Auteur Topic: Wie is de Mol? 2017  (gelezen 596731 keer)

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1200 Gepost op: 27-12-2016, 15:23:47 »
15 mei was de reisdag. [knip] Als ze vrije tijd hebben gehad dan kan dat op 16 mei en is 17 mei de eerste dag waarop het spel echt begint. Doorgaans wordt ook op de eerste dag de officiële kandidatenfoto’s en de groepsfoto gemaakt dacht ik.

Tijdstip foto’s Portland tijd 17 mei 12.30 uur officiële kandidatenfoto’s en 18.24 uur groepsfoto.


Yep, 15 mei zal inderdaad de reisdag zijn geweest. Ik weet niet hoe laat ze zijn aangekomen, maar ik denk dat dit ook op de 15e is geweest (en dat dit als 'day 01' wordt gezien waarop de deelnemers de rest van de dag konden rusten en acclimatiseren, en eventueel ook de ochtend erop). Op basis van het weer acht ik de kans vrij klein dat de kandidaten pas op 17 mei met het spel zijn begonnen. Art heeft het erover dat het op de eerste dag regent, 'vrij onophoudelijk'. Even later meldt hij in een notitie: 'Vandaag is het prachtig weer. Wat een tegenstelling met gisteren.' Op de kandidatenfoto's schijnt een heerlijk zonnetje. Vanwege het mindere weer hebben ze een dagje met de foto's gewacht, schat ik in.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1201 Gepost op: 27-12-2016, 17:29:01 »
Art heeft het erover dat het op de eerste dag regent, 'vrij onophoudelijk'. Even later meldt hij in een notitie: 'Vandaag is het prachtig weer. Wat een tegenstelling met gisteren.' Op de kandidatenfoto's schijnt een heerlijk zonnetje. Vanwege het mindere weer hebben ze een dagje met de foto's gewacht, schat ik in.

Nu we toch met research bezig zijn...... ;)
Ik las ergens dat er  op 15 mei veel regen was gevallen in Portland. Daarom heb ik info gevraagd bij een betrouwbare bron (  meteoroloog)

Zie hierbij het antwoord!

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1202 Gepost op: 27-12-2016, 19:24:49 »
Overigens vraag ik me af of Art met de kandidaten meereist. Hij kan een vlucht eerder genomen hebben samen met de crew.

Verder is er tijd geweest om de voorstelfilmpjes op te nemen. De kandidaten dragen allemaal andere outfits als ze zichzelf voorstellen dan op de groepsfoto/leader. In de biechten die er tussen gemonteerd zijn komen outfits van de groepsfoto voor. Executies zijn soms 's avonds maar ook wel halverwege de dag. Later op de dag/avond wordt dan de eerste opdracht van de volgende aflevering al opgenomen.

Het opnemen van aflevering 1 inclusief diverse filmpjes/foto's kan over drie dagen gespreid zijn.
Dat verklaart tevens de meerdere outfits die we zien.
« Laatst bewerkt op: 27-12-2016, 21:00:41 door Moedermol »

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1203 Gepost op: 28-12-2016, 18:55:43 »
Bedankt voor het navragen, Moedermol ::ok:: Gek genoeg komt de Old Farmer’s Almanac tot andere neerslagwaarden voor Portland:
•   14 mei: 0 inch
•   15 mei: 0,30 inch
•   16 mei: 0,44 inch
•   17 mei: 0 inch
•   18 mei: 0 inch
•   19 mei: 0 inch
•   20 mei: 0,43 inch
•   21 mei: 0 inch

Dit komt dan weliswaar overeen met de inschatting dat de foto’s vanwege het weer pas op 17 mei zijn genomen, maar niet alle weerstations komen dus tot deze neerslaggegevens.

Uit de tekst ‘Het begin van de serie. Op weg naar de eerste locatie, in verschillende kleinere busjes. Het regent, vrij onophoudelijk’ maak ik op dat Art het begin van de serie met de kandidaten bedoelt en niet zijn eigen, al dan niet eerdere aanwezigheid in Portland.

Bij de voorstelvideo’s viel me nog iets anders op dan de kleding van de kandidaten. Jochem heeft het duidelijk over ‘Emanuelle’, niet over ‘Imanuelle’. Zo’n naamsvergissing lijkt me eerder iets voor een kandidaat in de begindagen van het spel dan voor de Mol, maar dat vermoeden is nogal speculatief.

Er worden altijd eerst researchreizen naar het nieuwe land gemaakt. Misschien worden dan ook al opnames gemaakt? Er zit in elk geval een shot in de locatievideo waar je een reclamebord met de tekst ‘New pastel haircolor from Manic Panic in time for spring’ kunt zien. De maand mei vind ik niet echt ‘op tijd voor de lente’.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1204 Gepost op: 29-12-2016, 10:12:32 »
Die almanak houdt zelf al een slag om de arm omdat het incompleet kan zijn. Ik had zelf een site gevonden die 0.72 inch neerslag aangaf. Kan deze site niet terugvinden helaas.

Vond wel een reisverslag van bloggers die op 15 mei in Portland waren en dat komt overeen met wat Art schrijft over het weer. Een mogelijkheid is dat meteen na aankomst in Portland met de eerste opdracht is begonnen.  Dat klopt dan wel met de opmerkingen van de  kandidaten dat ze meteen in het diepe zijn gegooid.  Art noemde dit seizoen een rollercoaster.

http://willemenbabethinamerika.blogspot.nl/search?updated-max=2016-05-18T22:48:00-07:00&max-results=20&start=6&by-date=false&m=1


Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1205 Gepost op: 29-12-2016, 14:49:20 »
Startdatum
De officiële kandidatenfoto’s zijn genomen op 17 mei, (knip)Bovendien staat in de metadata van de portretfoto’s steeds: ‘Portretten kandidaten Stad leader/day03’.
(knip)
Op dag 2 vinden de test en executie plaats in een zonnig park, met uitzicht op de stad.

De kandidatenfoto's had ik nog niet goed bekeken. Ik zie nu dat de foto's en de groepsfoto in een (zonnig) park zijn gemaakt. Roos staat zelfs voor een rozenstruik ;D
Daarom de locatie video nog eens bekeken.Ik ga er vanuit dat het park Washington Park in Portland is. Bijgaande foto's zijn in de rose garden van dat park gemaakt en komen overeen met beelden uit de locatie video. Het is een groot bekend park met uitzicht over de stad. Bovendien ligt Pittock Mansion daar ook, dit museum is ook in de locatie video te zien. Volgens de metadata zijn de foto's  gemaakt op 17 mei dag 3. Dat klopt ook met de info die ik over het weer heb:
15 mei hele dag regen in Portland en  14 graden.
16 mei droog maar bewolkt en koud, 14 graden.
17 mei, droog, deels bewolkt/zonnig en 24 graden.

Hier vind dus ook de test en executie plaats.


 

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1206 Gepost op: 29-12-2016, 15:58:32 »
Toevoeging:

Ik vermoed dat de opdracht in het Bagdad Theater ook op 17 mei, maar dan 's morgens, is gedaan. Logisch want 's morgens zijn er geen voorstellingen in de bioscoop. Die beginnen (volgens de website) vanaf 11.30 uur. Ik denk dit, omdat het lijkt dat de kandidaten dezelfde kleding dragen in de bioscoop als op de groepsfoto. Het is lastig te zien maar Art draagt net zoals op de groepsfoto een donkerblauw overhemd. Tegenover hem zit denk ik Roos, met een staart in haar haar eveneens net zoals op de groepsfoto. In de zaal zie ik vooraan Sigrid zitten en een eindje daarnaast Yvonne.
Een paar rijen verder zitten dan Jochem en Sanne naast elkaar. Het lijkt erop dat ook zij dezelfde kleding als op de groepsfoto dragen. Het lijkt me ook dat ze na de lange reis en het tijdsverschil niet meteen 16 mei 's morgens een tweede opdracht doen.

De start van de serie zou dan als volgt kunnen zijn:
15 mei vertrek uit Nederland, na aankomst Portland opdracht Cannon Beach.
16 mei acclimatiseren, opnemen voorstelfilmpjes, biechten, vrije tijd.
17 mei opdracht Bagdad Theater, vertrek Washingtonpark 12.30 uur kandidatenfoto's, lunch, biechten, maken test, 18.24 uur groepsfoto en executie.

« Laatst bewerkt op: 29-12-2016, 16:01:54 door Moedermol »

Offline TheNetherlandsx

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1207 Gepost op: 29-12-2016, 18:07:09 »
Jochem zegt dat het niet leek alsof Sanne echt genoot van het spel. Om zoiets door te krijgen moet je toch wel langer dan 2/3 dagen met elkaar omgaan. Want dat zie je niet in 2 dagen volgens mij. Dus zitten Jochem en Sanne in aflevering 2?

Jaa indd, dat kan je vlgm niet zien als je elkaar korter dan 2/3 dagen kent...


Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1208 Gepost op: 29-12-2016, 20:08:19 »
Ooooooooooooooh wat loop ik al achter. Paar dagen niet veel online geweest.
Ga morgen een poging doen om alles bij te lezen :D komen gelukkig heel wat rustige dagen voor me aan :D

maar hierdoor al wel weer veel zin in WIDM  ::bravo::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1209 Gepost op: 29-12-2016, 20:27:48 »
Ooooooooooooooh wat loop ik al achter. Paar dagen niet veel online geweest.
Ga morgen een poging doen om alles bij te lezen :D

Dan hoop ik dat je interesse voor meteorologie bovengemiddeld is. ;D

Offline TheNetherlandsx

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1210 Gepost op: 29-12-2016, 21:01:47 »
Pffff🙄zitten jullie ook allemaal af te tellen? Opzich lijkt Yvonne mij ook wel een goede mol! Of toch misschien Vincent😋

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1211 Gepost op: 29-12-2016, 21:27:49 »
Dan hoop ik dat je interesse voor meteorologie bovengemiddeld is. ;D

Zie hier: 15 en 16 mei koud en nat, 17 mei droog en warm.
http://www.infoclimat.fr/climatologie-mensuelle/72698/mai/2016/portland-international-airport.html

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1212 Gepost op: 29-12-2016, 22:32:28 »
Zie hier: 15 en 16 mei koud en nat, 17 mei droog en warm.
http://www.infoclimat.fr/climatologie-mensuelle/72698/mai/2016/portland-international-airport.html

Hier lees ik toch ook ( net als op de inmiddels teruggevonden website)  geen Précip (precipitation, neerslag) op mardi en lundi......wel neerslag op samedi en Dimanche....

Als je op de datum van 16 mei klikt zie je een overzicht van deze dag.  Rond 5.00 uur zie je een melding van 11.2 mm. Dat is een 24 uurs melding.d.w.z van 5.00 uur zondagochtend tot 5.00 uur maandagochtend is er totaal 11.2 mm regen gevallen.

Sorry meteoroloog zit naast me op de bank :)

maar zo belangrijk is het allemaal niet hoor.
Ik zag vanavond de eerste teaser........
« Laatst bewerkt op: 29-12-2016, 22:48:49 door Moedermol »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1213 Gepost op: 30-12-2016, 09:46:27 »
De officiële kandidatenfoto’s zijn genomen op 17 mei, ergens tussen 21.30 en 23.45 uur. Dat blijkt in elk geval uit de metadata van de foto’s. De groepsfoto zou genomen zijn op 18 mei, om 3.24 uur. Om die reden vermoed ik dat er nog negen uren af moeten vanwege het tijdsverschil (de groepsfoto is uiteraard niet in het donker genomen). Ik denk dat het fototoestel Nederlandse instellingen heeft, en in Portland is het negen uur vroeger.
Bovendien staat in de metadata van de portretfoto’s steeds: ‘Portretten kandidaten Stad leader/day03’.
Tijdstip foto’s Portland tijd 17 mei 12.30 uur officiële kandidatenfoto’s en 18.24 uur groepsfoto.

Voor geïnteresseerden ;D

Op bijgaande afbeelding waarop het weer van uur tot uur wordt weergegeven kun je zien dat het op  bovengenoemd tijdstip ( maken kandidatenfoto's rond 12.30 uur en 14.45 uur) het weer  inderdaad beter was ( licht bewolkt) de rest van de dag is het toch "merendeels bewolkt" Op de groepsfoto die later gemaakt (18.24 uur) is het duidelijk minder zonnig.

bron:
https://dutch.wunderground.com/


« Laatst bewerkt op: 30-12-2016, 10:07:13 door Moedermol »

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1214 Gepost op: 30-12-2016, 12:57:33 »
De kandidatenfoto's had ik nog niet goed bekeken. Ik zie nu dat de foto's en de groepsfoto in een (zonnig) park zijn gemaakt. Roos staat zelfs voor een rozenstruik ;D
Daarom de locatie video nog eens bekeken.Ik ga er vanuit dat het park Washington Park in Portland is. Bijgaande foto's zijn in de rose garden van dat park gemaakt en komen overeen met beelden uit de locatie video. [knip] Hier vind dus ook de test en executie plaats.

Een mooie symbolische keuze om foto’s en opnames te maken in of bij de International Rose Test Garden: de officiële bijnaam van Portland is ‘City of Roses’ (soms ook wel ‘Rose City’). ::roos::

Edit, 02-01: de fontein uit de locatievideo bevindt zich overigens in het Peninsula Park van Portland.
« Laatst bewerkt op: 2-01-2017, 14:23:15 door Molzkovicz »

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1215 Gepost op: 30-12-2016, 14:07:03 »
Ik zag vanavond de eerste teaser........

Nu maar hopen dat ik die vanavond ook spot rondom Flikken Maastricht ::love:: Verder kijk ik nooit NPO 1...

Trouwens, wanneer was die Moltalk vooruitblik?
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1216 Gepost op: 30-12-2016, 16:38:17 »
Nu maar hopen dat ik die vanavond ook spot rondom Flikken Maastricht ::love:: Verder kijk ik nooit NPO 1...

Trouwens, wanneer was die Moltalk vooruitblik?

Dat is wel een mooi tijdstip voor de promo...
Gisteren zat het tussen Petticoat en Onzichtbaar Nederland volgens mij.
Het overviel mij gisteren maar ik zag heel snel:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Moltalk de vooruitblik is  donderdag 5 januari.

Offline TheNetherlandsx

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1217 Gepost op: 30-12-2016, 17:31:55 »
Dat is wel een mooi tijdstip voor de promo...
Gisteren zat het tussen Petticoat en Onzichtbaar Nederland volgens mij.
Het overviel mij gisteren maar ik zag heel snel:



Thanks, laat ik vanavond maar even Flikken Maastricht kijken met mijn ouders, en dan maar hopen dat het vandaag ook op tv komt😋


Offline belg

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1218 Gepost op: 30-12-2016, 18:12:56 »
De promo staat al op de site van bvn ;)

Offline TheNetherlandsx

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? 2017
« Reactie #1219 Gepost op: 30-12-2016, 19:26:32 »
De promo staat al op de site van bvn ;)

Waarop?😂😅Zou je misschien even de link kunnen sturen?