Er zijn vast gradaties in luxe als het om verblijfplaatsen gaat, in welk land dan ook. En laat de groep eens in een klein blokhutje slapen, in tenten kamperen of blend de nacht in een opdracht (trein in seizoen 7, handgemaakte klok in seizoen 8 ). Er is zoveel variatie te bedenken. In de Mol 4 hebben ze bijvoorbeeld een luxe hotel als beloning voor kiezen voor de groep ingezet.
WIDM is een programma dat heel veel ruimte voor creativiteit biedt. Ik denk dat dat met elk jaar minder wordt benut en dat sommige molloten dat jammer vinden.
Dank, precies verwoord wat ik wilde zeggen.
Ik ben het echt wel met bepaalde opmerkingen van je eens, maar ik snap nog steeds niet waarom je die luxe hotels erbij blijft halen. Dat ligt ook gewoon aan het land.
Ik zal het je iets uitgebreider uitleggen, misschien snap je het dan.
Het gaat niet letterlijk om die luxe hotels. Wie is de mol is programma dat zichzelf wil vernieuwen, wat ook goed is. Maar je ziet een hele duidelijke lijn met dat de productie het steeds meer op een prachtige film wil laten lijken. Als je in 2014 nog dacht dat het mooiste strand wat we ooit op tv hadden gezien in de Filipijnen lag, kon je 1 jaar later alweer zien waar er NOG een mooier strand lag, namelijk op de Dominicaanse Republiek. Prachtige locaties geniet iedereen van maar je ziet gewoon die lijn waar ik het over had dat ze jaar na jaar mooier willen maken. Door middel van dat soort locaties, al die prachtige hotels waarin ze overnachten, creeer je een hele gezellig goedlachse groep. Dat is op-zich mooi.
Maar het wedstrijd element lijkt er steeds minder door te worden. Ga molseries terugkijken en screenen naar hoe hard het spel werd gespeeld, en dat er door eens in tentjes te slapen (denk aan s10) dat er ook wel een lichte irritaties konden zijn. Dan maakt een spel ook wel wat harder. Er hoeven geen ruzies te zijn, maar als je naar de afleveringen 10 uit seizoenen 6,7,8,9,10 kijkt zitten er toch 10 kandidaten bij elkaar die het goed met elkaar konden vinden en allemaal aan het lachen zijn op de terugblik. En in AL die seizoenen zijn er irriaties geweest, of discussies. Door omstandigheden, door persoonlijkheden die licht botste. Maar dat maakt het spel ook spannend. Ik haat de manier waarop Robinson is veranderd (dat in een ander topic) maar het mooie daaraan is je echt het gevoel hebt dat je naar een wedstrijd zit te kijken waarin iedereen naar die finale wil en dat er soms wel eens woorden zijn. Dat wordt uiteindelijk daargelaten en niet meegenomen naar NL maar ik denk wat veel mensen nu voelen (en zien), waaronder ik, is dat de groep met het jaar hechter lijkt te worden, er 0 discussies zijn, ze elkaar veel meer gunnen als eerst, alles draait om zoveel mogelijk grapjes maken en een soort auditie doen voor als WIDM is afgelopen. En nu kom ik terug op die hotels, door zo luxe elke keer te overnachten hebben de kandidaten ook de ruimte om zo enorm te hechten aan elkaar wat ergens leuke tv opbrengt en leuk is voor later, maar het gewoon simpelweg minder spanennd maakt. Laat ze maar weer eens in een tent kamperen, of in een 2 sterrenhotel slapen. Weet ik zeker dat ze ook voelen op locatie dat het een spel is en dat het 99% procent mentaal zwaar is maar ook wel een fysiek en dat er een mooie balans is.
Sinds een paar jaar zijn we elk jaar ook verzekerd van 3 afleveringen rondom een parelwit strand, en horen we biecht na biecht over hoe geweldig het daar is. Wat creeer je dan? Je ziet kandidaten bijna denken. 'Het is hier zo geweldig, geld in de pot komt later wel, of gewoon niet' We zitten hier en we moeten genieten! Gevolg: de pot krimpt elk jaar.
Ik wil hier best nog over verder discussieren als er mensen zijn die het niet of niet volledig met me eens zijn