En wat nou als iemand anders eerder bij de kist aankwam? Dan vind ik die 5 gevonden symbolen wel een beetje te veel voor een mol hoor.
Klaas lijkt inderdaad alles goed te doen. Misschien heeft hij vermoedens dat Cecile hem verdenkt als mol en wil hij Cecile op een dwaalspoor zetten. Wel een erg dure manier om vertrouwen te kopen.
Wat is me dan wel afvraag: hoeveel tijd zouden ze hebben gekregen om het slot te openen? Met twee cijfers van de code op de goede plek is het natuurlijk prima te doen en zelfs met een een cijfer goed zijn het slechts 100 opties om te proberen, wat wel te doen is binnen een paar minuten.
En die code 113:
1: A; 13: M; Annemieke (maar zij is de mol niet)
11: K; 13: M; Klaas Mol?
11: K; 3: C; ?
Apart dat Annemieke de oproep van taeke niet hoort...
Dat kwam zo enorm gemonteerd over om haar maar verdacht neer te zetten. Die hele boot werd flink verdacht gemaakt, maar het werd mij niet duidelijk waar het nou aan lag dat ze geen goede codes binnenhaalden.
Zijn lichaamstaal bij de kist suggereert toch wel erg dat Klaas iets in de kist laat liggen. Met zijn rug naar de kandidaten, snel biljet omhoog willen houden, kist willen sluiten en dan met een scheef oog opzij kijken of iemand hem gevolgd is. Wat dan vreemd is, is dat we een shot van de boten te zien krijgen en daarna weer van Klaas, waarbij de kist weer gedeeltelijk open is en hij hem nog een keer sluit.