Interessant is natuurlijk als Annemieke wel op het aanbod was ingegaan, wat had Klaas dan gedaan? Had hij inderdaad de vijf jokers ingezet zodat Annemieke de vrijstelling kon inzetten. Of had hij haar gepiepeld en de zwarte ingezet zodat ze, én 5 jokers kwijt was aan hem én aan de vrijstelling niets heeft gehad. Ik denk persoonlijk het laatste.
Een kandidaat zou hem volgens mij altijd inzetten om de kans zo gelijk mogelijk te houden tijdens de test tussen hem/haarzelf en de rest. Het feit dat hij overweegt het niet te doen doet inderdaad mols aan. Toch durf ik nog niet de Klaastunnel in.
Ik las dat iemand zei dat we niet alle hints naar Klaas moeten negeren. Maar betrap mezelf erop dat ik zelf veel op hem let, juist vanwege de kloosterhint. Wat nou als dat precies is wat de bedoeling is. Dat het de bedoeling is dat wij de richting van Klaas opgestuurd worden juist zodat we minder 'gefocussed' zijn op de rest. Iedereen roept het is Klaas. Laat ik dan maar 'contra' denken en voor een ander gaan. Maar ja wie dan hè.
Kijkend naar de laatste aflevering denk ik toch Tim. Ik weet niet precies waarom, het is een gevoel. Ik denk namelijk dat bij het afrekenen van de inkopen teveel is betaald. Waardoor het weliswaar lijkt alsof de opdracht geslaagd is maar het veel meer had kunnen en moeten zijn (toegegeven dit zou Klaas ook gedaan kunnen hebben). Kijkend naar het verloop bij de 4-op-een-rij opdracht valt t mij op dat Tim weliswaar twee keer 2 jokers binnen hengelt maar tegelijkertijd wel tot vijf keer toe een derde item in een rij legt, bij zowel minbedragen als jokers en vrijstellingen. Of je bent kandidaat en hebt t spel niet goed begrepen of je bent de mol.
GOed dit verhaal is nu lang genoeg. Ik ben er nog steeds niet uit, al vind ik klaas nog steeds te voor de hand liggend. En als het hem is voel ik me als molloot niet serieus genomen met zo'n dikke kloosterhint in mijn gezicht.