Ik vind dit soort lijstjes best leuk, maar ik ben het wel oneens met reacties als:
In het seizoen van Inge deed zij extreme mol pogingen en acties zelfs in het begin van de serie. In aflevering 2 zorgt zij dat er -10.000 uit de pot gaat maar verbijsterend genoeg verdenkt NIEMAND haar op het moment van aflevering 2. Pas in aflevering 6 na de lift heeft Paul iets door. Zou een mol zo'n actie 5 jaar later uithalen, zou vanaf aflevering 2 iedereen op de mol zitten en ging het vanaf dan om tijd en/of goede antwoorden.
Ik zie Inge bij veel mensen op een van de laatste 3 plekken staan, terwijl 2!!! mensen in de finale nog op een andere mol zaten! Natuurlijk moet je kijken naar mol acties, maar er zijn veel meer factoren die tot een goed molschap lijden. Ik vond Klaas qua persoonlijkheid heel saai, dat had totaal niets met hints te maken. Als ik hem hoor vertellen over zijn acties, hoor ik toch echt liever een Inge of AnneMarie. Dat is misschien iets persoonlijks maar bij hun zag je dat ze echt genoten van de saboteursrol. Bij Klaas had ik dat gevoel bij verre van niet.
Als ik kijk welke mollen ik het beste vind dan vind ik dit de voornaamste punten
- Wordt een mol weinig verdacht
- Heeft de mol een groot aandeel in het geld wat de groep laat liggen
- Heeft de mol veel 'effectieve molacties'
Onder 'effectieve molacties' reken ik acties waarbij de mol direct invloed heeft op het verliezen of het niet verdienen van geld. Dus geen acties waarbij de mol achterover kan leunen en anderen de fout laat maken of waarbij je afhankelijk bent van een ander (bijv de veiling)
Qua verdenking doet Inge het prima, maar op de andere punten scoort ze het laagst van iedereen
Het aantal molacties waarbij zij direct verantwoordelijk is voor minder geld in de pot is welgeteld 2. De rest zijn acties waar ze een ander het liet verpesten (ter vergelijking: Kees 14, Elise 11, George 10, Milouska en Dennis 9, Kim 4)
Het percentage van het geld wat niet in de pot kwam waarvoor Inge direct verantwoordelijk was: ongeveer 5%. Ter vergelijking: Milouska 41%, Nico: 32%, George 29%, Deborah 25%, Klaas 24%, Annemarie 17%, Kim 16%)
Zelfs Kim en Annemarie hielden verhoudingsgewijs meer geld uit de pot dan Inge.
Nu heeft Inge idd een groep gehad waarin je weinig hoefde te mollen met dank aan mensen als Nadja. Maar ook de goede mollen hebben nepmollen naast zich gehad en wisten nog steeds zelf effectief te mollen.