Poll

wie denk jij dat de mol is!

Jochem van Gelder
15 (10.4%)
Sanne Wallis de Vries
7 (4.9%)
Thomas Cammaert
122 (84.7%)

Totaal aantal stemmen: 144

Auteur Topic: Wie is de Mol ? - poll  (gelezen 149940 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #200 Gepost op: 25-01-2017, 13:16:11 »
Eens, maar dan kun je in theorie dus een seizoen hebben waarbij geen enkel tweede deel van een opdracht ten uitvoer wordt gebracht. Lijkt me doodzonde van de voorbereidingen en het zou voor de kijker erg teleurstellend zijn.
Zolang je niet precies weet wat de werkelijke (oorspronkelijk bedachte) opdrachten waren kunnen ze iedere opdracht op meerdere manieren uitvoeren. Zo zie ik het!
Zouden ze de vrijstellingen niet hebben gevonden, zouden er vast alternatieve afwikkelingen voor de opdracht 2 en 3 hebben klaar gelegen.
Zou het vraagteken niet gevonden zijn zou er vast wel een alternatief geweest zijn voor de opdracht in het theater...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #201 Gepost op: 25-01-2017, 14:22:40 »
Zolang je niet precies weet wat de werkelijke (oorspronkelijk bedachte) opdrachten waren kunnen ze iedere opdracht op meerdere manieren uitvoeren. Zo zie ik het!
Zouden ze de vrijstellingen niet hebben gevonden, zouden er vast alternatieve afwikkelingen voor de opdracht 2 en 3 hebben klaar gelegen.
Zou het vraagteken niet gevonden zijn zou er vast wel een alternatief geweest zijn voor de opdracht in het theater...

Dat kan allemaal wel kloppen en waar zijn.
Maar het vliegen met een helikopter en landen in de binnenstad en daarna met 4 mensen inclusief camera en geluidsman een brug beklimmen, die ook nog speciaal voor WIDM open gaat, en waarna de kandidaten bovenop de brug mee omhoog gaan...
Hier krijg niet zomaar even toestemming voor.
Gemeente Portland, politie, brandweer, Rijkswaterstaat...noem maar op.
Dit is wel even een dingetje geweest voor de productie om dit voor elkaar te mogen krijgen.

Dan ook nog de prachtige beelden die we kregen van de drones boven de rivier...ook dat mag je niet zomaar even zelf beslissen om te doen.
Zeker niet in Amerika.
Dit alles heeft veel overleg en tijd gekost voor de makers van WIDM.

Deze opdracht moest slagen...een spectaculair begin van WIDM 2017 met alles erop en eraan!!

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #202 Gepost op: 26-01-2017, 02:20:25 »
Heb de opdracht opnieuw gekeken. Maar het is vooral Vincent die er voor zorgt dat de opdracht slaagt. Die ziet de pijl op de grond om naar de goede richting te zoeken. Die loopt voorop op de brug. Ziet als eerste de sleutel (of zo lijkt het) en haalt het sleuteltje er vanaf. Het kan mijn verkeerde interpretatie zijn maar ik vond Thomas oprecht nerveuzig tegenover Art. En later erg achterdochtig toen besloten werd dat ze eigenlijk de vrijstellingen zouden moeten inleveren om allemaal door te gaan.

Ben het met mensen eens die stellen dat de opdracht prima te manipuleren is om te slagen. Dat is toch feitelijk ook, de helikopter groep krijgt niet eens een tijdslimiet, de code moet verteld worden aan een persoon die ze (met behulp van een dicht hekje) anders tegen houdt (dus dan vertel je hem logisch de code). Niet voor niets krijgt de andere groep een vraagteken. Dan kan je nog alle kanten op als er een kink in de kabel komt, niemand weet wat het vraagteken behelst tenslotte.

Het enige wat je als verdacht kan zien (lijkt mij) is dat Jeroen oppert om te doen alsof er niets gevonden is. Is hij de Mol, dan wist hij dat de impact van de vertoning in de bioscoop alles op scherp zou stellen.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #203 Gepost op: 26-01-2017, 12:35:20 »
De titel '...zo gedaan' van de betreffende aflevering zou dan ook prima op Jeroen kunnen slaan. Dank, ik zit weer wat steviger in mijn tunnel verankerd.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #204 Gepost op: 27-01-2017, 03:13:38 »
Yup. Duidt eventueel op voorkennis. En wat stond er die aflevering volgens mij in het mol-dagboek? Iets in de trant van "Alle denkbare manieren van manipuleren kon ik bij deze opdrachten toepassen: handelen met voorkennis, eenzijdige informatie verstrekken, het onmogelijke voorstellen" (edit: even gecheckt: er stond echter op het einde bij "Ik koos voor die laatste: verdeel en heers.") en las ik het nu goed dat Jeroen voor de 3e keer apart gaat van de groep? Klopt dat? Want dat is dan wel erg van toepassing op 'Verdeel en heers'!

Maar het is eigenlijk Diederik die verdeelt en heerst. Heel subtiel. In de bioscoop benadrukt hij voortdurend dat mensen elkaar niets zullen gunnen en ook niet zouden moeten doen. Over Vincent grapt hij 'ze willen ons kapot maken!' Roos noemt hij als voorbeeld 'Stel we zeggen Roos kent ons niet, die snapt ons niet' Dit zijn dingen die hij elke aflevering wel doet. Grappig, terloops benadrukken dat dit een spel is en niemand te vertrouwen.

Na zijn ontvoering is hij degene die liegt, waarmee hij iedereen op scherp krijgt dat er de hele dag door tegen je gelogen kan worden zonder dat je het ziet. En nadat Thomas aangeeft dat er uit zijn bagage gestolen is, is het Diederik die dan scherp stelt dat dat te ver gaat (de groep gaat te ver). Ondertussen lijkt niemand het te merken. Iedereen vind hem aardig, vraagt om zijn advies, kan om hem lachen. Ze vertrouwen hem allemaal terwijl hij recht in hun gezicht heeft zitten liegen als de beste.

Maar ik voeg er aan toe, Diederik is mijn wensmol met dit soort acties.


Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #205 Gepost op: 27-01-2017, 21:10:51 »
Met tegenzin stap ik over op Thomas. Jochem blijft mijn wensmol.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #206 Gepost op: 28-01-2017, 15:00:42 »
Na de duinestafette ben ik overgestapt op Thomas, en ik ben er meer dan gebruikelijk zeker over. Ik snap niet waarom het verdwijnen van 600 op geen enkele manier in de uitzending wordt genoemd, behalve wanneer het een actie van de Mol was. Hij voldoet niet aan het ideale Molbeeld, maar het gebeurt dan ook zelden dat de hier aangewezen perfecte Mol ook daadwerkelijk de  Mol is.

Mijn top 7 verdenken is op dit moment: Thomas - Jochem - Diederik - Sigrid -  Imanuelle - Sanne - Jeroen.
...óf niet!

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #207 Gepost op: 28-01-2017, 23:18:39 »
Nog steeds Thomas, al vanaf aflevering 2.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #208 Gepost op: 28-01-2017, 23:26:52 »
Nog steeds Thomas, al vanaf voor het begon  ;) (met dank aan Diederik's Bambi verhaal)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #209 Gepost op: 28-01-2017, 23:45:05 »
Thomas na het zien van aflevering 1.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #210 Gepost op: 29-01-2017, 01:36:05 »
Jeroen. Heeft zich vandaag actief een ideale molpositie toegeëigend. En alle kritiek op veilingen ten spijt: als dat dit seizoen de opzet is van het programma, heeft hij simpelweg niet veel hoeven doen in de eerste drie afleveringen. Dat mogen mensen stom vinden, maar het is dan wel de realiteit. Ik zou er in elk geval totaal niet van opkijken als dit altijd al de bedoeling was.

En tenzij Thomas de meest briljante mol ooit is, gaat het er bij mij niet in dat hij na zijn opzichtige geblunder van vorige week nog steeds dermate vertrouwd wordt dat hij als laatste mag starten bij de rodeo. Bij de minste verdenking had iemand anders de voorkeur gekregen. Kan m.i. dus niet de mol zijn. Jeroen daarentegen moest weer als eerste, net als bij de duinestafette, toen Diederik als coach de line-up mocht bepalen. Hij mocht van Sigrid en Jochem ook al niet voorop rijden tijdens de rondrit in Portland. Vakantieganger Jeroen wordt blijkbaar erg verdacht, ondanks het ogenschijnlijk totale gebrek aan molacties.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2017, 01:52:45 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #211 Gepost op: 29-01-2017, 02:06:29 »
Met een grimlachje moet ik toegeven dat ik terug ben bij Thomas, de eerste afleveringen mijn hoofdverdachte. Ik vond hem vervolgens te obvious op de achtergrond, ruilde hem in voor Jeroen de onzichtbare, maar bleef wel hinkebenen tussen de (radio-)spreker en de over-acterende acteur.

De letter 'C', tussen aanhalingstekens inderdaad  ;D ,  op de luchtfoto van de rodeo-hooibalen geeft me nu het laatste zetje om me met lichte tegenzin maar nauwelijks ontkoombaar aan te sluiten bij de meerderheid hier.

« Laatst bewerkt op: 29-01-2017, 02:15:45 door Marisa »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #212 Gepost op: 29-01-2017, 04:56:58 »
Heel saai nog steeds Thomas

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #213 Gepost op: 29-01-2017, 09:19:12 »
    wie denk jij dat de mol is!
Diederik Jekel    - 8 (5.7%)
Imanuelle Grives    - 7 (5%)
Jeroen Kijk in de Vegte    - 12 (8.5%)
Jochem van Gelder    - 16 (11.3%)
Sanne Wallis de Vries    - 5 (3.5%)
Sigrid ten Napel    - 15 (10.6%)
Thomas Cammaert    - 78 (55.3%

15 mensen moeten op zoek naar een nieuwe mol
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #214 Gepost op: 29-01-2017, 09:21:20 »
Nou vooruit, ik geloof nu ook in de duotheorie: we hebben twee Vlaamse mollen dit jaar. ::zwaai::

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #215 Gepost op: 29-01-2017, 09:28:06 »
Dan toch maar Thomas.

Jochem en Imanuelle nog niet helemaal afgeschreven.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2017, 09:29:37 door molton »
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #216 Gepost op: 29-01-2017, 09:31:55 »
Welkom Heinz en Molton, Thomas it is!
Meer L

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #217 Gepost op: 29-01-2017, 11:03:48 »
Jeroen

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #218 Gepost op: 29-01-2017, 11:09:44 »
Jochem! Dat zie ik één ogenblik.

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #219 Gepost op: 29-01-2017, 11:48:55 »
Nou vooruit, ik geloof nu ook in de duotheorie: we hebben twee Vlaamse mollen dit jaar. ::zwaai::
Wie zegt dat de vijfde mol Vlaams is en niet Nederlands?  ;D