Het beginnen/sturen van discussie pennigmeester door Sanne werd helemaal niet breed uitgemeten vond ik. Jeroen werd daar eerder verdacht gemaakt door regie.
Ja goed, maar dat is ook geen 'molactie' in mijn woordenboek. Het lijkt ons logisch dat de Mol graag had gestuurd naar een vaste penningmeester, maar ik heb hier ook al de logische uitleg gelezen dat in aflevering 3 al werd aangestuurd daarop.
Een molactie is voor mij zoeken naar 1000 euro, weten dat je naar een Thais kraam moet zoeken en wanneer Imanuelle dan zegt 'Daar is er een' dan loop je daarvan weg. Als zoiets gebeurt, dan leren de voorgaande jaren me dat we het wel te zien krijgen in de uitzending, maar niet dat we daar 2 minuten lang een kandidaat (Ima) bij krijgen die blijft herhalen dat Sanne hier weg loopt van 1000 euro.
Dat bedoel ik met een verdachte actie die breed uitgesmeerd wordt.
Bij het penningmeesterschap vorige week koos de productie inderdaad voor Jeroen als 'zwart schaap'. Hij kreeg na de veiling alle aandacht met een aantal biechten van mensen die 2500+ euro willen betalen voor een joker en vinden dat Jeroen toch onderverzekerd heeft. Samen met het moldagboek is dat ook weer zo een productiedingetje van 'Kijk naar deze kant, terwijl de echte Mol aan de andere kant het geld laat verdwijnen'.
Wat betreft Thomas. Ik denk dat dat "het over andere boeg gooien" kan zijn wat de makers over dit seizoen zouden hebben gezegd volgens iemand op dit forum (vraag me niet wie)
Dat ze dat dus bewust doen om de zgn. "molloten" om de tuin te leiden. Sowieso wordt Sanne ook door het grote publiek niet extreem verdacht op dit moment. Wel veel meer dan hier natuurlijk.
Ik blijf enorm sceptisch ten aanzien van promopraatjes. De AVROTROS en de crew hebben het volste recht om kijkers te werven door reclame te maken, maar dat betekent niet dat de eindbalans voor mij overeenkomt met wat beloofd werd.
Bovendien wordt dit programma meer en meer gemaakt voor de 2,5 miljoen mensen die van zondag tot vrijdag niet bezig zijn met dit programma. Die kijken naar oppervlakkige zaken zoals 'Diederik kan heel goed liegen in de rechtbank, hij is dus de Mol' terwijl Diederik ook gewoon een heel waarschijnlijk verhaal vertelde in vergelijking met dat van Roos.
Ik wil niet zeggen dat die 2,5 miljoen mensen dan dom zijn, maar ze zijn gewoon minder actief bezig met het programma en kijken anders tegen sommige zaken aan.
Het lijkt me dan ook vreemd om de kleinste groep kijkers (de molloten) proberen te misleiden, want zoals we zien is Thomas vooral verdacht hier en niet op officiële kanalen. Dan zou je in aflevering 10 moeten zeggen 'de meerderheid wist natuurlijk wie de Mol was, maar toch hebben we wieisdemol.com liggen gehad'.