Is maandag de uitzending live, vrijdag herhaling? Ik zat er maandag klaar voor maar mooi niet dat ik toen naar Hunted kon kijken. Kennelijk offline gehaald omdat de marinier dit jaar een spoortunnel benutte om snel van A naar B te komen las ik later op social media. Enfin, die Ashley toch.. stuk voor stuk al je voorbereidingen uitschrijven en dan later op een onderduikadres wel je coordinaten verbranden terwijl je zegt: ja, thuis heb ik alles ook verbrand. Uhu
Die twee Lelyboys die hun beppe gaan opzoeken terwijl Amber onder de tap zit en haar telefoon niet uitgeschakeld heeft. Mja.. dan vraag je erom om opgepakt te worden. Sukkelige hunters die niemand te pakken krijgen
Dan die Omar in Nijmegen. Serieus zeggen dat je voortvluchtig bent en de studenten zo van: voor hetzelfde geld heb je iemand vermoord. Sure thing doc, met een camerateam in je snufferd
Sowieso is er een regel dat de kandidaten niet gewoon mogen zeggen: ik doe mee aan een tv-programma, ik moet drie weken uit handen blijven van het tv-team, heb een cameraman meegekregen en zou ik mogen mee-eten/liften/ergens overnachten? Mazzel voor hem dat iemand over hem ontfermt en hij zo toch en heerlijk eten en een overnachting geregeld krijgt. Tegelijkertijd zijn die twee meiden ook in Nijmegen
Mooi dit.
Die marinier zit zo in de finale net als vorig jaar. Maar de rest pakt het wel knullig aan. Vind de hunter teams sowieso behoorlijk lomp in hun huisdoorzoekingen en interviews. Bij een huisdoorzoeking moet een OvJ of iig hulpofficier bij aanwezig zijn, voor een tap moet je toestemming vragen, je bent verplicht getuigen de cautie aan te zeggen. En aangezien ze familie interviewen hoeven ze niet mee te werken aan hun eigen veroordeling als medeplichtige bij het op weg helpen van de verdachte. Dus vond ik Hunted vorig jaar nog wel wat, nu blijkt wel dat het scripted as hell is. Die hele drone shot van de ontsnapping van de Lelyboys in Fryslan bijvoorbeeld. Wel heel toevallig dat er opeens op dat moment een drone live in de lucht hing zodat ie alles netjes kon filmen. En de hoeveelheid shaky cam word ik ook niet goed van.
https://www.crimesite.nl/tv-programma-hunted-is-simulatie/Dit verklaart een hoop.