Auteur Topic: Wie is de Mol? 2017  (gelezen 596818 keer)

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #400 Gepost op: 28-06-2016, 20:00:59 »
Nou en? Gaan we die "ongeschreven regel" nou weer voor de dag halen?

dan wordt het tijd dat die "ongeschreven regel" een keer ontkracht wordt..
er was eens......

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #401 Gepost op: 29-06-2016, 13:09:40 »
Ik zie ineens nog een naam: tussen 6 mei en 4 juni heeft een zekere Gwen van Poorten een twitterstilte. Past dat een beetje in het datumplaatje?


Zij werkt(e) onder meer voor BNN.



Grrr. Loos alarm, zo lijkt het (naam was al genoemd, dacht ik ook eens met een nieuwe naam te komen van iemand met een twitterloze periode).
« Laatst bewerkt op: 29-06-2016, 13:21:59 door Bodejos »

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #402 Gepost op: 29-06-2016, 17:23:17 »
Grrr. Loos alarm, zo lijkt het (naam was al genoemd, dacht ik ook eens met een nieuwe naam te komen van iemand met een twitterloze periode).

Loos alarm? Ben daar niet zo zeker van... hou haar nog wel in de gaten  ::tandpastasmiley::
Ze past in ieder geval wel goed in het plaatje van een WIDM-deelnemer...

Offline witte raaf

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #403 Gepost op: 29-06-2016, 22:48:49 »
Zij was in Nederland tijdens de opnames (in Nijmegen aan het hardlopen zie ik op twitter) & heeft al meegedaan aan 7 zeeen. Sluit haar niet meteen uit maar omdat we haar 'profiel' dus al ergens hebben gezien ga ik daar niet vanuit.



ik had de tweet anders geinterpreteerd, de marikeloop is een hardloop wedstrijd voor vrouwen waar aan ride to play als goed doel gekoppeld is, de deelneemsters kunnen extra doneren voor dit goede doel. dus ik interpreteer dat met dames alle deelneemsters en niet slechts nicolien en miranda wordt bedoeld.

nicolien is ambasadeur van ride to play, of ze ook actief is geweest op die dag is volgens mij niet te halen uit die tweet.

we wachten af, maar zullen het mogelijk nooit weten.
« Laatst bewerkt op: 29-06-2016, 23:08:18 door witte raaf »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #404 Gepost op: 1-07-2016, 13:02:47 »
Misschien is Marly van der Velden een mogelijkheid? Sowieso heeft ze rond de tijd van de opnames vakantie van GTST, maar juist door een interview in de krant dacht ik: kandidaat?

Er werd haar gevraagd over de cliffhanger van dit seizoen, en ze had het erover dat ze dat natuurlijk niet ging vertellen. En ook werd haar vervolgens gevraagd of ze het niemand heeft gezegd. Toen zei ze dus dat ze het wel aan haar vriend had gezegd. De volgende zin was echter de (in mijn ogen) interessantste: 'Net als bij Wie is de Mol waarbij je een iemand in vertrouwen mag nemen' (in die trend). Aparte vergelijking als iemand niet aan die serie heeft meegedaan!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #405 Gepost op: 1-07-2016, 15:54:07 »
Misschien is Marly van der Velden een mogelijkheid? Sowieso heeft ze rond de tijd van de opnames vakantie van GTST, maar juist door een interview in de krant dacht ik: kandidaat?

Er werd haar gevraagd over de cliffhanger van dit seizoen, en ze had het erover dat ze dat natuurlijk niet ging vertellen. En ook werd haar vervolgens gevraagd of ze het niemand heeft gezegd. Toen zei ze dus dat ze het wel aan haar vriend had gezegd. De volgende zin was echter de (in mijn ogen) interessantste: 'Net als bij Wie is de Mol waarbij je een iemand in vertrouwen mag nemen' (in die trend). Aparte vergelijking als iemand niet aan die serie heeft meegedaan!

Ze tweet vanaf 31 dec 2015 niet meer. Maar is op Instagram wel gewoon actief. Ze post gewoon dingen in mei en juni en vaak ook dingen waarin ze mensen tagt.

Dat is een interessante, aangezien er natuurlijk altijd een vertrouwings persoon kan zijn die foto's op een account zet maar als je mensen gaat taggen (andere vrienden, vaak ook bn'ers in geval van bn'ers, dan zou je 100 vertrouwings personen moeten hebben)
Dus ik denk wel dat je haar kunt afstrepen.

Ik denk dat ze gewoon vaak het programma heeft gezien en dus ook wel weet dat je bij programma's als Robinson en WIDM vertrouwingspersonen mag hebben omdat je niet mag laten weten dat je meegaat. Vrienden van haar hebben in het ER gezeten, maar ik denk niet dat je perse kandidaat moet zijn geweest in Wie is de mol om te weten dat er iemand mag worden ingelicht qua deelname..

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #406 Gepost op: 1-07-2016, 16:06:49 »
Wat natuurlijk altijd goed is om te weten, is dat ze het programma kijkt/kent. Een naam om misschien in de gaten te houden in de aankomende jaren... ;)
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #407 Gepost op: 1-07-2016, 16:22:07 »
nicolien is ambasadeur van ride to play, of ze ook actief is geweest op die dag is volgens mij niet te halen uit die tweet.

Daar kan ik uitsluitsel over geven. ALS iemand met de Marikenloop heeft meegedaan is dat makkelijk te achterhalen via Google.
Familie van mij heeft meerdere keren meegedaan en de resultaten zijn nog steeds easy to find.

Nicolien Sauerbreij heeft zelf NIET meegelopen met de Marikenloop!

 ::zwaai:: ::zwaai:: ::zwaai::

Offline witte raaf

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #408 Gepost op: 1-07-2016, 20:54:13 »
Kan iemand haar herkennen? De twitter account van de marikenloop twwet deze foto op 22 mei als ze hier niet ok staan lijkt het me dat ze er die dag ook niet was. Kan op telefoon niet goed zien of ze het is of niet.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #409 Gepost op: 1-07-2016, 21:01:21 »
Dat is ze met die cheque
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #410 Gepost op: 16-07-2016, 18:57:07 »
Heel misschien is presentatrice Carrie ten Napel een kandidaat, al is de stilteperiode eigenlijk net wat te kort (vergelijkbaar met Roos Schlikker). Na 15 mei heeft Carrie nog eenmaal geretweet tot het moment dat ze verslag doet van de Romeinse Spelen in de buurt van Nijmegen op 3 juni. Op 15 mei twittert Carrie dat ze in de VS zit, maar dat kan een rookgordijn zijn, net als bij Marlijn twee jaar geleden. Carrie kent in elk geval het programma.

* = Nieuw of veranderd ten opzichte van het vorige overzicht, anderhalve maand geleden

Kanshebbers
* Curt Fortin
Diederik Jekel
* Jochem van Gelder (mooi gevonden, Rämon!)
Mimoun Oaïssa
Stijn van Vliet


Omwille van de leesbaarheid plaats ik een afbeelding van de lijst met BN'ers bij wie de deelname twijfelachtiger of simpelweg uitgesloten is.

De kandidaten of de crewleden zijn niet ontdekt. Dat was vorig jaar wel zo. Ik vind het daarnaast opvallend dat onder anderen bij Art, Diederik Jekel en Jochem van Gelder sprake is van een groot Twittergat. Kandidaten mogen tegenwoordig doortwitteren. Waarom doen ze dat dan niet? Zou het dit jaar zo zijn dat een of meer (dunner bevolkte?) landen worden aangedaan waar de internetdekking te wensen overlaat? Je zou dan eigenlijk drie kaarten erbij moeten pakken.

In Midden-Amerika zouden dan Belize, Guatemala en/of wellicht Honduras mogelijk zijn. Voor Zuid-Amerika kom je uit op Guyana, Peru, Bolivia, Paraguay en/of eventueel Ecuador (Suriname kan ook, maar da's nogal tricky). De opties voor Afrika zijn talrijker, met onder meer Ivoorkust, Togo, Gabon, Senegal, Namibië, Botswana en de landen in Zuidoost-Afrika. In de oksel van Afrika ligt de internetdekking wel hoger. Voor Azië zie ik minder opties, omdat de dekking in India en Zuidoost-Azië hoog ligt. Kirgizië zou bijvoorbeeld wel kunnen. Eilandhoppen in Oceanië lijkt me sterk: dan zouden ze viermaal achtereen een eiland bezoeken. Er moet natuurlijk ook genoeg te zien zijn. Ik vraag me af of dat in Kirgizië en Oceanië het geval is. Misschien worden we simpelweg op een dwaalspoor gezet, dat kan ook. Over een paar maanden weten we 't.

anoniem 24971

  • Gast
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #411 Gepost op: 17-07-2016, 23:31:37 »
Nou en? Gaan we die "ongeschreven regel" nou weer voor de dag halen?

Ik zie niet in waarom we die zouden negeren. Tot nog toe hebben er nog geen kandidaten meegedaan die al aan een grote andere spelshow meededen voor zover ik weet, en zo ja, dan altijd eerst Wie is de Mol? en daarna pas een ander TV-spelletje. Met deze regel in het achterhoofd zou de AVROTROS dus niet voor Curt, Maryam of Nicolien kiezen vanwege Expeditie Poolcirkel, Atlas en De Zeven Zeeën.

Het kan dat ze het ineens besluiten om dat credo te negeren, absoluut, of dat het 'toevallig' nooit iemand geweest is die al heeft meegedaan aan een andere show.

Verder denk ik dat we ook best eens aan correspondenten (van de NOS of RTL) mogen beginnen te denken. Met een harpist en een politieagente vorig jaar zou ik daar niet meer versteld van staan. Laten we in ieder geval hopen dat er geen vloggers tussen zitten.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #412 Gepost op: 18-07-2016, 12:19:29 »
Regina had al eerder meegedaan aan Peking Express Vips, dus destijds was het nog geen probleem. Maar ik kan me voorstellen dat na o.a. Robinson en alle andere BN'er-spelshows die daarna kwamen ze die 'regel' (d.w.z. voorkeur) hebben bedacht.
Maar vergeet ook niet dat Airen ook al eerder had meegedaan aan Fort Boyard ::vergroot:: Iets andere opzet wel, maar hetzelfde genre. En ik kan me voorstellen dar ze na de discussie van afgelopen jaar iets sneller een oogje zullen toeknijpen. En dan vooral bij de wat onbekendere shows als Atlas of de Zeven Zeeën zijn de tv-kijkers ze al wat sneller vergeten.
...óf niet!

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #413 Gepost op: 18-07-2016, 17:26:32 »
Laat dan Mariana Verkerk maar terugkeren! :D

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #414 Gepost op: 19-07-2016, 21:10:07 »
@Molzkovicz

Thanks voor de heldere samenvatting! ::ok::

Ik had begrepen dat Diederik en Coosje een koppel zijn dus 1 van hun mogen ze sowieso schrappen en aangezien Coosje dus die reunie had lijkt me het onwaarschijnlijker dat zij heeft meegedaan dan Diederik.

Het lijstje kanshebbers, misschien en absoluut niet is helder maar 1 iemand zou ik toch naar de kanshebbers verplaatsen.

Roos Schlikker. Ze staat bij Misschien vanwege een 'korte' twitterstilte. Maar in mijn ogen is 14 mei/3 juni niet kort. Ik tel dan toch een kleine 20 dagen. Ze heeft in die hele periode niet getweet en niets geplaatst op instagram. Op instagram plaatste ze net voor 14 mei dat ze terug was van een familie vakantie dus op vakantie kan ze ook niet meer zijn geweest. En ze is een fanatieke twitteraar. Op instagram is ze ook geregeld actief.
20 dagen is 1. niet kort en 2. ze hoeft het niet perse tot de finale gered te hebben... al zit je met 20 dagen toch al bijna in de finale. Op wat rust/reis dagen na.
Mocht ze nou van 14 tot 21 mei niet getweet hebben kan je nog zeggen, kort/twijfelachtig maar voor iemand die zo actief op sociale media EN een passend WIDM profiel heeft > volgt het programma, tweet er vaak over en is ook iemand die sociaal goed ligt, veel volgers waaronder veel ex kandidaten. Ik zou haar absoluut naar de kanshebber lijst verschuiven. Staat ook gezelliger, anders is zo kaal aan de vrouwen kant  ::vergroot:: ::rofl:: ;D

En nog over die ongeschreven regel.
Ik denk dat we het met een korreltje zout mogen nemen, al zet ik er wel als opmerking bij: reality shows die door minder als 500.000 mensen worden bekeken kunnen prima kandidaat leveren aan WIDM. ER heeft ruim een miljoen kijkers en heeft ook veel afleveringen. De kans dat je iemands profiel dan al kent is vele malen groter dan dat iemand 3 rondes in de zeven zeeen of de schat van oranje heeft gezeten bijvoorbeeld. Ik denk dat de crew daar vooral op let en niet zo zeer op dat niemand ooit mee mag gedaan hebben aan een vergelijkbaar reality programma.

Offline Berend Poeplawaai

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #415 Gepost op: 24-07-2016, 14:03:17 »
Ik heb Gwen van Poorten op Facebook. Die zat van 3 mei tot zeker 28 mei in Thailand.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #416 Gepost op: 25-07-2016, 20:41:51 »
Slimste mens is weer begonnen, grote kans dat enkele deelnemers dit seizoen ook met widm meedoen ;)

Offline BlijBlijBlij

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Blijste Molloot!
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #417 Gepost op: 25-07-2016, 21:13:06 »
Het zal wel helemaal fout zijn... maar waarom heb ik ineens zo ontzettend het gevoel dat Wie is de Mol? volgend jaar naar Madagaskar gaat?? ::oink::
Ik ben toch zo BLIJ vandaag... :D

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #418 Gepost op: 26-07-2016, 13:22:51 »
Het zal wel helemaal fout zijn... maar waarom heb ik ineens zo ontzettend het gevoel dat Wie is de Mol? volgend jaar naar Madagaskar gaat?? ::oink::
Dat zou zeker een mooi land zijn om naar toe te gaan! Met in ieder geval veel natuur, strand e.d. We zullen zien!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #419 Gepost op: 26-07-2016, 13:46:27 »
Ik hoop zo dat ze dit jaar niet naar een strandlocatie gaan. Ik mis een WIDM seizoen a la 2013.

Veel natuur, veel binnenland, misschien een keertje langs een waterplas of waterval maar die idyllische stranden en eilanden ben ik wel een beetje klaar mee.
Natuurlijk geeft het mooie plaatjes, maar die mooie plaatjes zijn ook op andere plekken te schieten en we weten nu wel dat WIDM er bijzonder prachtig uitziet aan het water. En als je het doet, doe het 1 aflevering maar we zien de laatste jaren zoveel strand en zonbestemmingen..
Wat dat betreft vond ik 2009/2010 en 2012 ook wel weer leuk omdat ze in Ijsland/Japan en Noord Ierland begonnen en dat je hele andere omgevingen.

Bij de meeste seizoenen weten ze het wel goed in balans te brengen maar ik vond bijv. seizoen 15 erg veel aan zee. Vorig jaar hebben we ook bijna alleen maar idyllische locaties gehad dus voor mij mag het wel weer een jaartje anders, wat stoerdere locaties!!!