Poll

wie denk jij dat de mol is!

Jochem van Gelder
15 (10.4%)
Sanne Wallis de Vries
7 (4.9%)
Thomas Cammaert
122 (84.7%)

Totaal aantal stemmen: 144

Auteur Topic: Wie is de Mol ? - poll  (gelezen 150632 keer)

Offline Blip

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #400 Gepost op: 6-02-2017, 21:07:43 »
Ik switch naar Imanuelle. Er is me een aantal zaken opgevallen nadat ik allerlei opdrachten nog eens opnieuw bekeken heb. Uitleg volgt nog wel ergens, waarschijnlijk in het Imanuelle-topic.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline spechteke

• Forumlid
« Reactie #401 Gepost op: 7-02-2017, 10:15:16 »
85 procent  ::oink::
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #402 Gepost op: 8-02-2017, 02:04:42 »
Wat mij naar Thomas duwt is vooral de overtuiging op dit forum. Zelf blijf ik voralsnog op Diederik hangen

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #403 Gepost op: 8-02-2017, 15:42:34 »
De laatste week/weken hebben we het gehad over de voorspellende kracht van dit forum. Dus ben ik even bezig geweest om alle pollresultaten op te diepen van voorgaande seizoenen zodat we eens kunnen zien hoe goed de voorspelling hier altijd was. Zoals je zal zien ontbreken resultaten van 2008 en 2010. Ik heb ook onvolledige resultaten voor 2006 (na aflevering 6 en 7), 2007 (na aflevering 8), 2009 (na aflevering 6) en 2013 (na aflevering 7). Dus als iemand hier gedeeltelijke of volledige resultaten kan leveren, doe maar.

Legende:
(*) Poll staat nog open en kan dus stemmen bevatten van na de ontknoping
(**) Er ontbreken resultaten waardoor het aantal groter kan zijn

2005:
Aantal afleveringen dat de Mol op 1 stond: 1 (na afl 1)
Eindbalans (*): Yvon (30,3%), Marc-Marie (44,4%), Lottie (25,3%) (99 stemmen)

2006:
Aantal afleveringen dat de Mol op 1 stond (**): 4 (1,3,8,9)
Eindbalans: Milouska (47,5%), Frédérique (13,1%), Roderick (39,3%) (61 stemmen)

2007:
Aantal afleveringen dat de Mol op 1 stond (**): 1 (9)
Eindbalans (*): Inge (65,6%), Paul (17,2%), Renate (7,8%), Eva (9,4%) (64 stemmen)
Iemand meer dan 60% (**): Inge (9)

2008:
 -

2009:
Aantal afleveringen dat de Mol op 1 stond (**): 3 (2,3,7)
Voor de finale: Jon (26,8%), Viviënne (20,6%), Anniek (52,6%) (97 stemmen)
Na de finale (Viviënne werd al winnares): Jon (42%), Anniek (58%) (88 stemmen)

2010 (enkel poll na aflevering 9):
Aantal afleveringen dat de Mol op 1 stond (**): 1 (9)
Na de finale (Frits werd al winnaar): Kim (80%), Sanne (20%) (50 stemmen)
Iemand meer dan 60% (**): Kim (9)

2011:
Aantal afleveringen dat de Mol op 1 stond: 7 (2,3,4,7,8,9,10)
Voor de finale: Patrick (70,5%), Art (11,5%), Soundos (11,5%), Karin (6,41%) (78 stemmen)
Na de finale (Karin viel af, Soundos werd verliezer): Patrick (80%), Art (20%) (50 stemmen)
Iemand meer dan 60%: Patrick (7,9,10)

2012:
Aantal afleveringen dat de Mol op 1 stond: 1 (9)
Eindbalans (*): Anne-Marie (46,8%), Hadewych (27,3%), Liesbeth (26%) (77 stemmen)

2013:
Aantal afleveringen dat de Mol op 1 stond (**): 6 (2,3,4,5,6,8,9)
Na aflevering 8 (na 9 werd de poll niet meer zo serieus genomen ::rofl::): Case (68,1%), Paulien (22,4%), Carolien (9,5%) (116 stemmen)
Iemand meer dan 60% (**): Case (8,9)

2014:
Aantal afleveringen dat de Mol op 1 stond: 5 (1,6,7,8,9)
Voor de finale: Susan (47,4%), Sofie (4,2%), Freek (44,2%), Tygo (4,2%) (95 stemmen)
Na de finale (Tygo viel af en Freek was niet de Mol): Susan (73%), Sofie (14,8%), Freek (voor de echte tunnelaars) (12,3%) (122 stemmen)
Iemand meer dan 60%: Susan (9)

2015:
Aantal afleveringen dat de Mol op 1 stond: 4 (6,7,8,9)
Eindbalans: Margriet (70,5%), Rik (23,7%), Marlijn (5,8%) (156 stemmen)
Iemand meer dan 60%: Margriet (9)

2016:
Aantal afleveringen dat de Mol op 1 stond: 8 (2,3,4,5,6,7,8,9)
Eindbalans: MOLCFKLAAS (86,2%), Tim (9,8%), Annemieke (4,1%) (123 stemmen)
Iemand meer dan 60%: Klaas (4,6,7,8,9)

2017:
Iemand meer dan 60%: Thomas (4,5)

Conclusie: Wanneer iemand meer dan 60% krijgt, is het altijd al de Mol geweest. Het is echter uitzonderlijk dat zonder een sluitende hint dit al in aflevering 4 en 5 gebeurt.

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #404 Gepost op: 8-02-2017, 17:28:37 »
Wanneer iemand meer dan 60% krijgt, is het altijd al de Mol geweest. Het is echter uitzonderlijk dat zonder een sluitende hint dit al in aflevering 4 en 5 gebeurt.

Elk jaar moet je er weer helemaal open in staan dat de Mol anders is, anders doet.

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #405 Gepost op: 8-02-2017, 17:31:13 »
Elk jaar moet je er weer helemaal open in staan dat de Mol anders is, anders doet.

Klopt. Maar die massale verdenking van Thomas is zo uitzonderlijk. Nooit kreeg iemand zo vroeg zoveel verdenking op zich op dit forum.

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #406 Gepost op: 8-02-2017, 17:44:05 »
Maar die massale verdenking van Thomas is zo uitzonderlijk. Nooit kreeg iemand zo vroeg zoveel verdenking op zich op dit forum.

Qua cijfers geef ik je gelijk.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #407 Gepost op: 8-02-2017, 19:32:48 »
Klopt. Maar die massale verdenking van Thomas is zo uitzonderlijk. Nooit kreeg iemand zo vroeg zoveel verdenking op zich op dit forum.

Wow, mooi overzicht Hulpmol. En vandaar mijn neiging richting Thomas vanwege het forum (de fora, andere fora zitten eveneens op Thomas met een iets lager percentage). Uit mezelf zou ik iemand anders verdenken maar ik heb een slecht track record daarmee, bijna alle keren op de winnaar ingezet  ::tandpastasmiley::

Wel is het zo dat getracht is een en ander te veranderen in het programma. Opdrachten die doorlopen, minder informatie vanaf ontbijttafels en andere conversaties en meer zogenoemd mysterieuze filmpjes op de site, een lading dingen die hint lijken naar verschillende kandidaten maar dat niet zijn, hier en daar gaten in een tijdpad laten (Sigrid die van het een op het andere moment in de kermisattractie zit, Imanuelle die zes minuten 'kwijt' raakt). Dus wellicht is er ook veel moeite gedaan om molloten massaal het bos in te sturen? Zou een mooie revange actie voor de kritiek van vorig jaar zijn tenslotte ;)

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #408 Gepost op: 8-02-2017, 20:04:32 »
Dus wellicht is er ook veel moeite gedaan om molloten massaal het bos in te sturen?

Ik denk juist dat men rekening houdt met de kijkcijfers op zaterdagavond. Dat heeft een impact op het programma. Het is allemaal simpeler dan voorheen.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #409 Gepost op: 8-02-2017, 20:09:42 »
Ik denk juist dat men rekening houdt met de kijkcijfers op zaterdagavond. Dat heeft een impact op het programma. Het is allemaal simpeler dan voorheen.

Daar ben ik ook wel bang voor. Hoewel het voor de gemiddelde kijker die alleen het programma en Moltalk bij houdt juist veel moeilijker is waarschijnlijk. Zeker moeilijker dan vorig jaar.

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #410 Gepost op: 8-02-2017, 20:13:50 »
Wel is het zo dat getracht is een en ander te veranderen in het programma. Opdrachten die doorlopen, minder informatie vanaf ontbijttafels en andere conversaties en meer zogenoemd mysterieuze filmpjes op de site, een lading dingen die hint lijken naar verschillende kandidaten maar dat niet zijn, hier en daar gaten in een tijdpad laten (Sigrid die van het een op het andere moment in de kermisattractie zit, Imanuelle die zes minuten 'kwijt' raakt). Dus wellicht is er ook veel moeite gedaan om molloten massaal het bos in te sturen? Zou een mooie revange actie voor de kritiek van vorig jaar zijn tenslotte ;)

Ik zou het enorm leuk vinden, moesten de gebruikelijke opsporingsmethodes niet meer volstaan. Maar Imanuelle als Mol moet een enorm sterke aflevering 10 hebben. Ze komt als zo'n goede kandidate over die veel geld lijkt binnen te halen dat haar molacties al zo subliem moeten zijn dat we er allemaal niet aan gedacht hebben.

Van alle afgeschreven kandidaten zou ik Diederik nog wel kunnen appreciëren als Mol denk ik.

Jochem dat was me iets te duidelijk, die aflevering 10 zou gewoon een compilatie zijn van de eerste 9 afleveringen.

Sanne zou vooral een irritante Mol geweest kunnen zijn. Naar de Koreaan lopen, niet overweg kunnen met die typmachine zo gezegd, door die portofoon in de duinen domme vragen stellen.

Dus ja, als Thomas het niet zou zijn, dan maar Diederik. Maar voor nu ga ik gewoon uit van mijn oude opsporingsmethodes.

Ik neem aan dat je als Jochem-verdenker er op doelt dat de Mol nu ook gewoon obvious mag zijn. Dat zou ik echt jammer vinden. De spelvreugde zit toch in het onvoorspelbare.

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #411 Gepost op: 8-02-2017, 20:21:42 »
Ik zou het enorm leuk vinden, moesten de gebruikelijke opsporingsmethodes niet meer volstaan. Maar Imanuelle als Mol moet een enorm sterke aflevering 10 hebben. Ze komt als zo'n goede kandidate over die veel geld lijkt binnen te halen dat haar molacties al zo subliem moeten zijn dat we er allemaal niet aan gedacht hebben.

Van alle afgeschreven kandidaten zou ik Diederik nog wel kunnen appreciëren als Mol denk ik.

Nu wil toeval dat ik niet geheel uit de Diederik tunnel te halen ben ;)  ::rofl::

Wat mij nog wel eens tegenvalt in de tiende aflevering(en) is dat er molacties langskomen die niet in beeld zijn gekomen en we onmogelijk hadden kunnen zien of die ernstig onderdoen voor elke nep-molactie die ooit is verricht en niet te herkennen is als een echte daad van een goede mol.

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #412 Gepost op: 8-02-2017, 20:26:37 »
Nu wil toeval dat ik niet geheel uit de Diederik tunnel te halen ben ;)  ::rofl::

Wat mij nog wel eens tegenvalt in de tiende aflevering(en) is dat er molacties langskomen die niet in beeld zijn gekomen en we onmogelijk hadden kunnen zien of die ernstig onderdoen voor elke nep-molactie die ooit is verricht en niet te herkennen is als een echte daad van een goede mol.

Ik kan wel genieten van molacties die we niet zagen. Ik begrijp dat je niet kan laten zien dat de Mol een krijtje weg gooit bijvoorbeeld als de kandidaten iets op een bord moeten schrijven. ::fluit::

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #413 Gepost op: 8-02-2017, 20:28:08 »
Ik neem aan dat je als Jochem-verdenker er op doelt dat de Mol nu ook gewoon obvious mag zijn. Dat zou ik echt jammer vinden.

Nou, jammer dan! Een "obvious" Mol is bij mijn weten helemaal nog niet uitgesloten.

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #414 Gepost op: 8-02-2017, 20:43:36 »
Nou, jammer dan! Een "obvious" Mol is bij mijn weten helemaal nog niet uitgesloten.
Sterker nog, we hebben ze al gehad. Denk bv maar aan Milouska. En ook Kim had er wel een handje van.
Destijds voor mij een reden om ze af te strepen.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline cinner

• Forumlid
« Reactie #415 Gepost op: 9-02-2017, 06:07:13 »
Ik kan wel genieten van molacties die we niet zagen. Ik begrijp dat je niet kan laten zien dat de Mol een krijtje weg gooit bijvoorbeeld als de kandidaten iets op een bord moeten schrijven. ::fluit::

Dat is ook zo. Bedoel meer Klaas die 1000 euro in de pot haalde en toch wel contact met Art had gehad (Niet het beste voorbeeld, kan zo even nergens anders op komen). Of dat bij een opdracht de mol actie was dat er een fractie van een seconde een deuntje werd gefloten bij wijze van spreken, iets onbenulligs wat de naam molactie niet mag hebben.

Offline Hulpmol

• winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
« Reactie #416 Gepost op: 9-02-2017, 08:30:48 »
Dat is ook zo. Bedoel meer Klaas die 1000 euro in de pot haalde en toch wel contact met Art had gehad (Niet het beste voorbeeld, kan zo even nergens anders op komen). Of dat bij een opdracht de mol actie was dat er een fractie van een seconde een deuntje werd gefloten bij wijze van spreken, iets onbenulligs wat de naam molactie niet mag hebben.

Klaas is een slecht voorbeeld inderdaad. Zijn acties waren allemaal zo saai (op dat briefje van 1000 euro laten liggen in de kist na). Maar Klaas is daarmee ook 1 van de uitzonderingen (samen met Anne-Marie bijvoorbeeld). Meestal heeft een Mol wel eens 2 of 3 molacties uitgehaald die ik wel leuk vind en waar ik geen idee van had dat ze gedaan werden.

Maar ik heb altijd wel het gevoel gehad: 'Ja, die actie had ik ook gezien.'
Dus op de Mol komen is in mijn ogen altijd mogelijk geweest.

Offline evelienh1986

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #417 Gepost op: 11-02-2017, 15:23:40 »
Als Thomas de mol niet is had hij er al uitgelegen gok ik

Online Lama1997

• Forumlid
« Reactie #418 Gepost op: 11-02-2017, 15:30:31 »
Thomas heeft precies honderd stemmen ;D

Ook ik heb op Thomas gestemd. Nog steeds op de voet gevolgd door Jochem.

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
« Reactie #419 Gepost op: 11-02-2017, 15:34:45 »
Mooi die overtuiging op Thomas, die ook mijn mol is vanaf aflevering 1/2. Door de massale verdenking wil bijna iemand anders gaan verdenken. De menselijke natuur, zo duidelijk en dan juist iets anders willen.....

Wat mij wel opvalt is de vele verwijzingen naar een vrouw in deze serie: Miss Mole boek, nu weer Working Girls Hotel.
Meer L