Dat Thomas en Art moeite zouden doen om op elkaar te lijken, dezelfde dingen te zeggen of te doen maakt Thomas in mijn ogen een heel stuk minder verdacht als mol en veel meer verdacht als nep mol. Art was immers ook niet de Mol maar deed de klok rond zijn best om met acties als mol gezien te worden.
Daarbij vind ik dat er juist wel meerdere hints naar meerdere personen te vinden zijn. Het enige wat mij sterker naar Thomas doet neigen is de twee gezichten/maskers (hoewel we niet zien of Thomas dit zelf bedenkt of iemand anders), de tweeling verklaring en dat hij de prijs erg opdrijft bij de veiling. Plus dat Art zegt dat het om een perfecte kandidaat lijkt te gaan en dat niemand het door heeft en de regie moeite lijkt te doen om Thomas buiten welke verdenking van deelnemers dan ook te houden.
Wat mij echter dwars blijft zitten is de ontvoering. In alle gevallen zit er veel oneerlijkheid in. Roos en Jeroen zijn er net als Diederik niet bij maar kunnen geen vrijstelling winnen. Diederik kan een vrijstelling winnen maar zou de groep een dag uit het zicht hebben én als enige op een kamer rondgehangen hebben. Dat geloven we niet maar vooralsnog komt er niets over terug. Zou echter Diederik de Mol zijn, is er geen kandidaat die nadeel heeft van het niet kunnen krijgen van de vrijstelling en is het niet vreemd dat Diederik niet briesend boos was dat hij driedubbel is genaaid.
Dat samen met de mogelijke AA=PEN ezelsbrug (MOLecuul) samen met de opmerking bij de waslijnopdracht "etui ... met daarin", het fantastisch kunnen liegen (bewijs dat je de Mol bent en niemand gelooft het, net als bij Kees Tol), goed lijken te coachen in de duinen (een positie waar hij onvrijwillig op kwam) maar eigenlijk helemaal niet zo goed gecoacht te hebben, vrolijk zingend de snelweg op rijden, hij kan net zo goed als Imanuelle of Thomas de toon hebben gezet bij de veeveiling (en psychologisch is het goed om de drempel niet te laag te hebben bij de veiling, je wil dat mensen het idee hebben best een eindje te kunnen gaan), gepakt willen worden door de vrouwelijke cowboy (
). Nog meer dat iedereen zijn advies vraagt en nooit aan zijn woorden twijfelt terwijl hij ze bewezen heeft een verstrekkend sprookje te kunnen verkopen. En vreemd dat hij binnen ene seconde weet hoeveel hooibalen er zijn en hoeveel je er om zou moeten draaien maar er niet op komt dat ze makkelijk via het midden weg te rollen zijn.
Enfin, hoewel ik het meest neig naar Thomas zou ik niet raar opkijken als het alsnog Jeroen of Diederik blijkt te zijn.