Poll

wie denk jij dat de mol is!

Jochem van Gelder
15 (10.4%)
Sanne Wallis de Vries
7 (4.9%)
Thomas Cammaert
122 (84.7%)

Totaal aantal stemmen: 144

Auteur Topic: Wie is de Mol ? - poll  (gelezen 149839 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #560 Gepost op: 4-03-2017, 23:41:09 »
Ahum, de winnaar is toch nog niet bekend? Ook de drie finalisten horen toch pas volgende week zaterdag wie de winnaar is?

Maar als de Mol daar ter plekke bekend wordt gemaakt en de 3 verdenkingen verschillen, dan is er geen strijd meer tussen de 2 finalisten. Als je van 1 iemand weet wat zijn/haar lot is, weet je het van alle 3.

Offline Poontang

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #561 Gepost op: 5-03-2017, 00:09:00 »
Ahum, de winnaar is toch nog niet bekend? Ook de drie finalisten horen toch pas volgende week zaterdag wie de winnaar is?
Uiteraard pure speculatie, had die switch van sanne en die ondoordachte keuze van jochem ook niet verwacht zeg! ::oink::
Is dat zo? Ik dacht eigenlijk dat ze daar wel ook te horen krijgen wie de mol was, en dus ook wie winnaar en verliezer is. En die beelden dan vervolgens met de hele groep bekijken tijdens de ontknoping. Zo gaat het toch meestal?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #562 Gepost op: 5-03-2017, 00:13:03 »
Dat verschilt. Vorig jaar wisten we ook niks. Maar er zijn ook seizoenen waar de winnaar/verliezer wel bekend is gemaakt, en dat we de laatste week ingingen met twee kanshebbers als mol.
Maar dat zou nu ook niet logisch zijn, als we weten wie er gewonnen heeft, kunnen we de rest ook invullen, aangezien ze allemaal op elkaar zitten. ::jaja::

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #563 Gepost op: 5-03-2017, 00:14:00 »
Ikke  :\'(

Ik ben blijven hopen tot het bittere einde  ;)

 ::bravo::

En ik wil je nu alvast even bedanken voor alle leuke en bijzonder duidelijke screenshots, andere vormen van hulpvaardigheid en vooral ook je eigen zienswijze, Molmuis! Dit, omdat ik denk dat mijn bedankje aan jou misschien onder het voetvolk komt, wanneer ik je dat pas na de laatste aflevering geef.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2017, 02:07:15 door Marisa »

Offline Lazyke

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #564 Gepost op: 5-03-2017, 05:20:22 »
Ben ik de enige die 100% op sanne zit?

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #565 Gepost op: 5-03-2017, 06:14:06 »
Thomas. Vond in aflevering negen daar wel bevestigingen vor vanuit mijn nieuwe tunnel.

Ikke  :\'(

Ik ben blijven hopen tot het bittere einde  ;)

Hoopte stiekem hevig met je mee maar helaas ....

Offline marver1982

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #566 Gepost op: 5-03-2017, 08:39:04 »
Ben ik de enige die 100% op sanne zit?

Terugkijkend naar alle afleveringen ben ik van mening dat Sanne teveel goed heeft gedaan (als in geld toevoegen aan de pot) om nog de Mol te kunnen zijn.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #567 Gepost op: 5-03-2017, 09:18:08 »
Ik stem op Jochem puur op mijn instinct gebaseerd maar het zal vast Thomas zijn. Sanne is het denk ik toch niet. Die is eigenzinnig en gaat haar eigen weggetje maar is denk ik gewoon zo. Als ze het wel is zou ik het meesterlijk gespeeld vinden van haar.

Ze was voor mij wel de leukste kandidate.  ::joehoe::
Eens, ook zeker wat Sanne betreft, behalve dat ik je onzekerheid over Jochem minder deel. Ik ben er natuurlijk niet helemaal zeker van dat hij het is, maar vind het wel de meest logische optie - ondanks alle hints die naar Thomas lijken te verwijzen. Een indrukwekkend dwaalspoor, vermoed ik, en onderdeel van het "over een andere boeg gooien" na het Klaas debacle van vorig jaar.

Maar mischien is toch alles wat het lijkt wat al die "T.C."  hints, "het Vlaamse alfabet," en die spiegelbeelden van Thomas betreft. Ik vind het er alleen te dik bovenop liggen allemaal. Bovendien liet hij Sanne dan de totale pot verdubbelen.

Kan niet wachten tot de finale, wie de mol ook is. Hopelijk lekt er niks uit(!)
 
« Laatst bewerkt op: 5-03-2017, 09:25:04 door Amethyst »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #568 Gepost op: 5-03-2017, 10:31:49 »
Voor de tiende keer Jochem! (al van de 1 minuut van aflevering 1)

Vorig jaar werd de poll voortijdig gesloten, kon ik mijn "strike" niet afmaken. Nu dus wel weer genoegdoening.

De finaleaflevering heeft Jochem in Moltown duidelijk de boel weer in het honderd laten lopen. En met de touwenopdracht was hij atypisch bezig voor een kandidaat die wil winnen, wellicht iets met hints te maken.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2017, 10:33:48 door Avogadro »

Offline De Vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #569 Gepost op: 5-03-2017, 13:49:11 »

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #570 Gepost op: 5-03-2017, 13:50:25 »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #571 Gepost op: 5-03-2017, 14:58:16 »
 ::rofl::

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #572 Gepost op: 5-03-2017, 21:24:39 »
Toch Jochem, ondanks mijn twijfels vanwege alle mol-acties van en mogelijke hints naar Thomas met als klapje op de vuurpijl de mogelijke crypto hint in de laatste afleveringstitel en tweet.

En wel, vanwege (onder meer):
1. zijn consequente rolvastheid. Thomas zag ik een paar keer uit zijn rol vallen. Voorbeeld: bij de stokstaartjesopdracht in het hoge gras, de jacht op de vrijstelling voor de finale bedoel ik, zei hij naar mijn mening écht spontaan "Kak, shit" in de portofoon, toen hij gesnapt werd. (Hoewel dit natuurlijk ook wel weer een kenmerkende Thomas-herhaling zou kunnen zijn... ;D )

2. De doorzichtige vrijstelling. Doorzichtig, want niet nodig.


Offline cinner

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #573 Gepost op: 6-03-2017, 02:06:58 »
Toch Jochem, ondanks mijn twijfels vanwege alle mol-acties van en mogelijke hints naar Thomas met als klapje op de vuurpijl de mogelijke crypto hint in de laatste afleveringstitel en tweet.

En wel, vanwege (onder meer):
1. zijn consequente rolvastheid. Thomas zag ik een paar keer uit zijn rol vallen. Voorbeeld: bij de stokstaartjesopdracht in het hoge gras, de jacht op de vrijstelling voor de finale bedoel ik, zei hij naar mijn mening écht spontaan "Kak, shit" in de portofoon, toen hij gesnapt werd. (Hoewel dit natuurlijk ook wel weer een kenmerkende Thomas-herhaling zou kunnen zijn... ;D )

2. De doorzichtige vrijstelling. Doorzichtig, want niet nodig.

Denk juist door nummer 1. dat het Thomas is. De mol zal de vrijstelling willen winnen en dat ging mis. Nummer 2 tja, de laatste vrijstelling is altijd doorzichtig volgens mij?

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #574 Gepost op: 6-03-2017, 09:43:12 »
Thomas, met lichte tegenzin. Al had hij een aantal (IMO) onmolse posities (in de eerste opdracht in de heli gaan waar niet te mollen valt) en gedrag (met zijn bod het gemiddelde omhoog helpen voor de veiling), heeft hij genoeg misdaan om een goede tweede te blijven. Tót de ballonschietopdracht, waarna ik niet meer om hem heen kon, hoezeer ik dat ook zou willen.

Na 'helaas Klaas' nu 'helaas Thomaas'? Ach, hij is er in ieder geval beter dan Klaas in geslaagd on de andere kandidaten op een verkeerd been te zetten, dus die voorsprong heeft hij, en over zijn molacties valt nog niet goed te oordelen.

...Maar blijven hopen op Jochem doe ik wel.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #575 Gepost op: 6-03-2017, 10:04:20 »
Na 'helaas Klaas' nu 'helaas Thomaas'
Ja inderdaad.

Als ik hier op de Pool kijk dan wisten we het bij aflevering 2 al.

Als ik bij mezelf kijk had ik hem voor aflevering 1 al, en het grappige is dat ik Sanne al bij aflevering 3 had als winnares. Gelukje natuurlijk maar ik deed het omdat zij Thomas al wat noemde toen. Maar ik heb het zelden zo goed gehad als dit seizoen.

Het is wel treurig dat we nu elk jaar zo'n 'helaas' seizoen krijgen voorgeschoteld. Het is echt niet normaal als we het al helemaal aan het begin van het seizoen al weten. Ja, normaal voor de luiezaterdagavondkijker, ja. Voor ons alleen niet leuk. Wanneer wordt voor ons ook weer eens "niets is wat het lijkt"???
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #576 Gepost op: 6-03-2017, 10:07:04 »
Thomas. En ik ben héél benieuwd naar zijn molacties en de reacties hierop van zijn medekandidaten. Hopelijk zien we Thomas transformeren van het keurige knaapje dat iedereen in 'm zag tot een lekker valse geniepige Mol die veel lol in zijn molwerk heeft. ::heks::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #577 Gepost op: 6-03-2017, 10:15:55 »
Ik denk dat die molacties er al wel huizenhoog bovenop liggen. Die kwamen allemaal vol in beeld. Ben wel benieuwd naar de reacties van zijn medekandidaten omdat die altijd zo mis zaten. En naar de uitleg waarom hij zoveel mercy had bij easy grote molacties als dat veilingbedrag laag zetten (hij zat ver bovengemiddeld!) en de verdubbelaar wegkapen (gaat om een extreem hoog bedrag!). Dus die molacties waren wel grandioos maar dat ging vaak maar om 100 euro's hier en daar en niet om dit soort grote sommen. Wou hij de groep soms een 'eerlijke kans' geven ofzo? Weinig geniepig in elk geval, of eigenlijk totaal niet.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #578 Gepost op: 6-03-2017, 10:49:26 »
Mocht hij de mol zijn, dan ben ik wel benieuwd hoe hij gaat uitleggen dat hij het gemiddelde zo hoog wou hebben bij de veiling. ???


Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #579 Gepost op: 6-03-2017, 11:09:15 »
Ik denk dat die molacties er al wel huizenhoog bovenop liggen. Die kwamen allemaal vol in beeld. Ben wel benieuwd naar de reacties van zijn medekandidaten omdat die altijd zo mis zaten. En naar de uitleg waarom hij zoveel mercy had bij easy grote molacties als dat veilingbedrag laag zetten (hij zat ver bovengemiddeld!) en de verdubbelaar wegkapen (gaat om een extreem hoog bedrag!). Dus die molacties waren wel grandioos maar dat ging vaak maar om 100 euro's hier en daar en niet om dit soort grote sommen. Wou hij de groep soms een 'eerlijke kans' geven ofzo? Weinig geniepig in elk geval, of eigenlijk totaal niet.

Eens.