Poll

wie denk jij dat de mol is!

Jochem van Gelder
15 (10.4%)
Sanne Wallis de Vries
7 (4.9%)
Thomas Cammaert
122 (84.7%)

Totaal aantal stemmen: 144

Auteur Topic: Wie is de Mol ? - poll  (gelezen 150635 keer)

Offline Blip

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #180 Gepost op: 22-01-2017, 20:34:18 »
Het overacteren van Thomas wekt bij mij een beetje argwaan. Het lijkt soms wel of hij verdacht wíl worden door zijn medekandidaten. Ik moet ook steeds terugdenken aan de bioscoopopdracht, toen hij tegenover Art zat. Hij leek oprecht niet te weten waar Art mee aan zou komen zetten, leek nogal op zijn hoede en zei niets. Art moest er zelfs om lachen en zei: "Je bent er stil van."

Dat zegt natuurlijk allemaal niets, maar in het kader van 'niets is wat het lijkt' vind ik het opvallend dat er met name van Imanuelle en Jeroen vrijwel niets verdachts te zien is. Terwijl vooral Sigrid en Jochem overdreven verdacht in beeld kwamen in aflevering drie, net als Roos in aflevering 2. Ik ben er nog niet uit. Maar misschien geef ik de regie nu wel teveel krediet en zie ik dubbele bodems die er niet zijn.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #181 Gepost op: 23-01-2017, 02:36:17 »
Twijfel steeds en val dan toch terug in de Diederik tunnel. Ik verdenk hem ervan Thomas voor zijn karretje te spannen. Verder Imanuelle. Ze lijkt een uitstekend kandidaat (wat Art voorspelde) maar ongemerkt haalt ze minder binnen dan lijkt. Er zijn weinig hints (geen?) die naar haar leiden en misschien geeft dat juist de Mol aan, anderen hebben volop hints. Sanne twijfel ik ook nog heel erg. Ze heeft rare acties maar aan de andere kant vind ik dat prima bij haar persoonlijkheid passen. In interviews komt ze soms ook maf uit de hoek. En ze deed het geweldig bij de teken opdracht.

Jeroen heb ik losgelaten voorlopig, omdat hij al tweemaal ontvoerd is. Heb de indruk dat hij misschien daarom maar een beetje meedraait en anders niets, hij heeft het gevoel dat de productie hem per ongeluk buiten spel heeft gezet door hem twee keer van de groep weg te halen. Het spel lijkt ook zijn ding niet, hij geniet meer van de mensen en de landschappen.

Thomas is zeker verdacht maar de hints naar hem vliegen nu wel erg om de oren. Dat lijkt me teveel op het Klaas-verhaal van vorig jaar en ik denk dat de productie er op ingezet heeft veel meer verwarring te geven dan wat anders. Jochem zou een goede mol zijn maar ook een brutale, die maakt zichzelf wel erg verdacht regelmatig. Sigrid vind ik zó enthousiast, oplettend en corrigerend op foutjes van anderen dat ik me niet kan voorstellen dat zij het is (maar niets is wat het lijkt).

Offline lightman

• Forumlid
« Reactie #182 Gepost op: 23-01-2017, 20:49:20 »

Gestemd in poll: Thomas

Logische, voor de hand liggende Mol (misschien iets te): Thomas

Alternatieve Mol: Diederik

WensMol: Sigrid
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Joss

• Forumlid
« Reactie #183 Gepost op: 23-01-2017, 20:57:04 »
Verbaasd door de Thomas hype hier. Wat heb ik gemist?? Hij staat onderaan m'n lijstje... O help...

Voor nu op Diederik gestemd.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #184 Gepost op: 23-01-2017, 22:13:10 »
Verbaasd door de Thomas hype hier. Wat heb ik gemist?? Hij staat onderaan m'n lijstje... O help...

Voor nu op Diederik gestemd.

Als je de laatste letters neemt van de zinnen die Jeroen zong als Elvis kan je MOL CF THOMAS maken.

Offline hoelahoep

• Forumlid
« Reactie #185 Gepost op: 24-01-2017, 09:18:59 »

Je bent niet de enige! ;D Ik ben toch nog voor Jeroen gegaan

Offline Blip

• Forumlid
« Reactie #186 Gepost op: 24-01-2017, 10:36:04 »
Ik heb mijn stem gewijzigd in Jeroen. Van zijn verhaal tijdens de duinestafette klopt helemaal niets.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Marisa

• Forumlid
« Reactie #187 Gepost op: 24-01-2017, 10:54:01 »
Je bent niet de enige! ;D Ik ben toch nog voor Jeroen gegaan

Had ik zondag ook al gedaan. En ik laat mijn stem op hem nu fijn even staan, ondanks de misschien wat "te makkelijke" verwijzingen naar hem in de dagboeken van de Mol.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #188 Gepost op: 24-01-2017, 15:05:44 »
Ik laat mijn stem voor Jochem staan maar alle alarmbellen slaan na aflevering 3 uit naar Thomas.

Jochem verdient het ene moment best wat geld (enveloppen zoeken, fabriek) en gedraagt zich het andere moment te verdacht voor een Mol (in alle opdrachten van aflevering 3 wel) maar ik hou nog even vast aan mijn gedachte dat dit bij zijn strategie hoort. Enerzijds gekke dingen doen en anderzijds de betrouwbare vaderfiguur blijven. Een slimme manier om als Mol je grenzen te rekken en naar hartenlust te kunnen saboteren. Een strategie die past bij een nieuw soort Mol.

Thomas is een heel ander verhaal. Een klassieke Mol die zich op de achtergrond houdt en afwacht tot hij op cruciale momenten subtiel toe kan slaan (duinen, strand). Een voorzichtige Mol die zich niet te verdacht wil maken en daarom ook wel eens geld in de pot brengt (pretpark). Een soort Mol die we al vaak hebben gezien. Geen wonder dat hij zo hoog scoort in de poll.

De analyses van de duinopdracht wijzen overtuigend naar vette sabotage door Jochem of subtiele sabotage door Thomas. Het laatste ligt het meest voor de hand en meestal ben ik geneigd nuchter "iets is wat het lijkt" te denken maar nu laat ik me graag nog even wijsmaken dat "niets is wat het lijkt" geen loze leuze is. Heerlijk tegenstrijdig allemaal. ::rofl::

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #189 Gepost op: 24-01-2017, 16:33:45 »
Een voorzichtige Mol die zich niet te verdacht wil maken en daarom ook wel eens geld in de pot brengt (pretpark).

Daar vind ik Thomas nog het "molst", dat ie voor een laag bedrag (250) gaat. Maar bij de papierfabriek de opdracht niet (of althans heel laat) vinden, vind ik vrij zwak (duid ik als kandidaats). En achter het stuur in de auto's is ook niet de beste plek om te mollen. De primaire aandacht in die positie is op het verkeer te letten.

(Sowieso is "wisselgeld" in de pot brengen wel een goede molstrategie.)

Offline Amateur

• Forumlid
« Reactie #190 Gepost op: 25-01-2017, 01:39:19 »
Ik zal zo langzamerhand maar een tentje voor je opzetten in het Thomas-kamp, Heinz.

Daar vind ik Thomas nog het "molst", dat ie voor een laag bedrag (250) gaat. Maar bij de papierfabriek de opdracht niet (of althans heel laat) vinden, vind ik vrij zwak (duid ik als kandidaats). En achter het stuur in de auto's is ook niet de beste plek om te mollen. De primaire aandacht in die positie is op het verkeer te letten.
Mwoah. Van wat het lijkt past Thomas daar een hele slimme tactiek toe. Net op het moment dat ze allemaal verzameld zijn schiet hij er met de auto met daarop de eerste aanwijzingen vandoor. Dit vertraagt de boel ontzettend en ook later als de groep weer bij elkaar is gaat het weer mis bij de stoplichten.

Offline Blip

• Forumlid
« Reactie #191 Gepost op: 25-01-2017, 10:03:23 »
Op de officiële WIDM-site ziet de poll er op dit moment als volgt uit:

Thomas met stip bovenaan na zijn door-oranje-rijden-acties, zijn perfecte molpositie tijdens de duinestafette resulterend in min duizend euro, en zijn te-dicht-bij-het-water-tekenen bij de tekenopdracht. Een hoge positie in deze poll betekent meestal juist dat diegene NIET de mol is. Slecht nieuws voor mensen in de Thomastunnel?

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #192 Gepost op: 25-01-2017, 10:08:44 »
Op de officiële WIDM-site ziet de poll er op dit moment als volgt uit:

widm.nl is een fansite. (wieisdemol.nl is de officiële site.)

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #193 Gepost op: 25-01-2017, 10:20:05 »
Het moet Thomas zijn.

Online Lama1997

• Forumlid
« Reactie #194 Gepost op: 25-01-2017, 11:16:57 »
Ik ben voor Jochem gegaan. Thomas staat bij mij zeker in de top 3, maar is nog geen hoofdverdachte

Offline Blinker

• Forumlid
« Reactie #195 Gepost op: 25-01-2017, 11:28:30 »
Thomas

In aflevering 1 MOETEN de 4 vrijstellingen gehaald worden, anders lopen de opvolgende opdrachten in de soep.
Roos ziet een code op een muur met groene letetters en roept 'Dit is de code!'
Thomas roept Roos tot kalmte en oppert even nog verder te gaan zoeken.
De juiste code dreigt niet gevonden te worden met de verrekijker, Thomas grijpt in en zorgt dat de juiste code gevonden wordt.
Thomas zegt ook letterlijk "het duurde me iets te lang allemaal".
Kortom hij moet zeggen dat ze de juiste code hebben en op tijd bij de juiste brug zijn.
Tevens zorgt hij ervoor dat hij de code goed vertelt aan de brugman ( Keep Portland Weird) en roept tegen Vincent dat hij absoluut niet de sleutel mag laten vallen.
Er zijn drones bij de brug en er zijn afspraken met de gemeente Portland over deze brug gemaakt.
De 1e aflevering moest groots zijn en de brug moest het hoogtepunt zijn bij de opening van WIDM 2017.
Deze opdracht mocht niet verkeerd aflopen.
De enige taak van de Mol in aflevering 1.

Piloot roept nog dat de helikopter namens Mol Airlines vliegt en het country-liedje bij de auto's suggereert dat de Mol ver van de weg is (dus in de helikopter).

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #196 Gepost op: 25-01-2017, 12:01:33 »

Deze opdracht mocht niet verkeerd aflopen.
De enige taak van de Mol in aflevering 1.
[/quote]

Zo zie ik de, mogelijke, opdracht voor de MOL om bijtijds bij de boekhandel aan te komen om dan de vervolgopdracht te kunnen doen. Alleen de MOL wist dat die vervolgopdracht er zou zijn. De enveloppen mochten pas geopend worden na aankomst.
Hoe heeft de MOL zich gedragen tijdens de autorit? Werd hij gehinderd in zijn opdracht door zijn/haar bijrijder of chauffeur of door de mollega's in de andere auto's?
Hier zou een aanwijzing in kunnen zitten voor wie de MOL is.

In ieder geval is het dit jaar veel leuker dan het KLAASjaar. De verdenkingen en aanwijzingen zijn van toepassing op veel kandidaten.

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #197 Gepost op: 25-01-2017, 12:06:04 »
Wat ook een mogelijkheid is, is dat er geen instructies vanuit de productie zijn om 'een opdracht te laten lukken'. De Mol kan op eigen houtje beslissen of hij/zij bepaalde opdrachten wil laten lukken voor het vervolg.

Het kan ook gewoon zijn dat Mol Thomas graag op die brug wilde staan en daarom een beetje het lot geholpen heeft, maar dat hij helemaal niets heeft met boekenwinkels en dus maar gewoon wat gas bij gaf als het licht op oranje sprong.

Persoonlijk ben ik ook geen fan van 'De productie wil dat de Mol ervoor zorgt dat men een bepaalde opdracht kan spelen', want hoe minder de dingen gescript zijn, hoe beter ik het programma vind.

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #198 Gepost op: 25-01-2017, 13:01:38 »
Thomas

In aflevering 1 MOETEN de 4 vrijstellingen gehaald worden, anders lopen de opvolgende opdrachten in de soep.

Dat is een heel makkelijke aanname... Je mag aannemen dat ze vast wel een alternatief achter de hand zouden hebben gehad indien dat niet het geval geweest zou zijn.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Blip

• Forumlid
« Reactie #199 Gepost op: 25-01-2017, 13:07:43 »
Eens, maar dan kun je in theorie dus een seizoen hebben waarbij geen enkel tweede deel van een opdracht ten uitvoer wordt gebracht. Lijkt me doodzonde van de voorbereidingen en het zou voor de kijker erg teleurstellend zijn.

Toegegeven, de kans dat dit in de praktijk gebeurt is waarschijnlijk klein. Ik kan me echter voorstellen dat de productie er in elk geval voor wil zorgen dat het eerste deel van een opdracht behoorlijk haalbaar is, om niet te vaak deel twee te missen. In principe lag deel twee ook nu binnen handbereik, ze hadden immers een uur de tijd voor auto-opdracht. Maar de combinatie portofoons + navigeren in een onbekende stad is natuurlijk wel een recept voor tijdverspilling. We weten allemaal hoe belabberd de etherdiscipline in voorgaande seizoenen was.