Het typen zit bij geen van allen in de vingers anders hadden ze kunnen weten dat stewardes juist wel met alleen linkerdeel te typen is oftewel de zin klopt niet. Bij allen waren de fouten echt en niet gespeeld, behalve bij Klaas: die maakt van secretaressedag vóór dat andere woord, dat andere woord vóór secretaressedag en dat is duidelijk opzettelijk. Als ik niet dit forum had gelezen, had ik vanaf dat moment geweten dat Klaas de mol moet zijn.
Waarom zou hij zichzelf echter zo in de kijker spelen? Want dat was aan het eind, en toen wist hij al dat er meerdere zinnen fout waren (zoals wereldbol). Opdracht was dus al mislukt, en hij had dit gewoon goed kunnen doen. Ik vind juist kandidaten die hier goed hun best doen verdacht.
En nog even verder denkend: waar zou de mol willen staan? Ik dacht eerst in het midden, maar bij langer nadenken denk ik: misschien wel aan het schrijfbord. Daar kun je het meest mollen: fout doorgeven, fout opschrijven etc. Ik probeer ook een beetje contra te denken ;-)
----
Kunnen we nog wat met de zinnen?
Aan de ene kant staan er opvallende woorden, die allemaal gaan over een het intypen op TOETSENBORD:
- Stewardess (niet)
- Waarzegster
- Zeveraarster
- Secretaressedag
- Aardgasreserves
- Verbeteraars
- Topprioriteit
- Typewriter
Aan de andere kant staan voornamelijk getallen:
- 38
- 35
- 1
- 24 (x2)
- 11
Mmmm, al geprobeerd woorden te koppelen aan deelnemers, en cijfers, wie biedt?