Het meeste zien we pas op tv; sommige dingen horen we bij de verhoren met gepakte kandidaten; en soms horen we het van regie, maar altijd achteraf.
Voor mij (ons) is het een beetje van beiden. Ja, we spelen een spel dat we willen winnen, maar aan de andere kant maken we ook een tv programma er daarvoor is het mooie tv.
Bedankt nog voor je antwoord Selmar
Dit kwam ook in de uitzending gisteren wel een beetje terug van de andere Hunters die een soortgelijke vraag kregen.
Dan over de live-uitzending van gisteren: dat einde
mooi einde, van een mooi seizoen. Volgens mij ook voor de eerste keer dat er, om met de woorden van Sven te spreken, er een gelijkspel is. Ik vond in tegenstelling tot de vele negatieve reacties (niet hier) de live finale niet eens zo heel storend al kan er volgend jaar nog wel wat beter.
Pluspunten:
+ Alle kandidaten (dus ook de eerder afgevallen) en een aantal Hunters komen aan het woord over het spel en hoe zij het hebben beleefd. Iets dat niet per se gewoon is voor dit programma. Die gesprekken voegen wat mij betreft wel wat toe. Geven een mooi kijkje achter de schermen (want een aflevering is maar 50 minuten en er gebeurt zoveel meer dat wij niet zien).
+ Vragen van kijkers kunnen worden gesteld (moeten naar mijn idee wel voornamelijk spel-inhoudelijke vragen zijn).
+ Goede opbouw in de show naar de finalebeelden toe, maar daar zit ook gelijk een minpuntje in verstopt.
Minpunten
- Veel herhaling van dingen die we al gezien hebben (laat dan of nooit vertoonde beelden zien, of maak de ontknoping wat langer). Daardoor hebben we in tegenstelling tot andere slotuitzendingen van seizoen 1 en 2 weinig gezien van de laatste vluchtdag, behalve de echte ontknoping.
- Weinig echte gesprekstijd voor de laatst overgebleven duo's, terwijl dat toch de mensen zijn die het het langst hebben volgehouden.
- Online vervolg: als je minder herhalingen in de aflevering zou stoppen, kan het online gedeelte dat maar 15 minuten duurde ook makkelijk in de uitzending worden gestopt. En 15 minuten napraten is dan ook best kort.
En oja Made - Edam, gaan we bij Hunted nu ook al Wie is de mol achtige hints in het programma krijgen
(wel leuk gedaan trouwens).