Ik ga er vanuit dat ze het startkapitaal mochten houden. Wat ze verder uitgaven waren eigen kosten en moest naar de middenstand. Ze hadden nu het startkapitaal en en krappe verdubbeling als eindresultaat. De behoudende berekening gaat uit van een omzet van meer dan 20.000. Daar kan die 5000 af (startkapitaal, plus verdubbeling daarvan). Als ik de strategie mag geloven, is van de resterende 15.000 hooguit de helft inkoop. Is er dus nog steeds op zijn minst 7500 peso vertrokken. Nogmaals... Ik heb die omzichtig erg behoudend berekend, zodat ik daar zeker te laag zit, vermoed ik.
Ja, dat was ook mijn beeld - Art gaf 2500 peso en vroeg aan het einde van de avond al het geld dat ze hadden terug. Dat was 5200 peso en daarmee was de opdracht geslaagd. Ze hebben dus 2700 peso winst en dat had echt in de buurt van de 10000 moeten zijn als je alle bestellingen volgt. Ik snap dat handjeklap/'friends' aan het einde wel
------
In de categorie "het betekent vast niets en het is een beetje vanuit de Klaas-tunnel": iedereen heeft een naambordje op, alleen bij Klaas is die leeg... Is voor hem het Mol logo voldoende....?
----