Ik hoop zo dat ze dit jaar niet naar een strandlocatie gaan. Ik mis een WIDM seizoen a la 2013.
Veel natuur, veel binnenland, misschien een keertje langs een waterplas of waterval maar die idyllische stranden en eilanden ben ik wel een beetje klaar mee.
Natuurlijk geeft het mooie plaatjes, maar die mooie plaatjes zijn ook op andere plekken te schieten en we weten nu wel dat WIDM er bijzonder prachtig uitziet aan het water. En als je het doet, doe het 1 aflevering maar we zien de laatste jaren zoveel strand en zonbestemmingen..
Wat dat betreft vond ik 2009/2010 en 2012 ook wel weer leuk omdat ze in Ijsland/Japan en Noord Ierland begonnen en dat je hele andere omgevingen.
Bij de meeste seizoenen weten ze het wel goed in balans te brengen maar ik vond bijv. seizoen 15 erg veel aan zee. Vorig jaar hebben we ook bijna alleen maar idyllische locaties gehad dus voor mij mag het wel weer een jaartje anders, wat stoerdere locaties!!!
Ik vond het in Sri Lanka nog meevallen hoor! Ze waren daar natuurlijk wel bij de kust (Colombo, Galle, Yala), maar ook een aanzienlijk gedeelte in het binnenland; de theevelden, de stad Kandy en natuurlijk de finale bij het prachtige Polonnaruwa. Maar inderdaad: de Dominicaanse Republiek was wel erg veel strand. Voor volgend seizoen hoop ik inderdaad ook op wat meer binnenland.
Wat ik wel denk, is dat we toch genoegen zullen moeten nemen met kleinere landen. Door de bezuinigingen zullen ze bij de NPO minder geld hebben om tijdens de opnames grote (vlieg)afstanden af te leggen, zoals ze dat in 2014 voor het laatst deden met Hongkong en de Filipijnen. En daarom lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat we na Sri Lanka en de Dominicaanse Republiek ook in 2017 weer een wat kleiner land zullen krijgen (in vergelijking met bijvoorbeeld Australië of Mexico).
Wat stoerdere locaties aangaat blijf ik toch Peru noemen... Veelzijdiger vind je volgens mij heel weinig landen!
Peru is qua oppervlakte net zo groot als Zuid-Afrika ongeveer, misschien net iets te groot voor tegenwoordig. Ecuador zou ik dan eerder zien gebeuren en dat land lijkt me zelfs afwisselend genoeg om de hele serie op te nemen, zelfs als de Galapagos buiten beschouwing wordt gelaten. Ecuador heeft bergen, vulkanen, regenwouden en prachtige historische steden en is bovendien, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Brazilië of Argentinië, niet al te bekend. Ideaal!!
https://www.ecuadoronline.nl/