3 weken lang.
Ooit in de DR geweest? Het verblijf in dergelijke hotels kost daar geen drol. Het verblijf in aftandse hotels is een risico, oa ivm het vervuilde water daar. Ik denk dat zieke kandidaten helemaal de serie verpesten, is het niet?
Telefoon inleveren hoeft ook niet meer.
Ik vind het inleveren van de telefoons ook niet meer van deze tijd. We hebben het aan ons zelf te danken dat de kandidaten wel door moeten tweeten (ja daar heb je een oplossing voor aangedragen dat weet ik), maar ook richting vrienden en familie die niet de werkelijke reden van afwezigheid weten en die denken dat je op vakantie bent bijv is het tegenwoordig heel normaal om contact te houden. Ik zie werkelijk niet in waarom het inleveren van de telefoon zou bijdragen aan de kwaliteit van dit tvprogramma.
Jokers/vrijstellingen. Kandidaten weten dat er tijdens hun verblijf minstens 50 jokers en 16 vrijstellingen tot beschikking zullen komen dus ze zitten al lachend in het vliegtuig wetende dat ze gewoon al die essentials gaan pakken omdat ze alles meegemaakt willen hebben.
Ondanks al die jokers en vrijstellingen valt er toch echt iedere week, op 1 week na, iemand af, dus zo erg op rozen zitten ze niet op de heenreis. Nieky heeft hier ook al goeie dingen op gezegd, dat ga ik verder niet herhalen.
Locatie. De locatie is prachtig, chapeau voor de crew. Alleen waarom word er inmiddels vanuit gegaan dat we elk jaar 5 opdrachten in verlaten gebouwen willen zien, of elk jaar lasergame opdrachten op een donker veld.
Persoonlijk vind ik dat toch steeds weer de gaafste opdrachten, en met mij vele anderen. En daarbij, 15 jaar lang 10 afleveringen per jaar, meestal 3 opdrachten per aflevering, hoe wil je dan nog unieke opdrachten kunnen verzinnen? Die opdracht met die piccolo's, geweldig toch hoe dat in beeld werd gebracht? Het opgejaagd worden door mensen met laserguns, wat doet dat met een kandidaat en hoe houdt de mol dan nog zijn hoofd cool, ik hou echt van dit soort opdrachten, ook al zie ik ze ieder jaar weer terug.
Opdrachten. 3 opdrachten bevalt me veel beter dan vorig jaar. Maar het is toch een grap dat t/m aflevering 7 ongeveer 20 opdrachten zijn gespeeld en er een bedrag van 6000 in de pot zit.
Ben ik zeker met je eens, die alles of niets opdrachten zijn bij voorbaat al gedoemd te mislukken, ik vind dat ook erg jammer.
Ohja, en die testopdracht. Blijf eraf. De test is de test. Daar moet je gewoon afblijven. Ik kijk de seizoenen 1/2/3/4/5/6/7/8/9/10/11 met ZOVEEL plezier terug. Wat een goeie tijd was dat.
Weet je zeker dat je dat niet vooral met plezier terugkijkt uit jeugdsentiment? Een aantal van die seizoenen kregen ook echt stevige kritieken op z'n tijd. Ik geloof nooit zo in vroeger was alles beter. En Art is gewoon de leukste presentator om naar te kijken
(maar dat kan er aan liggen dat ik een vrouw van ongeveer zijn leeftijd ben
)
En wat betreft het afzeiken. Mijn stukje gaat vooral over hoe WIDM zich (in mijn ogen niet perse positief) heeft ontwikkeld door de jaren heen. Extreem veel mensen zijn het daarmee eens,
Hier staat dat 'extreem veel mensen'. Ik vraag me af in hoeverre je dat kunt onderbouwen. En door dat zo te gebruiken lijkt het wel op afzeiken, imo
Ik ben ook een van de weinige die niet zegt dat de kloosterhint dit seizoen verpest heeft. Hints zijn hints, en dat ga je toch houden. Niemand houdt je daarmee tevreden, want als je hints er helemaal uitschrapt krijg je ook kritiek..
Tja, over hints ben ik dan weer negatiever dan jij, van mij hoeven ze er niet in, al was het alleen maar om de overload aan theorieën hier op het forum wat in te dammen