Hier klopt mijns inziens een hoop niet van. We zien allerhande acties van Thomas die hier verdacht worden gevonden. We zien Thomas de verrekijker pakken omdat het "te lang duurt" en het wachtwoord vinden, we zien hem op de busbaan bivakkeren, we zien hem door oranje schieten, we zien hem drie maal bieden en inbinden, we zien hem steeds kiezen voor minder geld (kermis), minder lasso's etc, we zien dat hij een raar moment kiest om voor de cowboy uit te rennen, we zien hem geld in zijn zak steken in de duinen and so on.
Laat het me herformuleren: Ze doen hun best om geen nadruk te leggen op de acties van Thomas.
Ze zijn er wel en ze zijn ook duidelijk in beeld, maar er wordt maar weinig aandacht aan geschonken.
De enige waar we helemaal geen opvallende acties van zien, is hooguit Diederik.
Dat komt omdat Diederik de Mol niet is.
Hij draagt T-shirts die verwijzen naar de Mol en hij heeft amper invloed kunnen uitoefenen op de pot buiten bij het maken van een hoog bod voor de pot.
Verder zien we geen rechtstreekse verdenking naar Thomas in de biecht maar hij wordt wel hier en daar genoemd.
Ik kan me niet zo meteen een situatie herinneren waar iemand Thomas echt noemt als verdachte. Hij werd zeker genoemd door Yvonne als '2e keus Mol', maar zij switchte naar Roos en viel af.
En natuurlijk horen we niet dat Thomas met een briefje van 1/2 duizend over de streep kwam, Jochem roept al meteen dat hij het verkloot zal hebben en Thomas op hem heeft vertrouwd. Je hoort de kandidaten ook niet over de rest van het geld wat in die opdracht is verdwenen terwijl het erg waarschijnlijk is dat ze dat wel hebben gemerkt.
Exactly my point. Ze hebben het erg waarschijnlijk gemerkt en toch horen we niets. We horen geklaag over mensen die kartonnetjes meenemen (waarbij duidelijk een nadruk wordt gelegd op Roos en Sanne), we krijgen Sanne haar (met alle respect) domme vraag te horen bij de duinenopdracht. We worden er op gewezen (door Jochem zelf in zijn biecht) dat hij een halfje van 1000 heeft genomen.
Wat ik niemand hoor zeggen in een biecht is dat Thomas als laatste loper gewoon even moest controleren (hij wist dat hij alle tijd had) en wat we zeker niet horen, is dat het briefje van 500 euro (wat Thomas gepakt zou moeten hebben) nooit in Art's handen terecht is gekomen. 2 cruciale gebeurtenissen en het blijft er akelig stil rond.
Er zijn meer personen waar weinig over wordt gezegd en vooral mogelijke molacties waar met geen woord over wordt gerept.
Ja uiteraard, ga ik niet ontkennen. Alleen lijkt het me dat acties van Thomas in verhouding nog minder worden benadrukt dan anderen. Men zit daar op die veiling tegen elkaar op te bieden dat het een lieve lust is en achteraf horen we 2 tot 3 keer 'Jeroen heeft die pot onderverzekerd'.
En wat betreft de pot, zijn er meer mensen die de pot geld hebben gekost. Voor de algemene kijker kan ik niet spreken maar het verschil tussen de mainstream kijker en de fora is er altijd al geweest.
Iedereen kost de pot op een bepaald moment geld. Zelfs uiterst fanatieke kandidaten hebben de pot in het verleden geld gekost. Zo heeft Sigrid deze pot behoorlijk wat gekost en is het waarschijnlijk nooit haar bedoeling geweest.
Tot slot ga je er nu vanuit dat alles wat wij als mogelijke hint of molactie interpreteren ook werkelijk klopt.
Over hints ga ik het niet hebben. Tenzij een priester wat rare woorden zegt aan het begin van een zin of wat oud-Mollen aan het eind van een zin ga ik niet af op hints. We worden hier op het forum bedolven onder mogelijke hints waarvan er op het einde slechts 3 of 4 waar zijn.
Enfin, ik zit minder in de Thomastunnel dus. Wie weet heb ik het fout of doe ik aan wishfull thinking, we zullen het zien.
En dat is je goed recht he. Dit forum wordt zinloos vanaf het moment dat we het er allemaal over eens zijn dat Thomas de Mol is. Maar ik ben door eliminatie en door een aantal criteria op dit moment gedwongen om Thomas aan te duiden als Mol. Dat kan nog veranderen, maar dan gaan aflevering 5 en 6 echt een duidelijke Mol naar voor moeten schuiven.