Poll

wie denk jij dat de mol is!

Jochem van Gelder
15 (10.4%)
Sanne Wallis de Vries
7 (4.9%)
Thomas Cammaert
122 (84.7%)

Totaal aantal stemmen: 144

Auteur Topic: Wie is de Mol ? - poll  (gelezen 149970 keer)

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #240 Gepost op: 30-01-2017, 21:09:23 »

Gestemd in poll: Thomas

Logische, voor de hand liggende Mol (misschien iets te): Thomas

Alternatieve Mol: Diederik  ??

WensMol: Sigrid  Sanne
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #241 Gepost op: 30-01-2017, 22:23:54 »
Wensmol Jochem. Pollmoll Thomas.

Offline de therMOLmeter

  • Forumlid
  • altijd zuiver op de graad.
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #242 Gepost op: 30-01-2017, 22:37:08 »
De Mol: Thomas natuurlijk
Wensmol: de Veilingmeester uit de derde opdracht

Offline marver1982

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #243 Gepost op: 31-01-2017, 10:37:33 »
Ik verdenk Thomas al vanaf het moment dat ik weet dat hij meedoet en heb hem nog niks zien doen wat compleet tegen deze verdenking ingaat, dus voorlopig staat hij bij mij nog steeds met stip op 1!

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #244 Gepost op: 31-01-2017, 13:23:54 »
Ik zit echt in dubio tussen Jochem en Thomas. Thomas zou de mol uit het boekje zijn, een mol die het vertrouwen van de groep geniet, stiekem veel in gang zet (bijv. het bieden tijdens de veiling, waar hij telkens 2de werd) en bij wie het nét misgaat. Jochem is dan weer een totaal ander type: een gangmaker die door zijn jovialiteit veel voor elkaar krijgt, waardoor het hem ook vergeven wordt als er iets fout gaat (zelfs als het heel overduidelijk is). Jochem is zó overduidelijk dat je bijna gaat denken dat de makers nooit zo iemand zouden kiezen, maar eigenlijk zou ik dat best leuk vinden. Thomas is wat dat betreft teveel een mol uit het boekje, een veilige keuze maar daardoor ook nogal saai/voorspelbaar.

Online Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #245 Gepost op: 31-01-2017, 14:57:02 »
Ik zit echt in dubio tussen Jochem en Thomas. Thomas zou de mol uit het boekje zijn, een mol die het vertrouwen van de groep geniet, stiekem veel in gang zet (bijv. het bieden tijdens de veiling, waar hij telkens 2de werd) en bij wie het nét misgaat. Jochem is dan weer een totaal ander type: een gangmaker die door zijn jovialiteit veel voor elkaar krijgt, waardoor het hem ook vergeven wordt als er iets fout gaat (zelfs als het heel overduidelijk is). Jochem is zó overduidelijk dat je bijna gaat denken dat de makers nooit zo iemand zouden kiezen, maar eigenlijk zou ik dat best leuk vinden. Thomas is wat dat betreft teveel een mol uit het boekje, een veilige keuze maar daardoor ook nogal saai/voorspelbaar.
Je verwoordt precies mijn gedachte ::bravo::

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #246 Gepost op: 31-01-2017, 15:05:23 »
Ik zit echt in dubio tussen Jochem en Thomas. Thomas zou de mol uit het boekje zijn, een mol die het vertrouwen van de groep geniet, stiekem veel in gang zet (bijv. het bieden tijdens de veiling, waar hij telkens 2de werd) en bij wie het nét misgaat. Jochem is dan weer een totaal ander type: een gangmaker die door zijn jovialiteit veel voor elkaar krijgt, waardoor het hem ook vergeven wordt als er iets fout gaat (zelfs als het heel overduidelijk is). Jochem is zó overduidelijk dat je bijna gaat denken dat de makers nooit zo iemand zouden kiezen, maar eigenlijk zou ik dat best leuk vinden. Thomas is wat dat betreft teveel een mol uit het boekje, een veilige keuze maar daardoor ook nogal saai/voorspelbaar.
Ze mogen het volgend seizoen eens over een andere boeg gooien idd (er vanuit gaande dat Thomas idd de mol is - maar dat lijkt me nu overduidelijk. Bijna alle mogelijke hints wijzen naar hem en vrijwel niets naar andere kandidaten - en dan heb ik het nog niet eens over zijn obvious ge-mol en de opmerkelijke keuzes van de regie om hem minder verdacht te maken)

En ze mogen ook de opdrachten geschikter maken om minder opvallend te mollen. Meer van dat soort opdrachten als die in de paper mill, en geen opdrachten waar het mollen erg in het oog loopt bij de kijker (en een deel van de deelnemers - wat volgens mij bij de veiling het geval was)

En met vrijwel alleen maar deelnemers die kunnen acteren.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2017, 15:07:26 door Amethyst »

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #247 Gepost op: 31-01-2017, 16:13:33 »
Als Thomas niet de mol blijkt te zijn hebben we de meest massale ingestorte tunnel ooit op WIDM-RN, denk ik. ::oink:: of is zo'n massale verdenking ooit al eerder voorgekomen hier? (Klaas uitgesloten gezien de Klaas-hint.)

Als we 2 jaar terug niet gered werden door een Belgische en een junkie, had iedereen op Freek gestemd hier...  ;) No offense.

Ik vind de Thomassers persoonlijk ook best lastig om aan te horen. De puzzelgeest lijkt verdwenen en het is alleen nog zo hard mogelijk Thomas roepen. Of andere mogelijkheden uitsluiten, omdat het niet fair zou zijn, of niet leuk genoeg... Het is tenenkrommend.

Go Jeroen, breek die tunnel stukje bij beetje af. Let's go Jeroentje, let's go, let's go Jeroentje, let's go.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #248 Gepost op: 31-01-2017, 16:26:13 »
Als Thomas niet de mol blijkt te zijn hebben we de meest massale ingestorte tunnel ooit op WIDM-RN, denk ik. ::oink:: of is zo'n massale verdenking ooit al eerder voorgekomen hier? (Klaas uitgesloten gezien de Klaas-hint.)
Uit de antwoorden in de pool voor aflevering 5 blijkt dat alleen Dennis, Patrick, Kees en Klaas na 4 afleveringen door een meerderheid hier werd verdacht.
🜃

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #249 Gepost op: 31-01-2017, 17:00:01 »
Het was leuker met .meerdere tunnels.
Jon-Anniek
Kim-Frits
Patrick-Art
Kees-Paulien
Susan-Freek
Margriet-Rik

dus Jeroen   Jocbem en Sanne   verdenkers kom maar op ;D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #250 Gepost op: 31-01-2017, 17:12:31 »
Ik zat behoorlijk in de Jochem-tunnel en had daar graag gebleven maar in aflevering 4 heeft hij het gewoon echt te bont gemaakt met opvallend verdacht gedrag. En hij was daarvoor al zo lekker op dreef... ::rofl::

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #251 Gepost op: 31-01-2017, 17:36:24 »
Als we 2 jaar terug niet gered werden door een Belgische en een junkie, had iedereen op Freek gestemd hier...  ;) No offense.
Susan was destijds overduidelijk de mol en niemand hoefde 'gered' te worden, ze had een ruime meerderheid in de poll hier. Het was juist verbazingwekkend dat er zo lang nog steeds mensen Freek bleven verdenken. Je zou hetzelfde nu voor Jeroen kunnen zeggen.  ::tandpastasmiley::

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #252 Gepost op: 31-01-2017, 18:10:37 »
Susan was destijds overduidelijk de mol en niemand hoefde 'gered' te worden, ze had een ruime meerderheid in de poll hier. Het was juist verbazingwekkend dat er zo lang nog steeds mensen Freek bleven verdenken. Je zou hetzelfde nu voor Jeroen kunnen zeggen.  ::tandpastasmiley::

Ik zit liever in een instortende tunnel dan dat ik op Thomas zit.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #253 Gepost op: 31-01-2017, 21:51:12 »
Susan was destijds overduidelijk de mol en niemand hoefde 'gered' te worden, ze had een ruime meerderheid in de poll hier. Het was juist verbazingwekkend dat er zo lang nog steeds mensen Freek bleven verdenken. Je zou hetzelfde nu voor Jeroen kunnen zeggen.  ::tandpastasmiley::

Okee, ik hap wel. ::tandpastasmiley::

Je mag me hier aan het eind van het seizoen natuurlijk keihard op afrekenen, maar afgaande op (uiteraard in mijn ogen) een aantal sterke cryptische aanwijzingen en zijn optreden in aflevering 4, ben ik alleen maar gesterkt in mijn overtuiging dat Jeroen de mol is. Ik schat de kans op een instortende Thomastunnel dan ook relatief hoog in. Thomas kan nog steeds de mol zijn, maar zijn optredens in de laatste twee afleveringen waren zo over the top dat ik me niet kan voorstellen dat een echte mol zich meteen al zó duidelijk zou laten gelden. De andere kandidaten zijn echt niet gek. Thomas imiteert Art, imiteert een Belgische mol (handje op de schouder) en imiteert een klassieke onopvallende mol. Briljante acteur, die Thomas, maar alles aan hem is gespeeld. Ook zijn molacties. Een meesterlijke nepperd, maar geen mol.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2017, 21:54:16 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #254 Gepost op: 31-01-2017, 22:03:33 »
Okee, ik hap wel. ::tandpastasmiley::

Je mag me hier aan het eind van het seizoen natuurlijk keihard op afrekenen, maar afgaande op (uiteraard in mijn ogen) een aantal sterke cryptische aanwijzingen en zijn optreden in aflevering 4, ben ik alleen maar gesterkt in mijn overtuiging dat Jeroen de mol is. Ik schat de kans op een instortende Thomastunnel dan ook relatief hoog in. Thomas kan nog steeds de mol zijn, maar zijn optredens in de laatste twee afleveringen waren zo over the top dat ik me niet kan voorstellen dat een echte mol zich meteen al zó duidelijk zou laten gelden. De andere kandidaten zijn echt niet gek. Thomas imiteert Art, imiteert een Belgische mol (handje op de schouder) en imiteert een klassieke onopvallende mol. Briljante acteur, die Thomas, maar alles aan hem is gespeeld. Ook zijn molacties. Een meesterlijke nepperd, maar geen mol.

Die Jeroen daarentegen heeft de pot te laag verzekerd en... Ah nee, dat was het. ;)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #255 Gepost op: 31-01-2017, 22:12:05 »
Die Jeroen daarentegen heeft de pot te laag verzekerd en... Ah nee, dat was het. ;)

In het Jeroentopic heb ik eerder een lijstje gemaakt met zijn mogelijk molacties t/m aflevering 3. Dat mag je overtuigend vinden of niet, maar dat hij helemaal niets gedaan zou hebben als hij de mol is klopt echt niet.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #256 Gepost op: 31-01-2017, 22:19:30 »
In het Jeroentopic heb ik eerder een lijstje gemaakt met zijn mogelijk molacties t/m aflevering 3. Dat mag je overtuigend vinden of niet, maar dat hij helemaal niets gedaan zou hebben als hij de mol is klopt echt niet.

Het zijn dan ook geen molacties. Vrijstellingen verzwijgen doet niets aan de pot, hij zei niets door de portofoon omdat Diederik een lijst met woorden aan het voorlezen was op een vrij snel tempo, Roos sloeg haar zijpad over omdat ze het simpelweg niet gezien heeft (Thomas sloeg by the way ook een zijpad over). De envelop wil ik je nog geven, maar dat vind ik persoonlijk nog altijd te weinig om op af te gaan. Maar goed, de sterkte van dit programma is dat iedereen zijn overtuiging heeft. ;) Ik verdenk Thomas, ik wil gerust nog wat geloof hechten aan Jochem, maar voor mij is Jeroen echt buiten verdenking. ;)

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #257 Gepost op: 31-01-2017, 22:40:06 »
Je geeft Jeroen de pot, hij beloofd 'm nog plechtig kwijt te raken, 5 miuten later is ie leeg. 70% van de mensen vind dat niet echt verdacht.

Bij de hooibalen, was het Jeroen die Sigrid probeerde weg te lokken bij een specifieke plek en het dagboek van de mol is gewoon geschreven door Jeroen (zo duidelijk, dat een Thomasser riep dat het was om ons zielige Jeroen verdenkers een bot toe te werpen).

Het is eigenlijk de omgekeerde wereld hier, ... maar ik vind het wel best.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #258 Gepost op: 1-02-2017, 00:02:50 »
Okee, ik hap wel. ::tandpastasmiley::

Je mag me hier aan het eind van het seizoen natuurlijk keihard op afrekenen, maar afgaande op (uiteraard in mijn ogen) een aantal sterke cryptische aanwijzingen en zijn optreden in aflevering 4, ben ik alleen maar gesterkt in mijn overtuiging dat Jeroen de mol is. Ik schat de kans op een instortende Thomastunnel dan ook relatief hoog in. Thomas kan nog steeds de mol zijn, maar zijn optredens in de laatste twee afleveringen waren zo over the top dat ik me niet kan voorstellen dat een echte mol zich meteen al zó duidelijk zou laten gelden. De andere kandidaten zijn echt niet gek. Thomas imiteert Art, imiteert een Belgische mol (handje op de schouder) en imiteert een klassieke onopvallende mol. Briljante acteur, die Thomas, maar alles aan hem is gespeeld. Ook zijn molacties. Een meesterlijke nepperd, maar geen mol.

Het was niet bedoeld als provocatie, sorry als dat zo overkomt. Ik geloof niet zozeer in het zoeken naar een mol o.b.v. hints of cryptisch aanwijzingen, meestal kan je een mol simpelweg vinden door zijn gedrag te analyseren, in combinatie met het wegstrepen van kandidaten die overduidelijk geen mol zijn. Ik denk dat dit een spel is waar bij uitstek Ockhams Scheermes van toepassing is - Wanneer er verschillende hypotheses zijn die een verschijnsel in gelijke mate kunnen verklaren, wordt vanuit dit principe aangeraden om de hypothese te kiezen die de minste aannames bevat en de minste entiteiten veronderstelt. Dit principe is bij Wie Is De Mol vooralsnog altijd opgegaan en op basis daarvan alleen al lijkt het mij duidelijk.

De verstopte hints zijn voor mij slechts een extraatje, waar ik wel van kan genieten en waar ik zelf ook veel tijd in stop. Ik waardeer je pogingen erg en je hebt ook dingen gevonden die hout snijden (XI met pistolen bijvoorbeeld). Maar ik heb nog geen enkele cryptische aanwijzing naar Jeroen gevonden die mij overtuigt. Slechts "Dat verzeker ik je ook" uit het laatste dagboek wijst in zijn richting, maar dat zou dan gelijk ook de  minst cryptische hint uit het programma zijn. En de AVROTROS stopt er achteraf altijd een aantal hints in die op de medefinalisten slaan om het nog een beetje spannend te houden.

De aanwijzingen naar Thomas vind ik vooralsnog erg sterk en simpel uit te leggen: Jefferson/Flanders St, 5115/tijd, "Thomas"op 51:15, de laatste woorden uit de dagboeken die vooralsnog stroken met THOMAS C MOL, de oranje vingerafdruk, zijn hand op de schouder van de afvaller, ga zo maar door. Bovenal, sommige hiervan zijn hints die van te voren moeten zijn gepland, en die daarom geen verdachtmakingen achteraf kunnen zijn.
Ik geloof niet zozeer in toeval dus lijkt het me met Ockham in het achterhoofd erg onwaarschijnlijk dat Thomas toevallig achter de afvaller zit, of dat Art de kleding en andere typische zaken van Thomas zou kopiëren (en vice versa)

Maar dit gezegd hebbende, hoop ik ergens wel dat ik ongelijk heb. Het zou dit seizoen gelijk tot één van de beste ooit maken.
« Laatst bewerkt op: 1-02-2017, 01:13:25 door molecula »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol ? - poll
« Reactie #259 Gepost op: 1-02-2017, 00:29:39 »



De aanwijzingen naar Thomas vind ik vooralsnog erg sterk en simpel uit te leggen: Jefferson/Flanders St, 5115/tijd, "Thomas"op 51:15, de laatste woorden uit de dagboeken die vooralsnog stroken met THOMAS C MOL, de oranje vingerafdruk, zijn hand op de schouder van de afvaller, ga zo maar door. Ik geloof niet zozeer in toeval dus lijkt het me met Ockham in het achterhoofd erg onwaarschijnlijk dat Thomas toevallig achter de afvaller zit, of dat Art de kleding en andere typische zaken van Thomas zou kopiëren (en vice versa)

Maar dit gezegd hebbende, hoop ik ergens wel dat ik ongelijk heb. Het zou dit seizoen gelijk tot één van de beste ooit maken.
[/quote]

En Thomas met een grassprietje in de mond en Art even later ook.

Eigenlijk hoop ik ook dat Thomas het niet is en dat we deze keer allemaal op het verkeerde been worden gezet. Wat zou het geweldig zijn als bv Ima of Sanne de MOl zou blijken te zijn.
Stiekem hoop ik op zo'n verrassing.