Auteur Topic: Aflevering 5 - opdracht 2 - symbolen uit de taino tijd  (gelezen 34191 keer)

Offline loetjef

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - symbolen uit de taino tijd
« Reactie #20 Gepost op: 30-01-2016, 22:17:20 »
nee als hij wat met die geldkist heeft gerommeld was dat vorige week. Toen werd het door Ellie ook gebracht als opsporing verzocht. Te weinig geld voor zo'n grote opdracht. Nu was er geen aandacht voor.
 volgens mij is dat geluid (die oproep aan haar) later over beeld heen gezet, anders hadden de anderen het in de boot ook moeten horen. Typisch geval van een beetje manipuleren met beeld en geluid denk ik

ik vond die 1500 van vorige week in verhouding véél beter dan 1000 bij deze opdracht, maar dat is persoonlijk denk ik

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - symbolen uit de taino tijd
« Reactie #21 Gepost op: 30-01-2016, 22:44:50 »
Onbegrijpelijk dat niemand mee met Klaas ging toen hij de kist openmaakte, als hij de mol is kon hij geld laten liggen. Hoewel dit wel erg risicovol is, er zou nog altijd een kandidaat achteraf in de kist kunnen kijken (dit in tegenstelling tot de klauteropdracht met de sleutels waar niemand hem kon zien), daarom dat ik het weinig waarschijnlijk acht dat Klaas daar geld heeft laten liggen. Bovendien is 1000 euro ook niet zo veel voor een relatief eenvoudige opdracht, het volgende opdracht waar ze de verhalen moesten doorgeven is veel moeilijker en bracht ook maar 1000 euro op.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - symbolen uit de taino tijd
« Reactie #22 Gepost op: 30-01-2016, 22:46:08 »
Onbegrijpelijk dat niemand mee met Klaas ging toen hij de kist openmaakte, als hij de mol is kon hij geld laten liggen. Hoewel dit wel erg risicovol is, er zou nog altijd een kandidaat achteraf in de kist kunnen kijken (dit in tegenstelling tot de klauteropdracht met de sleutels waar niemand hem kon zien), daarom dat ik niet weinig waarschijnlijk acht dat Klaas daar geld heeft laten liggen.

Nogmaals: deed Suus niet iets soortgelijks?

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - symbolen uit de taino tijd
« Reactie #23 Gepost op: 30-01-2016, 22:46:42 »
Ja in de brievenbus

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - symbolen uit de taino tijd
« Reactie #24 Gepost op: 30-01-2016, 22:48:56 »
precies... Kreeg een letterlijke Suusflashback

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - symbolen uit de taino tijd
« Reactie #25 Gepost op: 30-01-2016, 22:50:09 »
Het lijkt dezelfde kist te zijn als op de rotswand. Ik had het wel tof gevonden als de opdrachten in omgekeerde volgorde waren geweest: Dat Klaas er bij de Taino-opdracht maar 1000 euro had uitgehaald en dat ze dan bij de klimopdracht een aflevering later de overige 1500 (die die er in had laten zitten) konden verdienen ;D

Maar helaas heeft Klaas geen tijdmachine, dus houd ik het er op dat een Mol met lef gewoon 500 euro er uit laat. Maar wel één van de twee opdrachten, anders wordt het zo'n eentonige 10e aflevering.
...óf niet!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - symbolen uit de taino tijd
« Reactie #26 Gepost op: 31-01-2016, 00:00:05 »
Klaas doet hier bijna alles goed.

- Niemand ziet een boei in het begin en ze verliezen allemaal al een beetje de hoop dat ze nog iets vinden. Het is toch Klaas die als eerste de boeien opmerkt zodat de kandidaten eindelijk in het speelveld komen.
- Bij de eerste boei zegt Klaas al voor dat Cécile het symbool ziet dat het een fout aapje is (wat ook zo is). Hij doet dus zelfs geen moeite om Cécile de fout te laten maken.
- Bij de tweede boei waar Klaas komt, haalt hij er een goed symbool uit en voor dat Cécile het ziet, labelt Klaas het (correct) als een goed symbool.
- Bij de derde boei haalt Klaas een goede 'Rop' uit het water en zegt hij weer voor Cécile dat hij goed is.
- Bij de vierde boei zegt Klaas ook weer als eerste dat de schildpad goed is (en dat is ook zo). Terwijl Cécile twijfelt, overtuigt Klaas haar nog een beetje.
- Uiteindelijk halen ze (buiten beeld) nog een 'baby' uit het water en die blijkt goed te zijn, want de code klopt.

Klaas is hier werkelijk de held van deze opdracht. Hij kon ook niet op voorhand bedacht hebben om het goed te doen en dan (wat nog steeds een hypothese is trouwens) wat geld te laten liggen, want voor hetzelfde geld is iemand anders bij de kist en heeft Klaas dan (meer dan) 1000 euro in de pot gebracht.

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - symbolen uit de taino tijd
« Reactie #27 Gepost op: 31-01-2016, 00:22:03 »
Klaas doet inderdaad alles goed, maar het kwam op mij wel nogal geforceerd over, ook totaal niet hoe hij zich verder presenteert. Brengt mij meteen bij de vraag, als Klaas mol is, waarom zou hij dit dan doen? Alleen om het moraal weer een beetje terug te brengen of wellicht om weer wat vertrouwen te kweken? Iedereen lijkt hem te vertrouwen, ze laten hem zelfstandig en alleen de kist openen. Als kandidaat was Klaas in ieder geval in bloedvorm ;).

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - symbolen uit de taino tijd
« Reactie #28 Gepost op: 31-01-2016, 00:34:03 »
Klaas doet inderdaad alles goed, maar het kwam op mij wel nogal geforceerd over, ook totaal niet hoe hij zich verder presenteert. Brengt mij meteen bij de vraag, als Klaas mol is, waarom zou hij dit dan doen? Alleen om het moraal weer een beetje terug te brengen of wellicht om weer wat vertrouwen te kweken? Iedereen lijkt hem te vertrouwen, ze laten hem zelfstandig en alleen de kist openen. Als kandidaat was Klaas in ieder geval in bloedvorm ;).

Ach, ik vind niet dat je als Mol geld moet binnen brengen voor de moraal. ;) Hoogstens om je minder verdacht te maken. In dat opzicht vind ik 1000 euro (op dat moment 1/5 van de pot) toch weeral behoorlijk bijgedragen. Als je de -2340 in rekening brengt waar hij dan eventueel voor verantwoordelijk zou zijn als Mol dan heeft hij toch terug een positief saldo denk ik.

Als je je minder verdacht wil maken, dan vind ik 200 euro bij een laseropdracht of 200 euro bij de fietsopdracht perfect, maar dit is toch best een aardig bedrag waar hij voor zorgt.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - symbolen uit de taino tijd
« Reactie #29 Gepost op: 31-01-2016, 00:35:08 »
precies... Kreeg een letterlijke Suusflashback

LoL.

Iedereen lijkt hem te vertrouwen, ze laten hem zelfstandig en alleen de kist openen. Als kandidaat was Klaas in ieder geval in bloedvorm ;).

En vervolgens noemen ten minste 3 kandidaten hem bij de test...  ::rofl::

Offline Zuurkool

  • Forumlid
  • Dat vind ik nou wel heel apart..
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - symbolen uit de taino tijd
« Reactie #30 Gepost op: 31-01-2016, 00:40:24 »
Klaas is hier werkelijk de held van deze opdracht. Hij kon ook niet op voorhand bedacht hebben om het goed te doen en dan (wat nog steeds een hypothese is trouwens) wat geld te laten liggen, want voor hetzelfde geld is iemand anders bij de kist en heeft Klaas dan (meer dan) 1000 euro in de pot gebracht.

En hij haalt daarmee tevens twee van de drie getallen van de cijfercode binnen (Tim en Taeke vinden het kruisje). Als hij gewoon 4 stukjes kaart zonder kruisje had gevonden, dan was het een ander verhaal. Maar in dit geval levert Klaas het grootste aandeel in het slagen van de opdracht en het verdienen van geld.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - symbolen uit de taino tijd
« Reactie #31 Gepost op: 31-01-2016, 00:56:05 »
En hij haalt daarmee tevens twee van de drie getallen van de cijfercode binnen (Tim en Taeke vinden het kruisje). Als hij gewoon 4 stukjes kaart zonder kruisje had gevonden, dan was het een ander verhaal. Maar in dit geval levert Klaas het grootste aandeel in het slagen van de opdracht en het verdienen van geld.

Klopt. Als hij de Mol is, is dit echt maf. Vertrouwen winnen door af en toe een schamel bedrag in de pot te brengen dat kan ik begrijpen, maar de pot echt gaan vullen dat kan toch niet de bedoeling zijn.

Zonder de kloosterhint had ik nu echt wel voor Rop gegaan denk ik. Gewoon uit het hoofd (dus ik kan dit even niet staven met keiharde cijfers vanwege het late uur) denk ik dat Rop en Cécile minder geld in de pot brengen dan Klaas (exclusief de macht over de test opdracht uiteraard).

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - symbolen uit de taino tijd
« Reactie #32 Gepost op: 31-01-2016, 01:00:47 »
Klopt niet , zou op Rop lijken (aldus Klaas en Cecile) maar is niet zo...
1e Links..

Omnia vincit amor

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - symbolen uit de taino tijd
« Reactie #33 Gepost op: 31-01-2016, 01:06:17 »
Klopt niet , zou op Rop lijken (aldus Klaas en Cecile) maar is niet zo...
1e Links..


Dat is toch gewoon het juiste symbool? Ok, het is geen exacte kopie van Rop's foto op zijn identiteitskaart, maar ik zie wel waarom ze het symbool met Rop vergelijken. ;D


Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - symbolen uit de taino tijd
« Reactie #34 Gepost op: 31-01-2016, 01:18:26 »

Ja inderdaad, bij nader inzien..excuus ...

*Helemaal gelijk Hulpmol!!*

Geen excuses nodig. We vergissen ons allemaal wel eens. ;)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - symbolen uit de taino tijd
« Reactie #35 Gepost op: 31-01-2016, 01:21:14 »
Geen excuses nodig. We vergissen ons allemaal wel eens. ;)
Merci :)
Omnia vincit amor

Offline Cookie

  • Forumlid
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - symbolen uit de taino tijd
« Reactie #36 Gepost op: 31-01-2016, 02:40:48 »
Een echte mol zou met deze opdracht foute strategie opperen (Tim), tijdrekken (Rop, Marjolein, Annemiek), code verwisselen, geld laten liggen (Klaas), kloten met de porto (Annemiek).

Annemiek heeft haar kaarten verspeeld als mol door aan het begin de juiste tactiek voor onthouden van plaatjes te opperen.


Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - symbolen uit de taino tijd
« Reactie #37 Gepost op: 31-01-2016, 08:27:46 »
En wat nou als iemand anders eerder bij de kist aankwam? Dan vind ik die 5 gevonden symbolen wel een beetje te veel voor een mol hoor.
Klaas lijkt inderdaad alles goed te doen. Misschien heeft hij vermoedens dat Cecile hem verdenkt als mol en wil hij Cecile op een dwaalspoor zetten. Wel een erg dure manier om vertrouwen te kopen.  :-\\

Wat is me dan wel afvraag: hoeveel tijd zouden ze hebben gekregen om het slot te openen? Met twee cijfers van de code op de goede plek is het natuurlijk prima te doen en zelfs met een een cijfer goed zijn het slechts 100 opties om te proberen, wat wel te doen is binnen een paar minuten.

En die code 113:
1: A; 13: M; Annemieke (maar zij is de mol niet)
11: K; 13: M; Klaas Mol?
11: K; 3: C; ?

Apart dat Annemieke de oproep van taeke niet hoort...
Dat kwam zo enorm gemonteerd over om haar maar verdacht neer te zetten. Die hele boot werd flink verdacht gemaakt, maar het werd mij niet duidelijk waar het nou aan lag dat ze geen goede codes binnenhaalden.

Zijn lichaamstaal bij de kist suggereert toch wel erg dat Klaas iets in de kist laat liggen. Met zijn rug naar de kandidaten, snel biljet omhoog willen houden, kist willen sluiten en dan met een scheef oog opzij kijken of iemand hem gevolgd is. Wat dan vreemd is, is dat we een shot van de boten te zien krijgen en daarna weer van Klaas, waarbij de kist weer gedeeltelijk open is en hij hem nog een keer sluit.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2016, 08:54:59 door molton »
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - symbolen uit de taino tijd
« Reactie #38 Gepost op: 31-01-2016, 09:19:54 »
Ohhhh deze opdracht!!! Doet mij totaal twijfelen..... ::jaja::
Klaas had hier zoveel momenten om te mollen, hij had niet naar de boeien hoeven te wijzen, hij wijst de goede aan ook al is er twijfel bij Cecile...Ook bij de fietsopdracht had hij dat nummer gewoon laten liggen. Zeer onmols. Ik vond Tim (plus Taeke) nog het meest verdacht hier....Vooral Tim die meteen verkeerde strategie oppert van het onthouden.
Meer L

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 5 - opdracht 2 - symbolen uit de taino tijd
« Reactie #39 Gepost op: 31-01-2016, 10:21:57 »
Zijn die symbolen op de blokjes voor het spel vereenvoudigd weergegeven?


Ik heb eens gezocht op Taino-symbolen, en de betekenis daarvan, maar ik kan zo snel niet het "Rop-symbool" terugvinden.