Nu de mol bekend is, is het weer hoog tijd om de mollen te gaan ranken. Hoe goed heeft Klaas het volgens jou gedaan? Staat hij in de top of bungelt hij helemaal onderaan?
Ik kijk altijd terug naar mijn lijstje van vorig jaar en gebruik nog steeds dezelfde criteria.
Ik kijk om de beste mol te vinden voornamelijk naar actieve molacties en de hoeveelheid geld die een mol wel / niet in de pot heeft gebracht. Ik vind een mol echt goed als hij/zij zelf en actief geld uit te pot weet te spelen in plaats van te profiteren van fouten van andere kandidaten. Directe beïnvloeding van het spel door de crew (door bijvoorbeeld een mol dingen te laten afluisteren) vind ik minder leuk. Ook heb ik een gruwelijke hekel aan opdrachten waarbij de hele pot wordt verspeeld, want in de praktijk blijkt dat het de kandidaten vrijwel nooit lukt om de pot te behouden (en zo hoeft de mol van tevoren niet echt zijn best te doen). Natuurlijk speelt ook nog een deel persoonlijke voorkeur mee; als een mol mij een hele serie niet weet te boeien (o.a. Kim en Anne-Marie) vind ik ze minder goede mollen. En het is ook wel fijn als de kandidaten de mol niet meteen vanaf de eerste aflevering door hebben gehad.
Hoe scoort mol Klaas op deze aspecten? De durf van Klaas heeft mij positief verrast. Onder de ogen van alle kandidaten 1000 euro laten liggen, wat een enorm risico! Hij heeft vrijwel overal wel iets fout gedaan, ook al was het niet eens meer nodig (o.a. die groepsfoto was sowieso al fout). Hij heeft zeker ook geprofiteerd van de fouten van anderen, maar er toch telkens zelf iets bovenop gelegd. De lage pot is slechts deels te danken aan Klaas zelf, maar ook aan het feit dat veel opdrachten zo goed als onmogelijk waren. Jammer dat Klaas door de productie in de positie is gebracht dat hij in de eerste aflevering meteen geld moest verdienen! Had hem lekker in de overvolle metro gezet en zo de proef laten mislukken! Ik vind het jammer dat hij het spel zo verkrampt heeft gespeeld. Waar ik Klaas kende als een leuke spontane vent, veranderde hij in WIDM opeens in een enorm saai figuur, jammer!
1 Dennis
2 George
3 Milouska
4 Kees
5 Elise
6 Margriet
7 Yvon
8 Klaas
9 Deborah
10 Nico
11 Jon
12 Inge